Obśmiałem się jak norka...

1. Data: 2001-09-18 07:20:18

Temat: Obśmiałem się jak norka...
Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Będąc przedwczoraj na zakupach w toruńskim Minimalu zauważyłem rewelację dla
wegetarian ( vegan i innych ) otóż było to ( uwaga - trzymajcie się ) :

mięsne filety SOJOWE. Do głowy mi nie przyszło, że soja może mieć kości lub
ości ?:)))

BTW. Modyfikowane genetycznie :)

--
Lilly was here

1. Data: 2001-09-18 14:11:02

Temat: Re: Obśmiałem się jak norka...
Od: "misiowa" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w Łodzi w jednej z budek na placu Barlickiego mozna kupić pieczywo
wegetariańskie...

Misiowa

Użytkownik "Lilly was here" <M...@e...com.pl> napisał w
wiadomości news:9o6sjl$kkc$1@flis.man.torun.pl...

1. Data: 2001-09-19 05:36:41

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiowa" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> A w Łodzi w jednej z budek na placu Barlickiego mozna kupić pieczywo
> wegetariańskie...

To może być prawda, bo tak naprawdę przecietne pieczywo wcale nie jest wege,
np. do kajzerek dodaje się smalec, jednym ze składników polepszaczy do
pieczywa są jakieś wyciągi z włosa zwierząt, do tego cukier bądz karmel i
mnóstwo innych swinstw dodawanych do chleba...sama chętnie kupiłabym takie
wegetariańskie pieczywo;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-19 07:27:26

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To może być prawda, bo tak naprawdę przecietne pieczywo wcale nie jest
wege,
> pieczywa są jakieś wyciągi z włosa zwierząt, do tego cukier bądz karmel i

To cukier i karmel nie sa wege? Pytam powaznie.

Jader

1. Data: 2001-09-19 07:29:28

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To cukier i karmel nie sa wege? Pytam powaznie.

No nie są...z dwóch przyczyn:

proces technologiczny - na jakimś tam etapie produkcji uzywany jest
smalec(była kiedyś dośc długa i burzliwa dyskusja na polskavege)
wartość odżywcza - z tego punktu widzenia jest to produkt bezwartościowy,
wręcz szkodliwy a pożywienie wegetarianina powinno składać się z produktów
zdrowych, wartościowych odżywczo, dlatego weganie do słodzenia używają
słodów roslinnych.
A ja...cóż, cukier czasem uzywam (do ciast), bo słodu u siebie nie kupię za
zadne pieniądze...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-19 07:49:00

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie są...z dwóch przyczyn:
>
> proces technologiczny - na jakimś tam etapie produkcji uzywany jest
> smalec(była kiedyś dośc długa i burzliwa dyskusja na polskavege)

Nie chce byc zlosliwy, ale w procesie technologicznym pozyskiwania
pszenicy wystepuje rolnik, ktory co gorsza moze jadac smalec... Sorry,
uwazam to za dziwaczne.

Jader

1. Data: 2001-09-19 07:54:52

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chce byc zlosliwy, ale w procesie technologicznym pozyskiwania
> pszenicy wystepuje rolnik, ktory co gorsza moze jadac smalec... Sorry,
> uwazam to za dziwaczne.

Jaderku, zapytałeś, odpowiedziałam, ale w takie dyskusje wdawać się na tej
liscie nie chcę, tym bardziej że nie jestem fanatyczką, nikomu nie narzucam
swoich zasad. Wegetarianką jestem z wyboru, bo tak mi dobrze, ale to nie
oznacza, że odrzucam ludzi jedzących mieso, przecież bardzo lubię wszystkich
z tej grupy;-)

Co do tego nieszczęsnego cukru ze smalcem, to napisałam to, co kiedys
czytałam na polskavege a sama go staram się nie stosować nie ze względu na
smalec tylko zbędne kalorie i wpływ na bioderka, tudzież brak jakiejkolwiek
wartości.

Piszesz o rolniku i pszenicy, to ja Ci podam jeszcze gorszy przykład
- pracownik cukrowni na przerwie je kanapkę ze smalcem a potem bierze sie do
pracy bez umycia rąk...;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-19 08:14:53

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaderku, zapytałeś, odpowiedziałam, ale w takie dyskusje wdawać się na tej

Nie no, dzieki. Ja wcale do Ciebie nic nie kierowalem. Tak tylko wydaje mi
sie, ze niektorzy ludzie nieco przesadzaja w swoim zapale.

Jader

1. Data: 2001-09-19 09:22:57

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Lilly was here <M...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
> wegetarian ( vegan i innych ) otóż było to ( uwaga - trzymajcie się ) :
>
> mięsne filety SOJOWE. Do głowy mi nie przyszło, że soja może mieć kości

To jak w tym dowcipie:
- co zresz?
- kiszke.
-daj ugryzc!