Ciaza i pigułki

11. Data: 2000-05-31 09:10:15

Temat: Re: Odp: Odp: Ciaza i pigułki
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Wed, 31 May 2000 07:14:17 +0200,
"Myszka07" <e...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:g...@4...com.
..

<ciach >

>Moja pani ginekolog nie zrobila mi zadnych badan, powiedzialam jej ze bylam
>chora na zoltaczke pokarmowa 6 lat temu , a ona powiedziala ze moge zaczac
>brac pigulki i przepisala mi MICROGYNON po 3 miesiacach nie bylo zadnych
>skutkow ubocznych wiec przepisala mi nastepne opakowania, czasami mam
>wrazenie ze przepisala mi je tylko dlatego ze sa ze znizka - czyzby myslala
>ze mnie nie stac na lepsze? Niewiem. Do tej pory - biore juz 6 miesiecy -
>nie mialam robionych zadnych badan - Czy mam lepiej zmianic lekarza nim ten
> [...]

Nooo , to mi się nie do końca spodobało - próby wątrobowe wypadałoby
zrobić , szczególnie po WZW-A , ale z drugiej strony - 6 lat po przebyciu
, w wywiadzie pewnie nic nie było , w sumie można przepuścić.
Co do lekarza - jeśli tylko co 3 miesiące przychodzisz do niej , a ona nie
zapomina cię zbadać przed przepisaniem kolejnej recepty - wszystko jest w
porządku.
Dobrze by było abyś po roku brania zrobiła sobie cytologię ( zmuś
ginekologa
Co do Microgynonu - jest dobrym środkiem , a skoro twój organizm go
toleruje możesz go spokojnie stosować.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

12. Data: 2000-05-31 09:10:23

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Tue, 30 May 2000 21:07:46 +0200, "Ender"
<c...@k...net.pl> napisał coś takiego:

>Podobnie wydawalo sie nam kilkanascie (kilkadziesiat?) lat temu, kiedy
>pojawialy sie pierwsze pigulki ze stezeniem hormonow setki razy wyzszym niz
>obecnie.

Racja - kiedyś i dawno faktycznie stosowano leki hormonalne w bardzo
dużych stężeniach .
Problem ze starymi środkami polegał na stosowaniu li i jedynie
progesteronu , obecnie stosuje się także estrogeny.
Poza tym w dziedzinie farmakologii i fizjologii medycyna trochę postępu
odnotowała, więc dawki hormonów są minimalne , tylko takie jakie dają
efekt.

> Zreszta: bardzo wiele jednostek chorobowych moze byc wywolanych
>przez pigulki (choc zdarza sie to oczywiscie rzadko) Stad rowniez liczne
>przeciwwskazania w stosowaniu (w razie potrzeby sluze przykladami).

Dokładnie - istnieje trochę przeciwwskazań ( znam je równie dobrze ) ,
więc mogą być i efekty uboczne.
Wiadomo że należałoby się wstrzymać w podawaniu antykoncepcji hormonalnej
u kobiety z zakrzepowym zapaleniem żył , czy z hiperlipidemią , czy z
nadciśnieniem , nie mówiąc już o cukrzycy , czy procesie chorobowym w
wątrobie.
Po to jednak pacjentka ma lekarza aby zgłaszać się do niego co 3 miesiące
, i aby zgłaszać mu wszelakie problemy ze swym zdrowiem

>Przy okazji: nie jestem przeciwnikiem pigulek.

Ja jestem natomiast przeciwnikiem fanatycznych przeciwników , nie zaś
zaślepionym wielbicielem antykoncepcji hormonalnej.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

13. Data: 2000-05-31 09:14:22

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nooo , to mi się nie do końca spodobało - próby wątrobowe wypadałoby
> zrobić , szczególnie po WZW-A

Czepiam się - czemu wypadałoby?

Krzysiek Okon, MD

14. Data: 2000-05-31 13:25:18

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Wed, 31 May 2000 11:14:22 +0200, KO
<k...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>Czepiam się - czemu wypadałoby?

No dobra , rozpędziłem się - 6 lat po WZW-A to chyba wystarczający czas na
regenerację
Lecz IMHO zawsze wypadałoby zrobić prosty poziom AspAT , AlAT , ew
określić poziom bilirubiny , nawet u zdrowej osoby przed podaniem
antykoncepcji hormonalnej ,aby znaleźć ewentualnie niedomagania wątroby ,
które przecież są przeciwwskazaniem.
A po drugie - a nuż się oznaki działającego po cichu wirusa WZW -C
znajdzie???

15. Data: 2000-05-31 14:24:26

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> określić poziom bilirubiny , nawet u zdrowej osoby przed podaniem
> antykoncepcji hormonalnej ,aby znaleźć ewentualnie niedomagania wątroby ,
Zgadza się.

> A po drugie - a nuż się oznaki działającego po cichu wirusa WZW -C
> znajdzie???
Skóra cierpnie.

Krzysiek Okon, MD

16. Data: 2000-06-14 16:03:38

Temat: Re: Odp: Ciaza i pigułki
Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Myszka07" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> Czy MICROGYNON jest dobrym srodkiem?

To jest wzgledne, dla roznych kobiet rozne preparaty sa dobre.
Poczytaj wyczerpujacy artykul:
http://www.mp.pl/antykoncepcja/p_wlasc.htm

Ania

Medyczna baza danych