Obsluga PC przez Osobe Niepelnosprawna

1. Data: 2003-11-05 19:58:15

Temat: Obsluga PC przez Osobe Niepelnosprawna
Od: "ani" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pisałam już do Was kilka razy, z prośbą o porady dotyczące budowy podjazdu
dla wózków inwalidzkich w moim wieżowcu. Ta sprawa ciągnie się jeszcze, ale
ostatnio zaświeciło światełko w tunelu - być może się uda.
Tym razem mam kolejną prośbę o porady. Moja sąsiadka (nb ta, dla której
walczymy o podjazd) dzięki programowu PFRONu otrzymała dziś komputer. Nie ma
jeszcze dostępu do netu (to niedługo), zresztą dzięki "rzetelnosci"
sprzedawcy nie można nawet do końca uruchomić systemu operacyjnego. Ale nie
w tym problem.
Moja sąsiadka może obsługiwać komputer tylko nosem. Ma mysz bezprzewodową,
klawiaturę multimedialną też bezprzewodową. Windows XP.
Ma do czynienia z komputerem po raz pierwszy, będę jej pomagac nauczyć się
jego obsługi. I tu moja prośba: ja do wszystkiego, oprócz pisania, używam
myszki. Przed chwilą po raz pierwszy udało mi się zamknąć okno za pomoca
klawiatury, szukam i uczę się możliwości jak najprostszego wykonywania
podstawowych funkcji. W Panelu sterowania, w opcjach ułatwień jest niewiele
funkcji - albo ja nie potrafię ich wykorzystać. Jakie są możliwości
wykorzystania skrótów klawiaturowych, opcji ułatwień w XP? Czy istnieją
jakieś programy, które mogłyby być pomocne? Czy jest możliwość sciągnięcia
ich z netu (bezpłatnie)?
Bardzo proszę o wszelkie porady i sugestie, chciałabym od początku pokazać
dziewczynie prawidłowe i jak najprostsze sposoby obsługi.
Z góry dziękuję (i idę uczyć się obsługi klawiatury;)
A. Manska

2. Data: 2003-11-05 20:30:28

Temat: Re: Obsluga PC przez Osobe Niepelnosprawna
Od: "mkarwan" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ani" <a...@o...pl> napisał w wiadomości news:bobkr9$7im$1@news.onet.pl...

strony o WIN XP

http://windowsxp.neurovirgin.com/ (przy otwieraniu otwiera sie tez inna strona o
motocyklach, jeśli nie masz programu wyłączającego wyskakujące okienka to
każdorazowo musisz go zamknąć) są tam tez skróty klawiaturowe.

http://www.trzepak.net/faq/winxp/faqxp.html - możesz pobrać spakowaną wersję FAQ XP

http://www.winxp.com.pl/

http://www.it-faq.pl/news_archives/ms-news.pl.window
sxp/group.html - archiwum grupy dyskusyjnej ms-news.pl.windowsxp

3. Data: 2003-11-05 22:33:07

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mkarwan napisał(a):
>
> Użytkownik "ani" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

Od kiedy to na grupę piszemy w html-u ??
Cos z netykietą nie tak ??

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

4. Data: 2003-11-06 07:53:34

Od: "mkarwan" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

| Od kiedy to na grupę piszemy w html-u ??
| Cos z netykietą nie tak ??

gdy z Outlooka podaje się długie linki trzeba włączyć html. Inaczej podany
link nie działa ponieważ jest częściowo obcięty mimo, ze na ekranie
widoczny, trzeba go potem składać. Są to rzeczy oczywiste i dziwię się że to
akurat ty tego nie zauważyłeś.
Ponieważ ani pisała, że to są jej pierwsze kroki z komputerem nie chciałem
narażać ją na zastanawianie się dlaczego link nie działa.
Netykieta jest ważna ale zasady nie mogą być bezduszne.

5. Data: 2003-11-06 08:14:11

Temat: Odp: Obsluga PC przez Osobe Niepelnosprawna
Od: "m" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> link nie działa ponieważ jest częściowo obcięty mimo, ze na ekranie
> widoczny, trzeba go potem składać. Są to rzeczy oczywiste i dziwię się że to

można wyłączyć zawijanie tekstu dla zwykłego tekstu albo (jak się nie da)
wpisać tam bardzo dużą liczbę znaków po którym następuje zawijanie

6. Data: 2003-11-06 09:04:12

Temat: Re: Odp: Obsluga PC przez Osobe Niepelnosprawna
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

m napisał(a):

> można wyłączyć zawijanie tekstu dla zwykłego tekstu albo (jak się nie da)
> wpisać tam bardzo dużą liczbę znaków po którym następuje zawijanie

O - wszytko się da :)

7. Data: 2003-11-06 09:45:38

Od: "M S" <s...@n...ok> szukaj wiadomości tego autora

Ten adres może popchnąć sprawę do przodu (wiele programów do pobrania,
klawiatury wirtualne i inne takie)
http://www.pcbezbarier.idn.org.pl/

Maciej S

8. Data: 2003-11-06 09:49:12

Od: "S.S." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj.w xp jest funkcja dla osob niepelnosprawnych,sam z niej korzystam w
100% zastepuje myszke.Dodam,ze komputer obsluguje ustami.gdybys miala jakies
pytania to prosze...podpowiem ci..

9. Data: 2003-11-06 11:53:18

Od: "Adam Pietrasiewicz" <t...@p...adres.e-mail> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 6 listopada 2003 08:53:34 mkarwan napisał/a w wiadomości
Uwaga - adres ANTISPAM - zobacz stopkę listu!
> [...]
> narażać ją na zastanawianie się dlaczego link nie działa.
> Netykieta jest ważna ale zasady nie mogą być bezduszne.

Wszystkim doradzam korzystanie z adresu www.tinyurl.com.

Na tej stronie mozna wpisać jakiś potwornie długi adres, taki, który
zawsze się zawinie w wysyłanym mailu, a strona odda króciutki adres.

Oto przykład:

Dla adresu

http://www.it-faq.pl/news_archives/ms-news.pl.window
sxp/group.html

www.tinyurl.com da nam

http://tinyurl.com/tvpf

co z całą pewnością zmieści się w każdej wiadomosci tekstowej.

Adam Pietrasiewicz
Redaktor Biuletynu Sceptycznego
http://www.biuletynsceptyczny.z.pl
Mój adres priv http://www.cerbermail.com/?DQr0g2Y88R

---
Ten list został wysłany przy użyciu Gołąbka http://www.amsoft.com.pl/golabek

10. Data: 2003-11-06 19:02:28

Od: "ani" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkim bardzo dziękuję za porady i linki i bardzo proszę o jeszcze. Moja
sąsiadka dziś po raz pierwszy w życiu pisała samodzielnie :)

Pozdrawiam
AM

Re: czesc
Oficialna strona o progr. min Hausnera - http://www.debatapublicz na.gov.pl - WARTO ZOBACZC!!!
Polak wygrał maraton w Nowym Yorku!
Wózki elektryczne Excel - prosze o opinie
targi