Odmitologizować Papieża

121. Data: 2010-12-09 09:50:05

Temat: Re: Odmitologizować Papieża
Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:idq2j2$m1v$1@news.onet.pl...

> [...]
> To pokaż mi bardziej wiarygodną instytucję. Weź jeszcze pod uwagę, że z
> wieloma innymi instytucjami- które mają dużą wiarygodność- jakoś nikt nie
> walczy, tylko im pomaga (głównie rządy)- a z KRK trwa już otwarta wojna.
> Ja mogę Ci pokazać instytucję "bez skazy"- Lekarze Bez Granic. Czym się
> oficjalnie zajmują- pewno wiesz. A czym wielu z nich- często nieświadomie
> lub pod przymusem- nieoficjalnie? Jak wygląda np handel rządu Niemiec z tą
> instytucją: leki za szpiegostwo?
> To wszystkiego możesz przyczepić kawał g...na- tam, gdzie pracują ludzie.

Kurna, Chiron, ale co ty masz pretensje, że świat jest skonstruowany, jak
jest
skonstruowany ? Kradzież to zjawisko powszechne. I nie chodzi o to, byśmy
się teraz licytowali, kto kradnie bardziej a kto mniej, bo jednemu się
wydaje, że
krk jest gut a komuś innemu, że nie jest gut. To nie są problemy 'na głowę'
jedego, czy drugiego człowieka. Trzeba je rozwiązywać systemowo, np. tworząc
standardy i dbając o przejrzystość. Ja najchętnie w tym momencie bym się
totalnie
wypiął na kk czy inne socjalistyczne instytucje, fundacje, zusy, czy inne.
Mnie
nie interesuje jakaś 'widzimisię, że wiarygodny bardziej' jednego, czy
drugiego.
Mnie interesuje to, czy dana instytucja działa w sposób przejrzysty, czy w
ogóle
CHCE działać w sposób przejrzysty, czy porusza się drogami podobnymi do
innych
podobnych instytucji - bo dopiero wtedy można dokonywać jakiegoś porównania.

A kk pod tym względem nie jest asem. Walić to, czy jest 'dobry', czy 'zły'.
Mnie interesuje to, by był przejrzyście określony prawnie - czy jest to,
taki
jak każdy związek wyznaniowy, czy 'związek wyznaniowy ze specjalnymi
przywilejami'. Czy jest to fundacja, która musi się poruszać w okreśłonych
ramach prawnych, czy jest to 'niewiadomoco'. Czy jest to normalny właściciel
ziemski, który ma normalne, jak inni właściciele - prawa w sądzie - ale też
i obowiązki
podatkowe - czy jest to jakiś właściciel specjalny, który z pomocą takiej
Komisji
Majątkowej może sobie sąd olewać, a z płaceniem podatków też jest jakoś
specjalnie
ustawiony, faworyzowany.
Czy jest to normalny kontrahent w relacjach z państwem, który podpada pod
ustawy
typu zamówienia publiczne itp itd, czy jest to jakiś takiś niby kontrahent
(dostarcza
kadrę nauczycielską i budynki dla szkół katolickich ? dostarcza kapelanów do
armii ?),
ale też jakby go nie było i nie wiedomo do końca kto tam i komu za co płaci
i jakie panstwo ma możliwości wycofywania się z tych 'kontraktów' (np.
likwidacja
stanowisk kapelanów wojskowych, skoro są likwidowane jednostki wojskowe).

122. Data: 2010-12-09 16:02:14

Temat: Re: Odmitologizowa Papie a
Od: "cyc" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Winogronko" <6...@m...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

Chiron napisał(a):
> U�ytkownik "Winogronko" napisa� w wiadomo�ci grup
7g2000prz.googlegroups.com...

> zeusx napisaďż˝(a):
.googlegroups.com...

===============
> Czy Stanis�aw Staszic by� ksi�dzem?
>
> --
>
> Chiron
>
> Prawda, Prostota, Mi�o��.

Było kilka wyjątków jak Kołątaj, Krasicki...ale to są wyjątki i teraz
też znajdzą wyjątki...ale cała organizacja to w tej chwili to
totalitaryzm..

Ujalbym to nieco inaczej !.
Wiekszosc ksiezy to ludzie oddani Bogu , wierze , Kosciolowi a takze wiernym
.
Niestety sa to ludzie na ogol malo widoczni bo skromni . W oczy rzucaja sie
rydzyki i ci , dla ktorych Bog jest glownie zrodlem sluzacym do pozyskiwania
dochodow , pomnazania majatku i tworzenia sobie nieba na ziemi .
To tacy pseudoksieza nadaja z uwagi na swoja krzykliwosc , bute , pyche ,
swoja determinacje w dazeniu do bogactwa i wplywow , ton wspolczesnemu
Kosciolowi w Polsce .
Glodzie , glempy tudziez conajmniej kilkunastu innych purpuratow i tabuny
pomniejszego kalibru kleru swoimi postawami zdewaluowalo wartosc tej
profesji i sprowadzilo ja do wymiaru komercyjnego . A szkoda bo wiara , jak
i ksiadz , dopowiem jednak , porzadny i wiedzacy o co chodzi w religii
ksiadz , jest czlowiekowi potrzebny nawet w dzisiejszym swiecie .

cyc

123. Data: 2010-12-09 16:30:23

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Re: Odmitologizowa Papie a
Wiadomość:

===============

> [...]
> i ksiadz , dopowiem jednak , porzadny i wiedzacy o co chodzi w religii
> ksiadz , jest czlowiekowi potrzebny nawet w dzisiejszym swiecie .

Trochę tak, szumowiny najbardziej widać, a to co szumowiny robiły z kk
i teraz robią, za cholerę nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem.
Już Tomasz z Akwinu pisał, że niewolno narzucać swojego zdania, bo
można jedynie pokazać swoje stanowisko, gdyż człowiek ma dar wolnej
woli i musi wybrać między możliwościami, tak więc w takim stanowisku,
a to jest stanowisko Jezusowe, typowo chrześcijańskie aborcja jest
wyborem człowieka i człowiek te wybory musi podejmować, bo te wybory
to jest ćwiczenie sumienia. Czyli Tak jak Tomasz pisał, sumienie
niećwiczone zanika i my to w obecnych katolach widzimi, którzy nawet
na śmierć skażą jeszcze dziecko bo muszą narzucić jej swoje zdanie
itd.
Gdzie muszą kłamać by utrzymać brednie na temat syndromów, których nie
ma by tylko ludzie nie mogli wybierać. Dobrze Dostojewski powiedział,
że żaden ateista nie zrobił takiej krzywdy chrześcijaństwu jak kościół
katolicki swoim szatańskim grzechem pychy.. I ten kk obecny to są
reprezentancji dołu społecznego, bo tacy to zawsze jest i był
bezmyślny beton dogmatyczny, tu nie ma głębokiej wiary chrześcijan ,
chociaż i takich księży spotykamy. Dół społeczny jest tak skrajnie
niedorozwinięty że zawsze z lęku przed życiem chowają się w ustalenia
dyktatorów, bo muszą mieć kogoś kto nimi rozporządza, a że to jest
głupata, bo nikt nie jest w skórze drugiego człowieka i nie tkwi w
jego życie, to nawet ten dół jest skazany na obłudę, i cwaniakowanie,
bo dyktat jest nierealny i tylko krzywdzący dla samych
przedstawicieli. I to bydło moim zdanie trzeba ostro za ryja złapać,
bo im z próżności ich chlewik pomylił się ze społeczeństwem na które
chcą niedorozwoje wpływać.

124. Data: 2010-12-10 15:57:23

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]

likwidacja
stanowisk kapelanów wojskowych, skoro są likwidowane jednostki wojskowe).
Masz SPORO racji. Jednak nie bierzesz pod uwagę rzeczy, których u nas wziąć
pod uwagę nie sposób:

1. KRK istniał w Polsce od czasów zaborów do 1918 roku i od 1939 do dziś na
zasadzie którejś- tam władzy. Czy potrafisz wskazać korzyści, jakie dzięki
temu mamy jako państwo? Czy to według Ciebie są niewielkie korzyści- czy
kardynalne?

2. UE chce zepchnąć KRK w Unii do roli jakiegoś uzależnionego od rządów
tworu- takiego trochę ludycznego, trochę charytatywnego, i płacić księżom
pensje. Dobry istniejący przykład- KRK we Francji. Uważasz, że to jest dla
nas korzystne?

3. KRK stanowi naturalną, i chyba jedyną REALNĄ zaporę anty- islamową w
Europie. Czy uważasz zagrożenie płynące z islamu za marginalne- czy inaczej
na nie patrzysz?

4. Rzecz nie bez znaczenia- a może nawet (z Twojego punktu widzenia) jedna z
najważniejszych: jesteśmy różnorodnością, stanowimy enklawy różnych kultur,
często się ze sobą zwalczających- albo życzliwie konkurujących. Czy uważasz,
że powinniśmy dążyć do unifikacji, wymieszania, co jest korzystniejsze?

do po krótce:-)

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

125. Data: 2010-12-12 11:59:19

Od: "Redart" <R...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości grup

> Jana Pawła 2- sekretariat odpowiedział w tym duchu: "Kościół ma podpisane
> z różnymi państwami różne umowy- między innymi jest to konkordat, ale są i
> inne formy. KRK nie napiera na żadną z tych form" To cytat z głowy, ale
... acha, bo publicznie Papież powiedział, że ...
Wiesz co - chyba nie ma drugiej takiej 'opcji' politycznej w naszym kraju,
która potrafiłaby działać równie 'miękko' i rozmycie jak KK. Przecież ich
w ogóle tu nie ma, to są pobożne istoty stworzone do czynienia dobra,
oni się tylko dostosowują, oni nie kumają tego wszystkiego i to nie ich
wina, że ich tak wszyscy wykorzystują ... KK absolutnie nie ma woli,
by brać odpowiedzialność za to czy tamto, kk interesuje się tylko
ochroną życia i żeby wszystkim na świecie było jak najlepiej.

No kurna, Chiron, przecież dorosły jesteś ...
To, że KK ma złote usta i świetnie umie działać bez brania odpowiedzialności
to zupełnie osobny temat. Oni naprawdę są w tym mistrzami - w robieniu
polityki bez nazywania siebie politykami. W kreowaniu ukrytych decyzji
przy oficjalnym głoszeniu idei 'ależ absolutnie, państwo i kościół
muszą być rozdzielne'.

Kurna, Chiron, przecież sam dobrze wiesz, jakim betonem potrafi być
kler, więc po co tak stajesz w rozkroku ? W obronie czego ?

126. Data: 2010-12-12 11:59:23

Od: "Redart" <R...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lebowski" <lebowski@*****.net> napisał w wiadomości grup

> Gdyby nie te zabiegi, ciecia pielegnacyjne przeprowadane na ludzkosci, ze
> tak to eufemicznie ujme, inicjowane przez kk i roznych absolutystow to
> potomkowie Mojzesza i innych juz dawno zaleliby i wyeksploatowali ta
> planete, a tak dzieki spowolnieniu jej agonii masz jeszcze szanse na w
> miare normalne i dostatnie zycie.
Piękne, po prostu piękne ... Wiedziałem, że jesteś kryptonazistą - i że
ta własnie cecha, choć jasno nie wyeksponowana - świetnie łączy
Cię z cbnetem (z którym romans jednak Ci nie wyszedł - naziści
tak już mają, że z frustracji strzelają zazwyczaj sami do siebie
- chyba na szczęście).

127. Data: 2010-12-12 12:26:48

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <R...@t...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Cię z cbnetem (z którym romans jednak Ci nie wyszedł - naziści
> tak już mają, że z frustracji strzelają zazwyczaj sami do siebie

Ten sam nawóz biblijno-techniczny u proroka mniejszego i większego.
Ale co, cb nie uznał w nim (nad)człowieka? ;)

P.

128. Data: 2010-12-12 12:35:32

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Re: Odmitologizować Papieża
Wiadomość:

Paweł napisał(a):
> U�ytkownik "Redart" <R...@t...op.pl> napisa� w wiadomo�ci

> Ten sam naw�z biblijno-techniczny u proroka mniejszego i wi�kszego.
> Ale co, cb nie uzna� w nim (nad)cz�owieka? ;)
>
> P.

Głupota polega na tym, że człowiek sam sobie szkodzi. Gdyby powołać
jeszcze raz '' nadludzi czystych aryjskich'' do życia , to Lebowski
były pierwszy w kolece do komory gazowej, bo Niemcy brzydzili się
psychcznie chorymi i mordowali pacjentów razem personelem. Bo chory
podpadał pod wizję '' nadczłowieka'' U

129. Data: 2010-12-12 12:47:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-12 13:26, Paweł pisze:
> Użytkownik "Redart" <R...@t...op.pl> napisał w wiadomości

> Ten sam nawóz biblijno-techniczny u proroka mniejszego i większego.
> Ale co, cb nie uznał w nim (nad)człowieka? ;)

Początkowo uznawał. Uważał, że mógłby jeździć wypasionym emocjonalnym
audi (lub bmw, nie pamiętam dokładnie marki). Potem był chyba jakiś
wypadek i kategorycznie zmienił zdanie.

Ewa

130. Data: 2010-12-12 13:41:41

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" napisał w wiadomości grup

> [...]

Kurna, Chiron, przecież sam dobrze wiesz, jakim betonem potrafi być
kler, więc po co tak stajesz w rozkroku ? W obronie czego ?

Jeśli mamy rozmawiać- to zapraszam, abyś mi odpowiedział na zadane wcześniej
pytania. Możesz to zrobić?
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

podkrecanie sie chemicznie
Ale nas obsmarowali....
Re: Tesciowa
POsrani
Krzysztof Kolumb - najslynniejszy w swiecie Polak-odkrywca urodzony aby zilustrowac ludziom inteligentne mechanizmy dzialania moralnosci