Odkurzacz piorący WODNIK - co wart jest?

1. Data: 2003-08-27 11:07:46

Temat: Odkurzacz piorący WODNIK - co wart jest?
Od: "Eugeniusz Dębski" <e...@i...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Jak w temacie, mogę kupić nieużywany ale już bez gwaracji, przeleżał w
zsafie dwa lata. Ale czy - generalnie - to był dobry pomysł i wykonanie?

Namaste!
--
EuGeniusz Dębski

www.debski.art.pl
www.fahrenheit.eisp.pl

1. Data: 2003-08-27 11:29:10

Temat: Re: Odkurzacz piorący WODNIK - co wart jest?
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eugeniusz Dębski" <e...@i...art.pl> napisał
w wiadomości news:bii3i0$68k$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Hej!
> Jak w temacie, mogę kupić nieużywany ale już bez gwaracji, przeleżał
> zsafie dwa lata. Ale czy - generalnie - to był dobry pomysł i
wykonanie?

Ja jestem szczęśliwą posiadaczką.
Odkurzacz ten ma jedna wielką zaletę dla alergików - mozna odkurzać
"do wody", zamiast do worka. Czyli w odkurzaczu nie trzymamy
inkubatora dla roztoczy. Po kazdym odkurzaniu w ciągu 5 minut możemy
umyc całe wnętrze (łatworozbieralne), dzięki temu nie gromadzimy osadu
z kurzu w odkurzaczu.
Pranie jest dość łatwe, spryskiwanie dywanu i zasysanie wody z
powrotem do odkurzacza. To moczenie dywanu może trochę zniechęcać, ale
jak widzę po każdym praniu szlam w zbiorniku z brudną wodą, to ciesze
się, że nie jest to pranie pianowe, ani proszkowe na sucho.
Odkurzacz jest dość poręczny, łatwy w montazu-demontazu, czego
niestety nie można wywnioskowac z instrukcji.
Moim zdaniem bardzo trafny zakup. Jesli masz okazję kupić po okazyjnej
cenie, nie zastanawiaj sie. No chyba, że masz do wydania kilka tysięcy
na napradę porządny odkurzacz u akwizytora:)

pozdr

cherokee
z wodnikiem trio profi

1. Data: 2003-08-27 12:05:43

Od: "Eugeniusz Dębski" <e...@i...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
dzięki za info. chyba zaryzykuję...

Namaste!
--
EuGeniusz Dębski

www.debski.art.pl
www.fahrenheit.eisp.pl
Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bii4m7$8pk$1@inews.gazeta.pl...

1. Data: 2003-08-27 13:55:58

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

poszperaj troche w guglach
jesli dobrze pamietam to bylo juz kilka razy i chyba wiekszosc odradzala
taki zakup

vamo
--
Stirlitz się zamyślił.
Spodobało mu się to, więc zamyślił sie jeszcze raz.

1. Data: 2003-08-28 08:27:52

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał(a):

> Odkurzacz jest dość poręczny, łatwy w montazu-demontazu, czego
> niestety nie można wywnioskowac z instrukcji.

To chyba masz jakiś wyjątkowo udany egzemplarz.

W przypadku tego, ktory mają moi rodzice, do montażu rurek trzeba silnego
chłopa, bo na pierwszy rzut oka nic do niczego nie pasuje. Niektóre elementy
są tak dopasowane precyzyjnie inaczej, jakby je z plastyku dziecko
scyzorykiem wydłubało.

> Moim zdaniem bardzo trafny zakup.

Nie, nie i jeszcze raz nie. Nieustannie psujące się łożyska - panowie w
serwisie mówią, że ten typ tak ma, bo żadne niehermetyczne łożysko nie
przeżyje długo w tych warunkach.

Czasem wypluwa na podłogę kałużę brudnej wody z tylnego otworu i w serwisie
też twierdzą, że to normalne.

Co do wygody samego użytkowania - jest średnia. Odkurzacz jest wielki, ciężki
i nieporęczny, a już odkurzanie nim schodów to katorga.

JoP

1. Data: 2003-08-28 08:40:50

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eugeniusz Dębski" napisał(a):

> Jak w temacie, mogę kupić nieużywany ale już bez gwaracji, przeleżał w
> zsafie dwa lata.
> Ale czy - generalnie - to był dobry pomysł i wykonanie?

Wypowiadam się jako *zwykły posiadacz* Wodnika.

1. Nie jest dobry jako jedyny odkurzacz w domu. Do sprzątania na co
dzień znacznie wygodniejszy jest zwykły odkurzacz z workiem. Czyszczenie
filtra wodnego jak i rur jest w miarę proste, jednak raczej nie do
zaakceptowania na co dzień ( chyba że ktoś ma duuużo czasu i jest
cierpliwy ). Do tego dochodzi koszt "płynów ustrojowych".

2. Używam go do okresowego ( 1 x 2 mies. ) prania wykładzin oraz podłóg
w całym mieszkaniu oraz 2 x rok do prania tapicerki w aucie. Sprawdza
się, aczkolwiek pranie niektórych długowłosych i twardych wykładzin to
dosyć ciężkie zajęcie.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-08-28 08:47:33

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> W przypadku tego, ktory mają moi rodzice, do montażu rurek trzeba silnego
> chłopa, bo na pierwszy rzut oka nic do niczego nie pasuje. Niektóre elementy
> są tak dopasowane precyzyjnie inaczej,

Trzeba 1-2 x rok przesmarować uszczelki na rurach wazeliną albo smarem
silikonowym.

> Nie, nie i jeszcze raz nie. Nieustannie psujące się łożyska - panowie w
> serwisie mówią, że ten typ tak ma, bo żadne niehermetyczne łożysko nie
> przeżyje długo w tych warunkach.

Żadne hermetyczne też, pod warunkiem że klient będzie regularnie
przelewał odkurzacz, jak niżej.

> Czasem wypluwa na podłogę kałużę brudnej wody z tylnego otworu i w serwisie
> też twierdzą, że to normalne.

Pamiętać o opróżnieniu części zbiornika z wodą np. w połowie sprzątania.

> Co do wygody samego użytkowania - jest średnia. Odkurzacz jest wielki, ciężki

Coś za coś - woda w sporej objętości filtra musi swoje ważyć.

> a już odkurzanie nim schodów to katorga.

Do sprzątania na codzień i biegania po schodach wygodniejszy jest zwykły
odkurzacz.

Podobno teraz wolno być już bogatym i mieć np. 2 odkurczacze w domu ;)

1. Data: 2003-08-28 09:47:10

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jankisz <p...@z...pl> writes:

> [...]
> raczej nie do zaakceptowania na co dzień ( chyba że ktoś ma duuużo
> czasu i jest cierpliwy ). Do tego dochodzi koszt "płynów

Do odkurzania (nie prania!) wlewa sie tylko wode, a rury pozostaja
suche. Poza tym mozna odkurzac tym odkurzaczem (posiadanym przeze mnie
modelem wodnik trio) bez wody - do zwyklego worka. Ale wole do wody,
nie trzeba wydawac pieniedzy na worki.

MJ

1. Data: 2003-08-28 10:45:03

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@n...gazeta.pl> wrote:
> Czasem wypluwa na podłogę kałużę brudnej wody z tylnego otworu i w serwisie
> też twierdzą, że to normalne.

Za malo "antypieniacza". Trzeba dodawac tyle ile napisali.

Raz "przekombinowalem" i faktycznie zaczelo mi wode/piane wypluwac.
Innego powodu dla "kaluzy" raczej byc nie moze.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2003-09-02 10:22:21

Od: "Rafcio72" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej!
> [...]
zaryzykuj dobra rzecz
jedna wada - długo zjmuje czasu przygotowanie i czyszczenie po
sprzątaniu co dla drobnego odkurzania jest uciążliwe

Hoover
Pralka Polar Dalia PDH-885
Sprzet - SIEMENS
Tajemnicze robaczki