Jakie są dobre strzykawki i igły?!

1. Data: 2004-03-27 14:43:35

Temat: Jakie są dobre strzykawki i igły?!
Od: "ula" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biorę domięśniowo bolesne zastrzyki. Ból był straszny w trakcie podawania i
po zastrzyku. Myslałam że będzie tak za każdym razem. Ostatnio pielęgniarka
podała mi zastrzyk niewiele czułam. Okazało sie że była to igła i strzykawka
"z darów". Moje pytanie: jakie są najlepszej jakości strzykawki i igły do
podawania zastrzyku domięśniowo?

2. Data: 2004-03-27 14:52:50

Temat: Re: Jakie są dobre strzykawki i igły?!
Od: "Hoody" <hoodszy_@_o2_.pl_usunpodkreslenia> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ula" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
strzykawka
> "z darów". Moje pytanie: jakie są najlepszej jakości strzykawki i igły do

A co było w środku ???

pzdr
H.

3. Data: 2004-03-27 14:59:30

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ula" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> podała mi zastrzyk niewiele czułam. Okazało sie że była to igła
i strzykawka
> "z darów".

Niby jestem laik w tym temacie, ale wydaje mi się, ze to nie w
jakości igieł i strzykawek pies jest pogrzebany, tylko po
pierwsze w umiejętnościach samej pielęgniarki, po drugie być może
na prostej sztuczce, która w cywilizowanych krajach jest czymś
najzupełniej normalnym, a u nas cały czas przez medyków jest
traktowana jako zbytkowna pierdółka dla przewrażliwionych
histeryków: środek odkażający, którym się przeciera skórę przed
wkłuciem zawierający powierzchniowo działający środek
znieczulający (lidokaina?), po przetarciu wystarczy chwilke
odczekać aż zacznie działać i ukłucia po prostu się NIE CZUJE.

BTW: A to jest jeszcze coś takiego, jak "dary" dla naszego
kraju????

J.

4. Data: 2004-03-27 15:10:53

Od: "ula" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W środku było cocarboxylasum.

5. Data: 2004-03-27 15:25:43

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wszystko zależy od umiejętności pielęgniarki. Ale to też nie jest regułą,
ponieważ przy robieniu zastrzyku z Ketonalu (lek p/bólowy) czy Dexaven
również boli jak się podaje i po podaniu.
Strzykawki są dobierane odpowiednio do ilości leku. Zatem jeśli leku w
fiolce jest 1 czy 2 ml to i pielęgniarka weźmie strzykawkę 2 ml itd. (nie
wiem dokładnie o co Ci chodzi z tą strzykawką) Ważne, by była sterylna !
A co do igły, to powinna ona być wzięta nowa i streylna, nie tą, którą
pobierała pielęgniarka lek. Rozmiar igły do iniejkcji domięśniowych to nr 8.

Marta

"Jeśli chcesz dobrze zrozumieć drugiego człowieka,
to wejdź w jego skórę i pobądź w niej przez kilka dni."

(GG: 3571564)

6. Data: 2004-03-27 16:19:24

Od: "PAC" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bolenosc napewno nie zalezy od strzykawki.
Jeśli chodzi o igłe. Im ostrzejsza tym mniej boli. Niektóre rzeczywiście są
tępe i może stąd ten ból - pomijam
umiejętności pielęgniarki. W PCK do pobrania krwi jak wiadomo używają
grubych igieł, ale za to niemiłosiernie ostrych :) gdyby takie nie były nie
wiem kto by się odważył oddać krew ;-)

Co do techniki to:

1) odkazić skóre, poczekać ~ 10 sekund aż środek wyparuje za skóry i strzał
2) nie wypuszczać powietrza ze strzykawki przy założonej igle. Mokra od leku
igła wcale nie pomaga. Może za to podrażniać dodatkowo
skóre przy wkłuciu.

Cocarboxylaza z tego co pamietam jest dość gęsta wieć podajemy powoli. Im
wolniej tym mniej bolesne w trakcie i po zastrzyku.

Pzdr

7. Data: 2004-03-27 18:05:49

Temat: Odp: Jakie są dobre strzykawki i igły?!
Od: "J" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Są różne rodzaje igieł. Najgrubsze, to tzw. dziesiątki. I takie są często uż
ywane. Im grubsza igła tym jest dłuższa. Grubość jest podana w dziesiątkach
milimetrów. Najcieńsze jakie widziałem to są 4,5 (0,45 milimetra). Są one do
sć krótkie, ale to przy igłach domięśniowych nie ma znaczenia zbyt wielkiego
. Dobre także do podawania po kablach ;). Poproś tą pielęgniarkę, żeby ci da
wała cieńszą igłę. Jednak skoro ta substancja jest gęsta, to igła nie może b
yć za cienka.

8. Data: 2004-03-27 18:11:06

Od: Mroczek <s...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "z darów". Moje pytanie: jakie są najlepszej jakości strzykawki i igły do

Ile masz tych zastrzyków do wzięcia?

9. Data: 2004-03-27 22:21:26

Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ula napisał:
> W środku było cocarboxylasum.
> Pozdrawiam

To dość bolesne iniekcje.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

10. Data: 2004-03-27 22:24:40

Temat: Re: Odp: Jakie są dobre strzykawki i igły?!
Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik J napisał:

> Są różne rodzaje igieł. Najgrubsze, to tzw. dziesiątki.

Są też 1,2 :-)

> [...]
> wała cieńszą igłę. Jednak skoro ta substancja jest gęsta, to igła nie może b

Cienka igła to duże ciśnienie podawania - to też powoduje ból.

Uogólniając - najlepsza igła to 0,7 - 0,8. Szybkim zdecydowanym ruchem
wbić i powoli podawać lek.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk