Od 1 stycznia 2009 r. rencista dorobi bez limitu!

1. Data: 2008-11-23 00:59:43

Temat: Od 1 stycznia 2009 r. rencista dorobi bez limitu!
Od: Adam Radzikowski <noreplay@wejdz_na_vista.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Sorry za odgrzewany temat, ale wydaję mi się, że dla nas bardzo ważny.
Nie zauważyłem żeby ktoś na Grupie już to poruszał.

Cytuje za Gazetą Prawną (w innych zresztą też są te informacje) z dnia
10.11.2008 r.:

"Ponadto ustawa* znosi limity dla wszystkich dorabiających rencistów bez
względu na termin przyznania im świadczenia. Z możliwości dodatkowej
pracy skorzystają nie tylko osoby ubezpieczone w ZUS, ale także rolnicy
otrzymujący renty stałe i okresowe. Ustawa wejdzie w życie 1 stycznia
2009 r."

* ustawa z 17 października 2008 r. o zmianie ustawy o emeryturach i
rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych ustaw.

Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2008-11-23 11:37:26

Temat: Re: Od 1 stycznia 2009 r. rencista dorobi bez limitu!
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skorzystają nie tylko osoby ubezpieczone w ZUS, ale także rolnicy
> otrzymujący renty stałe i okresowe. Ustawa wejdzie w życie 1 stycznia 2009

Od 1 stycznia 2009 r. pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne nie
będą otrzymywać już odrębnego dofinansowania do wynagrodzeń
niepełnosprawnych pracowników i refundacji ich składek ZUS, lecz
dofinansowanie maksymalnie 75 proc. kosztów płacy (pensji i składek). Do
wprowadzenia takich zmian zobowiązuje nas rozporządzenie Komisji
Europejskiej nr 800/208 w sprawie tzw. wyłączeń blokowych (Dz.Urz. WE L
214).
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/96334,pomoc_dl
a_firm_zatrudniajacych_niepelnosprawnych_jest_zagroz
ona.html

Ten przepis juz spowodowal zwolnienia z pracy.

3. Data: 2008-11-23 20:25:21

Od: DFuser <d...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Radzikowski pisze:

> [...]
>
> * ustawa z 17 października 2008 r. o zmianie ustawy o emeryturach i
> rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych ustaw.

Pytanie, co z tymi osobami co zawiesiły rentę z powodu przekroczenia
dochodów? Bo nie znalazłem tej informacji. Jedynie to dostałem:

http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/90233,prezyden
t_podpisal_nowelizacje_ustawy_o_emeryturach_i_rentac
h_z_fus.html

4. Data: 2008-11-24 16:35:00

Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Nov 2008 01:59:43 +0100, Adam Radzikowski napisał(a):

<ciach>

czy to dotyczytakże rent socjalnych?

pozdr.

K.

5. Data: 2008-11-25 15:56:50

Od: Adam Radzikowski <noreplay@wejdz_na_vista.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmakoma pisze:

> czy to dotyczy także rent socjalnych?

W poprawkach do ustawy nie doczytałem się, choć w projekcie wyłączeni
mieli być renciści KRUS-owi. Docelowo i oni będą mogli dorobić bez limitów.

Ale czy "socjalni" też będą mogli dorabiać bez limitów to tego nie wiem.
Trzeba może zapytać jakiegoś prawnika lub bezpośrednio w ZUS.

Pozdrawiam
Adam

6. Data: 2008-11-25 16:00:04

Od: Adam Radzikowski <noreplay@wejdz_na_vista.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Dubrowski pisze:

> [...]
a_firm_zatrudniajacych_niepelnosprawnych_jest_zagroz
ona.html

> Ten przepis juz spowodowal zwolnienia z pracy.

Zgadza się. Z jednej strony władze robią nam dobrze znosząc limity, a z
drugiej zabierając dofinansowania. Do tego ten kryzys, eh...

7. Data: 2008-11-25 16:34:27

Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Nov 2008 16:56:50 +0100, Adam Radzikowski napisał(a):

<ciach>

> Ale czy "socjalni" też będą mogli dorabiać bez limitów to tego nie wiem.
> Trzeba może zapytać jakiegoś prawnika lub bezpośrednio w ZUS.

dzięki. zapytam w Zusie.

pozdrowienia,

K.

8. Data: 2008-11-25 20:42:03

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.11.2008 17:00, użytkowniczka/użytkownik Adam Radzikowski napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
>
> Zgadza się. Z jednej strony władze robią nam dobrze znosząc limity, a z
> drugiej zabierając dofinansowania. Do tego ten kryzys, eh...

A ktoś wie - który to projekt ??
I jak będzie z refundacją składek na ZUS - w przypadku działalności??

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

9. Data: 2008-11-25 20:56:19

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.11.2008 17:34, użytkowniczka/użytkownik Karmakoma napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> Dnia Tue, 25 Nov 2008 16:56:50 +0100, Adam Radzikowski napisał(a):
>
> <ciach>

> dzięki. zapytam w Zusie.

USTAWA
z dnia 17 października 2008 r.
o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
oraz niektórych innych ustaw

ustawa (poprawka o zniesieniu limitów Art. 1 pkt 5 - modyfikacja art 103 ustawy o
emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych) dotyczy:
- rent z tytułu niezdolności do pracy
- osób niezdolnych do pracy pobierających renty rodzinne

dodatkowo - umożliwiono waloryzację i przeliczanie rent dla osób płacących składki i
pobierających renty (od 1 stycznia).

Nic nie ma o rentach socjalnych

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/627.htm

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

10. Data: 2008-11-25 21:35:23

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.11.2008 21:56, użytkowniczka/użytkownik Jacek Kruszniewski napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
>
> dodatkowo - umożliwiono waloryzację i przeliczanie rent dla osób
> płacących składki i pobierających renty (od 1 stycznia).

Ot ciekawe - przeciwko zniesieniu limitów opowiadała się KP PiS - nie abym się w
politykę bawił, ale ... - brrr

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci
Grupa inwalidzka dla syna - co i jak?
znaczny stopień niepełnosprawności a praca
pakiet medyczny dla ON - jakieś opinie?
poleconego chirurga z Gdańska/Trójmiasta ..