Obniżanie ocen za rozmowę

61. Data: 2006-09-27 17:32:15

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efeaji$16l4$1@news.mm.pl...

> Może, ale nie musi.
> Zazwyczaj karze się za fakty, a nie domniemania.
> W każdym razie w normalnej rzeczywistości.

ja nie wiem na jakiej wiec zyje, bo wiem od szkoly podstwowoej, ze na
sprawdzianach, testach, sie nie gada.

> Tyle tylko, że ocenę obniżono chłopcu, który swą klasówkę napisał sam, bez
> niczyjej pomocy.

to wg chlopca. tak powiedzial mamie.

iwon(k)a

62. Data: 2006-09-27 17:34:39

Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> A ile czasu trwa kartkówka?
> Za moich szkolnych czasów trwała około 20 minut (góra)
> Napisanie przez zdolnego ucznia może potrwało 10.
> Czy przez następne 10 nie można spokojnie poczekać?

> To czemu tego nie zrobili?

Bo pewnie mieliby obniżoną za to ocenę - z książki też można ściągać :-)
A na poważnie, bo na ławce mogli mieć tylko kartki i piórniki. Książki w
tym spisie nie było.
Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

63. Data: 2006-09-27 17:34:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efec4o$25h0$1@news.mm.pl...

> Czytam i nie wierzę :(

nalezy wiec porzeszyc horyzonty.

> Zawsze, absolutnie zawsze godziłaś się nawet na najgłupsze wymysły
> nauczycieli i szkoły i potulnie zwieszałaś głowę tłumacząc córce - no
> niestety, pogódź się z tym, mogło być gorzej?

zaden nauczyciel w edukacji mojej corki nie wymyslil zadnego glupiego
pomyslu.
jesli ma jakies zasady ucze corki zeby je przestrzegala.

> Chyba dam na ofiarę za to, że nasza szkoła jest normalna, bo rodzice są w
> stałym kontakcie z nauczycielem i wraz z nim ustalają jakieś zasady, a gdy
> coś jest przez nich nieakceptowalne, to nauczycielka potrafi się
> dostosować do ich sugestii.

to ja tez musze wobec tego dac, bo dziecko juz mam w 3 klasie liceum i nie
mialam zadnych problemow z nauczycielami i ich regulami. a najwazniejsze za
to ze nie jestem "helicopter parent".

iwon(k)a

64. Data: 2006-09-27 17:36:54

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efebqt$21li$1@news.mm.pl...

> Przecież to jest chore! Wyobraź sobie, że człowiek idzie do więzienia za
> czyn, który w KK nie jest karalny, ale tylko dlatego, że ktoś nie był w
> stanie przedstawić społeczeństwu wszystkich paragrafów, toteż wiele rzeczy
> wychodzi w praniu. I sędzia dopiero na rozprawie uznał, że należy ukarać,
> bo takie są zasady.

a czy ty myslisz, ze prawo jest sztywne- caly czas jest zmieniane. w praniu.
stale wychodza nowe ustawy, poprawki (siegajace wstecz) itp ocknij sie,
zyjesz w dynamicznycm spoleczesntwie.

iwon(k)a

65. Data: 2006-09-27 17:37:41

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:u09hjtwm6swh.8l4rig90mrki.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Jakie znów poczucie niesprawiedliwości? Nie przesadzasz aby?

Nie. Wyobraź sobie, że pracodawca, u którego zdecydowałeś się pracować
ocenia Twoją_wiedzę_i_doświadczenie_na podstawie Twojego zachowania. Nie
czułbyś się dziwnie?

> Jak
> szkoła szkołą była zasada, że za ściąganie na egzaminie, za rozmowy,
> podpowiadanie itp. wylatuje się z sali i egzaminu się nie zalicza.

I od zawsze rodziło to bunty uczniów. Tak samo, jak obniżenie oceny z
przedmiotu z powodu spóźnienia, z powodu braku marginesów, z powodu tego, że
zapomniało się książki czy z powodu tego, że niewyraźnie się pisze. Byłam
pewna, że od tych parunastu lat z okładem coś się zmieniło.

> Obecne pokolenie rodziców jest pierwszym, które słucha swoich dzieci

To coś złego?

> i ostatnim, które słuchało swoich rodziców.

Każde pokolenie w którymś momencie przestaje słuchać swoich rodziców.

> Może nie do końca na temat, ale ta dzisiejsza tendencja do naginania
> odwiecznych zasad do zachcianek dzieci wybrzmiewa mi i na tym wątku.

To, że coś jest odwieczne, nijak nie oznacza, że jest dobre i sprawiedliwe
(choćby słynne punkty za pochodzenie, które pomagały w dostaniu się na
studia czy też kary cielesne w szkołach).
A poczucie jawnej niesprawiedliwości nie jest niczyją zachcianką.

--
Nixe

66. Data: 2006-09-27 17:37:58

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 18:27:49 +0200, Szerr napisał(a):

> bo na swojej lekcji to nauczycielka
> ustala zasady,

Które _muszą_ być zgodne ze szkolnym systemem oceniania. Skoro w tej szkole
za gadanie na lekcji jest -5 punktów to powinien je dostać, a nie obniżoną
ocenę.

> Zamiast
> pozwolić dzieciom ponosić konsekwencje swoich czynów

Konsekwencją powinno być te -5 punktów.

> 2. Gdyby mu się przekonać pani nie udało, oznajmiłbym mu, że ostateczne
> decyzje nauczyciela uczeń ma obowiązek zaakceptować i z oceną musi się
> pogodzić, bo tak działa prawo.

Wedle zasady "nauczyciel ma zawsze rację"?

Powinno mi się to podobać ;), ale nawet jako nauczyciel powiem, że się z
tym nie zgadzam

--
Elżbieta

67. Data: 2006-09-27 17:39:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"koliko" <j...@a...pl> wrote in message

> czy Twoje dziecko nie moze chwili usiedziec cicho i spokojnie??

Może jeśli zna wcześniej zasady, których nauczycielka im nie
przedstawiła. Teraz już będzie wiedział :-)

:)

W klasach I-III wychowawczyni wiedziała, że Tomek wcześniej kończy
zadania z matematyki i albo dawała mu dodatkowe, albo pozwalała czytać.
I jakoś to czytanie nie przeszkadzało innym w pisaniu sprawdzianów.
Myślę, że teraz jest to tylko kwestia dogadania z matematyczką.

to super.

ile trwa
> kartkowka?? ile wczesniej skonczyl. czy Ty aby nie przesadzasz??
> przeciez syn ma 10 lat a nie 3.

Dopytałam się :-) Kartkówka trwała około 10 minut, a Tomek skończył po 5
minutach.
Chyba mnie nie do końca zrozumiałaś. Mi nie chodzi o samą ocenę tylko o
zasady oceniania, które nie zostały przedstawione od razu na początku
roku tylko wychodzą w trakcie kartkówki.

zgadzam sie, ze lepiej wiedziec wczesniej niz pozniej. i nawet jesli cos w
praniu wychodzi, to imo nalezy dac ostrzezenie a nie od razu karac. ale ja
mysle, ze dobrze zrobi uslyszenie drugiej strony :)

iwon(K)a

68. Data: 2006-09-27 17:42:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:efebtd$23hl$1@news.mm.pl...

> Ale powinni dostać ze sprawowania, nie z wiedzy.
> Zwłaszcza, że w tej konkretnej sytuacji dostali w momencie, gdy klasówki
> były napisane.

ale ktorys z nich zdobyl odpowiedz nie majac _wiedzy_. a poniewaz
"Tylko że słysząc/widząc dwóch rozmwiających uczniów nie jesteśmy w
oboje sa ukarani.

iwon(k)a

69. Data: 2006-09-27 17:42:19

Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> W wiadomości <news:451a87e4$0$17971$f69f905@mamut2.aster.pl>

> Kretynizm do kwadratu.
> Bez wahania poszłabym do nauczycielki, a jeśli by nie pomogło, to do
> dyrektora.
> Uwaga (punkty) z zachowania - jak najbardziej (sama bym jeszcze dziecku
> gadkę umoralniającą strzeliła), ale z wiedzy??? Czy ta kobita nie zdaje
> sobie sprawy, jakie poczucie niesprawiedliwości wywołuje swoim
> postępowaniem i jak zniechęca do nauczania swojego przedmiotu?

Gadka umoralniająca była a i owszem jak również przedstawienie i
wyjaśnienie zasad jakich powinni przestrzegać, żeby nie przeszkadzać
innym w czasie kartkówek i klasówek.
Nie byłoby sprawy gdyby odjęła im punktu z zachowania.
Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

70. Data: 2006-09-27 17:42:28

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 19:10:50 +0200, Szerr napisał(a):

> Prawo nie daje takiej możliwości.

a egzamin komisyjny, to co??
--
Elżbieta