Re: Oczy a Sepsa

From: "Łukasz" <l...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Oczy a Sepsa
Date: Mon, 1 May 2006 13:46:45 +0200

Użytkownik "Karmazynowy" <n...@s...xx> napisał w wiadomości
news:e3339c$j5f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> no jednak coś zachowaj do czasu az bedziesz mial pewna diagnoze, z
> posiadaniem dzieci sie wstrzymaj na wszelki wypadek. Ale mysle ze jestes z
> tych myslacych rozsadnie, jak widze rodzicow chorych na ciezkie choroby +
> 2dzieci z takim "prezentem" to noz sie otwiera w kieszeni a dzieci
> cierpia... trzymaj sie!

Witam

Moze nie powinienem wnikac, ale mam wrazenie, ze jestes dzieckiem ciezko
chorych rodzicow. Jesli tak to nie win ich, tutaj nie ma reguly, ze zdrowi
rodzice maja zdrowe dzieci a chorzy takich nie maja, natomiast statystyki sa
tylko statystykami, choc nie wiem co one "mowia" akurat na ten temat!
Co do dziedziczenia (co też poddaje w wielką wątpliwość), według
współczesnej teorii, jeśli będę miał partnerkę zdrową bez zmutowanego
genu(ow), to nasze potomstwo bedzie zdrowe z tym, ze moze ono byc nosicielem
wadliwych genow. Naprawde trudno o tym wszystkim dyskutowac bo to sa tylko
hipotezy, tak jak kiedys ludzie wierzyli np. ze dusza jest w zoładku,
pozniej, ze w sercu a teraz mysla, ze jest w okolicach mozgu, nastepne
pokolenia moga sie z nas smiac..., moga uwazac np. ze dusze ludzkie sa w
jakims wyznaczonym centrum wszechswiata...
To sa trudne tematy, uwazam, ze w tych kwestiach kazdy ma swoja "prawde",
nie wazne czy jest to prawda 10 letniego dziecka czy wybitnego, nagradzanego
Noblami naukowca!
Oczywiscie nalezy dozyc do pelnego poznania sprawy, ale nie mozna byc czegos
w 100% pewnym i uwazac, ze jest tak a nie inaczej. Jestem fascynatem nauki
ale przypomne, ze bez niej swiat o wiele mniej cierpial, wiec to daje nam
troszke do myslenia...
Bardzo chcialbym miec dzieci, zdaje sobie sprawe z ewentualnego ryzyka ale
ono zawsze istnieje nawet u zdrowych w moim przypadku jest wieksze i
dlatego jest mi ciezko...
Nie ma ludzi myslacych rozsadnie, gdyby tak bylo ludzie nie mieliby dzieci
bo przeciez one i tak kiedys umra a wszystkie te nasze dazenia to "pogon za
wiatrem", nie byloby zla, zazdrosci, nienawisci itp. kazdy kieruje sie w
zyciu oprocz rozumu jakimis emocjami, ambicjami, marzeniami i nadzieja...

Wiem, ze to ma niewiele wspolnego z medycyna, ale to "cos" kazalo mi to
napisac...

Pozdrawiam, Łukasz