Re: Obudowa wanny naroznej

1. Data: 2002-07-30 07:51:24

Temat: Re: Obudowa wanny naroznej
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, o tym właśnie myślałem. Problem w tym, że Ytong ma bloczki o
> szerokości 20 cm, a moja glazura ma 25 cm. Najbliższe temu wymiarowi
> bloczki mają szer. 24 cm. Owszem, można ciąć bloczki z długości. A
> zależy mi na obudowie w formie wielokąta ( powiedzmy co najmniej 4 - ro
> kąta ), więc bloczki o szerokości równej glazurze byłyby wygodne.

Czy ja wiem.
Ja się np. obawiałam że jeżeli bloczek i płytka będą się kończyć równo, to
fuga w tym miejscu może średnio wyjść.
A bloczki mają wiele wymiarów. Nie przyglądałam się im wszystkim wnikliwie -
trochę mi to świętokradztwem zalatuje, bo mamuśka od trzydziestu lat z
hakiem zajmuje się przemysłową produkcją ceramiki budowlanej - ale na placu,
rzut beretem od mojego domu stoi sporo rodzajów tych bloczków, zatem
podejrzewam, że można coś sobie wybrać.

> O dzwiczkach nie myślałem, pod wanną mam terakotę. Zastanawia mnie tylko
> odporność Ytonga lub innego betonu komórkowego na wilgoć. Być może
> trzeba by od środka Ytong otynkować.

A po co? W końcu gips ma całkiem niezłe właściwości antyseptyczne.
Ja tam co najwyżej pociągnę środkiem antygrzybicznym, ale i to mówią, że
jest przesadą.

> A byłbym wdzięczny za jakieś foto + opisik podesłany na priv. Puki co
> mogę wannę ustawić i wypoziomować. Powinna być stabilna, bo jest
> mocowana do ściany.

:)
Stabilność stabilnością, ale ja mam w domu takie młode bydlątko, któremu
może przyjść do głowy fantazja zaadaptować wannę na potrzeby statku piratów,
a jak zapewne wiesz, piraci po swoich okrętach skaczą :)
Na razie najbardziej przeraża mnie właśnie samo poziomowanie wanny - niby
wszystko jest dobrze, ale...

Asmira
(dziś kończąca elektrykę i wentylację)
:)

1. Data: 2002-07-30 09:09:14

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

asmira napisał(a):

> Czy ja wiem.
> Ja się np. obawiałam że jeżeli bloczek i płytka będą się kończyć równo, to
> fuga w tym miejscu może średnio wyjść.

Moment: zawsze bloczek łączy się ze sąsiadem poprzez spoinę, którą dla
uproszczenia sprawy możan dać takiej grubości jak fuga pomiędzy
płytkami. Z tym że o ile na prostym odcinku to powinno wyjść, o tyle na
linii łamanej trzeba będzie pokombinować, np. fazując glazurę "od
środka".

> A bloczki mają wiele wymiarów.

Wiem, ale o szerokości 25 cm nie znalazłem. Robiąc bloczkami o innym
wymiarze wyjdzie wieęcej cięcia.

> A po co? W końcu gips ma całkiem niezłe właściwości antyseptyczne.
> Ja tam co najwyżej pociągnę środkiem antygrzybicznym, ale i to mówią, że
> jest przesadą.

Niech sobie mówią. Ja tam z uwagi na to, że zostało mi trochę kleju do
płytek, nim właśnie otynkuję konstrukcję od środka. W sumie niewiele
roboty a i nie zaszkodzi.

> [...]
> a jak zapewne wiesz, piraci po swoich okrętach skaczą :)
> Na razie najbardziej przeraża mnie właśnie samo poziomowanie wanny - niby

Witaj w klubie :-)

Co do obudowy z bloczków - można by spróbować dać zbrojenie w postaci
poziomego pręta przykręconego do ścian narożnych. Wtedy to by i armia
młodych piratów tego nie zmogła.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-07-30 09:29:20

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał w
wiadomości news:3D4657BA.A9600A53@zelmer.pl...
> [...]>
>
> Wiem, ale o szerokości 25 cm nie znalazłem. Robiąc bloczkami o
innym
> wymiarze wyjdzie wieęcej cięcia.

24x24 albo 24,9x24 może być? Jeśli tak, to Żelisławice w wersji
"na plasterki" :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2002-07-30 09:56:23

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płytkami. Z tym że o ile na prostym odcinku to powinno wyjść, o tyle na
> linii łamanej trzeba będzie pokombinować, np. fazując glazurę "od

U nas do całej zabawy dochodzą warunki łazienkowe. Właściwie wannę
zabudowuję tylko na pół długości półkola - z trzech stron mam ściany.
Poza tym - cięcia tak czy inaczej się nie uniknie. Wanna ma swoją wysokość i
to zasadniczo przesądza o sposobie jej zabudowania.

Asmira

1. Data: 2002-07-30 11:23:53

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" napisał(a):

> 24x24 albo 24,9x24 może być? Jeśli tak, to Żelisławice w wersji
> "na plasterki" :)

Tia.......a gdzie to jest ????????? Znaczy się te Żelisławice ?

Bo ja z Galicji.

No chyba że Żelisławice to nazwa handlowa pustaków; ale i tak
najwygodniejsze były by o wymiarze 25 x 55.

1. Data: 2002-07-30 11:25:09

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

asmira napisał(a):

> U nas do całej zabawy dochodzą warunki łazienkowe. Właściwie wannę
> zabudowuję tylko na pół długości półkola - z trzech stron mam ściany.

U mnie stoi w kącie.

> Poza tym - cięcia tak czy inaczej się nie uniknie. Wanna ma swoją wysokość i
> to zasadniczo przesądza o sposobie jej zabudowania.

Tak, ale tniesz płytkę tylko na wysokość.

1. Data: 2002-07-30 11:37:25

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał w
wiadomości news:3D467749.6076E8C3@zelmer.pl...

> Tia.......a gdzie to jest ????????? Znaczy się te Żelisławice
?

> Bo ja z Galicji.

Chyba gdzieś pod Częstochową; nie bardzo się interesowałam,
gdzie sią Żelisławice, ważne, że bloczki były na miejscu :)

> No chyba że Żelisławice to nazwa handlowa pustaków; ale i tak
> najwygodniejsze były by o wymiarze 25 x 55.

Ech, masz wymagania... :) Sprawdź http://www.ahg.prebet.com.pl;
na pewno są 49,9x24,9x24 i 59x24x24 (z tymi ostatnimi mogą być
problemy, bo firma wycofuje się z produkcji bloczków wg PN, w
każdym razie tych mniejszego kalibru już nie ma).

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
a...@w...pl

1. Data: 2002-07-30 19:31:28

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, ale tniesz płytkę tylko na wysokość.

Dopiero do mnie dotarło - my wybraliśmy opcję trapeza - znaczy się będą
tylko dwa rogi na ścianie obudowy, a Ty, zdaje się masz ochotę na
wielokątnego wielokąta :)

pozdr.
Asmira
(mężulo walczy w łazience z lamperią - tym razem test opalarki)

1. Data: 2002-07-31 05:07:40

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

asmira napisał(a):

> Dopiero do mnie dotarło - my wybraliśmy opcję trapeza - znaczy się będą
> tylko dwa rogi na ścianie obudowy, a Ty, zdaje się masz ochotę na
> wielokątnego wielokąta :)

Cóś koło tego.

> (mężulo walczy w łazience z lamperią - tym razem test opalarki)

Jak się chce opalić to niech testuje solarium a nie opalarkę :-)

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html