Odływ WC a geberit...

1. Data: 2007-01-05 08:28:18

Temat: Odływ WC a geberit...
Od: Piotr Szwed <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zakupiłem Zestaw Geberita DUOFIX BASIC WC H118 ale niestety Glazurnik
powiedział, że przy moim odpływie nie ma szans na Geberita bo odpływ
jest tak skonstruowany, że pasują doniego tylko zwykłe kompakty.

Może ktoś wie, czy można przerobic taki odpływ na geberitolubny? W jaki
sposób?

Dzieki

2. Data: 2007-01-05 08:55:46

Temat: Re: Odływ WC a geberit...
Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Zakupiłem Zestaw Geberita DUOFIX BASIC WC H118 ale niestety Glazurnik
> powiedział, że przy moim odpływie nie ma szans na Geberita bo odpływ
> jest tak skonstruowany, że pasują doniego tylko zwykłe kompakty.

Co to znaczy "jest tak skonstruowany"? Czy chodzi o to że jest w
podłodze, a nie w ścianie?
Rozumię że odpływ to rura kanalizacyjna 110?

Usjwo

3. Data: 2007-01-05 08:58:34

Od: " zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Szwed <r...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> powiedział, ......
> Może ktoś wie, czy można przerobic taki odpływ na geberitolubny? W jaki

Ale w czym problem?

Z dowiadczenia powiem Ci, że glazurnik to glazurnik a nie instalator sanitarny.
Kiepski instalator też powie że się nie da. Mam w domu geberita w miejscu górnopłuku
i muszli z bocznym odprowadzeniem. Jak się pojawili instalatorzy z firmy
wymieniającej pion sanitarny, to się popłakali na widik geberita, bo się nie da
pionu i doprowadzenia wymienić przez geberita. I faktycznie, nie umieli znależć
nawet zaworu odcinającego dopływ wody :(. W efekcie szanowny małżonek wciął dzień
urlopu i robotę za nich wykonał, bo się dało.
Geberit to postrach na nieuków i fuchmistrzów, takie jest moje zdanie.

4. Data: 2007-01-05 09:02:38

Od: " zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno, to nie jest tak, że się tego geberita wpina jak klocki lego w
istniejący odpływ, a jak nie pasuje klocek to lipa ;), bo by producenci z wariacjami
wariantów nie obrobili się.
Poszukaj konkretnego instalatora, bo pan, który powiedział, że się nie da, nie
potrafi powiedzieć prostego "ja nie umiem".

5. Data: 2007-01-05 10:24:43

Od: Piotr Szwed <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@g...pl napisał(a):
> Witam,
>
> Co to znaczy "jest tak skonstruowany"? Czy chodzi o to że jest w
> podłodze, a nie w ścianie?
> Rozumię że odpływ to rura kanalizacyjna 110?
>
> Usjwo

Dokładnie.. wystaje z ziemi jak peryskop w łodzi podwodnej. W ściane go
nie moge przerzucić bo w ścianie jest pion. Ale poprosze chyba jakiegos
hydraulika o wizyte moze cos wskora...

6. Data: 2007-01-05 14:25:38

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie.. wystaje z ziemi jak peryskop w łodzi podwodnej. W ściane go
> nie moge przerzucić bo w ścianie jest pion. Ale poprosze chyba jakiegos
> hydraulika o wizyte moze cos wskora...

Również mam Geberita którego sam zamontowałem i choć nie jestem
hydraulikiem, to śmiem twierdzić że każdy tego typu stelaż można dopasować
do pionowego odpływu. W moim Gebericie po prostu odcinek rury odpływowej
obraca się w dowolną stronę - poziomo, skośnie czy też pionowo - pełna
dowolność.

Pozdrawiam
MB

7. Data: 2007-01-08 13:39:45

Od: " Ed" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MB <k...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> do pionowego odpływu. W moim Gebericie po prostu odcinek rury odpływowej
> obraca się w dowolną stronę - poziomo, skośnie czy też pionowo - pełna

Pewnie, że się da, o ile dobrze pamiętam to w zestawie montażowym jest
nawet "przejściówka" do dopasowania średnic rur odpływowych bo "geberitowa"
ma mniej niz 110 mm. Przypuszczam, że tutaj problem jest w położeniu odpływu
w stosunku do ściany, przy której miałby być zainsatlowany stelaż. Generalnie
odpływ musi być za stelażem, na którym ma wisieć muszla - jeśli jest już
ściana i odpływ to powstaje problem, w którym miejscu ma być zamocowany
stelaż no i po co kafelki za stelażem :)
Pozdrawiam, Ed.

8. Data: 2007-01-09 14:29:00

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie tam "zwykłe kompakty"?

Piotr Szwed wrote:
> wystaje z ziemi jak peryskop w łodzi podwodnej. W ściane go
> nie moge przerzucić bo w ścianie jest pion.
Sedesy są produkowane w dwóch typach - z odpływem poziomym (chyba tzw.
poznański) albo pionowym (typ. warszawski). odpływ może być w znacznej
odległości od ściany (zwłaszcza stare budynki). Zwykle przerobić
kanalizację w takim przypadku (pionowy odpływ) jest bardzo trudno.
Istotna jest odległość otworu od ściany. Glazurnik może mieć rację!
fonon

cięcie szyby
Automat do pieczenia chleba - gdzie czesci zamienne ?
Odkurzacz z workiem czy bez?
CZY DAC FOLIE NA WEŁNE
przegląd pieca przepływowego gazowego