Obniżenie taksy notarialnej przez Ziobro

1. Data: 2007-09-30 18:24:37

Temat: Obniżenie taksy notarialnej przez Ziobro
Od: "lestat" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W sumie nie wiem na jakiej grupie zadać pytanie. Ziobro podpisał
rozporządzenie obniżenia taksy notarialnej. Mniej wiecej o połowe bedzie
tańsza opłata notarialna przy zakupie mieszkania. Teraz mam pytanie, od
kiedy dokładnie wchodzi to rozporządzenie? Jakich opłat przy zakupie
mieszkania dotyczy obnizenie stawki? Wiem, że napewno opłata przy umowie
przedwstępnej. Czy są jeszcze inne opłaty, które będą obiżone?

Pytania troche związane z prawem, ale nie znalazłem odpowiedniej grupy na to
pytanie.

Dziękuję za odpowiedź

2. Data: 2007-09-30 19:02:40

Temat: Re: Obniżenie taksy notarialnej przez Ziobro
Od: "Wujek Dobra Rada z kraju Rad" <m...@w...gazeta.stad.pl.to> szukaj wiadomości tego autora

> przedwstępnej.
masz notarialną?

przede wszystkim spadnie opłata przy podpisaniu aktu wlasnosci notarialnie.
podobno 14 dni od podpisania.

ale złodzieje w białych kołnierzykach nie dadzą sie tak łatwo
i sprawa wyląduje w TK.

3. Data: 2007-10-01 07:39:06

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lestat" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mieszkania dotyczy obnizenie stawki? Wiem, że napewno opłata przy umowie
> przedwstępnej. Czy są jeszcze inne opłaty, które będą obiżone?

Przecież sam sobie odpowiedziałeś - dotyczy to taksy notarialnej. To taka
zagrywka pod publikę w stylu PiS - odbierzmy bogatym notariuszom, bo są
bogaci. Ale już nie ma mowy o VAT od taksy ani o podatku PCC od zakupu
nieruchomości.

4. Data: 2007-10-01 08:00:36

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Masz rację. ale.
Tyle że ten wpływa do naszej wspólnej kasy.
Jednak bardziej wspólnej, niż kasa notariuszy.
JaC
PS. PCC 2% to bandyctwo pod państwową flagą.

-----

5. Data: 2007-10-01 19:24:46

Od: voy <v...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Minister sprawiedliwości ogłosił, że obniża taksę notarialną, aby
Polacy przy kupnie mieszkań płacili notariuszom mniej. Ale notariusze
nie chcą stosować niższych stawek. - W przepisach jest błąd - mówią"

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,45348
66.html

Pozdr :)

6. Data: 2007-10-05 13:20:52

Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic wrote:

> [...]
> zagrywka pod publikę w stylu PiS - odbierzmy bogatym notariuszom, bo są
> bogaci. Ale już nie ma mowy o VAT od taksy ani o podatku PCC od zakupu

Niech to będzie nawet zagrywka pod publikę w stylu PiS, ale mi to jakoś
bardzo nie przeszkadza, że parę groszy dodatkowych zostanie np. na
lodówkę. A potem przyjdzie platforma i z tej lodówki i tak mi
powyciąga... ;-)

Odbijaki do drzwi
Hałasy w mieszkaniu
Pralka do 2000 PLN ?