tester ph

1. Data: 2000-06-09 06:41:02

Temat: tester ph
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem tester ph ART PHM 540 PowerMax firmy Exo-Flora z Lodzi.
Czy to byl dobry zakup?
Jest to tester,w ktorym nie uzywa sie zadnych preparatow.Po prostu
umieszcza sie go w ziemi i odczytuje wynik.
Skala 3-7 kolor czerwony
7-10 kolor zielony.
Rozumiem,ze czerwony oznacza odczyn kwasny,zielony natomiast zasadowy.
Jesli wskazania wykazane u mnie mieszcza sie miedzy 4 a 7,to jaki ma
odczyn moja ziemia.Czy jest lekko kwasna,czy mocno?
Czy na wynikach uzyskanych na tym testerze moge
polegac?
TB

2. Data: 2000-06-09 12:20:36

Temat: Odp: tester ph
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Skala jest dwustopniowa? Jesli nie to napisz, na ile wskazuje mniej wiecej
wskaznik. 4 to odczyn kwasny a 10 zasadowy, 7 to obojetny.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2000-06-09 12:27:01

Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zasadzie jest dwustopniowa.Miedzy czerwonym a zielonym kolorem
jest malutka przerwa,nie oznaczona kolorem.Wskazania mieszcza sie miedzy 4.4
a 6.6.
TB
Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:oi505.18447$q...@n...tpnet.pl...

4. Data: 2000-06-12 08:10:55

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Przykro mi to stwierdzic, ale Twoj pH-metr, to niestety badziew.
Potrzebujesz dosc dokladnej skali, zeby sprostac wymaganiom roslin. Nie
twierdze, ze musisz miec wynik do drugiego miejsca po przecinku, ale pH 6,6
to zbyt malo dla rozanecznikow a w sam raz dla roz, natomiast 4,4 to juz za
duzo dla rozanecznikow a dla roz to juz calkiem niedobrze. Zatem takie
wskazanie nie daje Ci zadnej wskazowki, procz pewnej tendencii. Wiesz juz,
ze masz ziemie kwasna lub lekko kwasna.

5. Data: 2000-06-12 09:30:01

Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mam kupic?Moze ktos ma dobry ph-metr?
W sumie kupilem tego badziewiaka,zeby sprawdzic rodzaj gleby...
Na razie nie planuje sadzenia zadnych roslin.Jednak co mam zrobic
w przyszlosci,jesli wskazania w roznych miejscach tak znacznie sie różnia-
nawet na różnych glebokosciach wyniki bywaja odmienne?
I jeszcze jedno wazne dla mnie pytanie.
Jesli sadzenie roslin planuje jasienia lub wiosna,to doradzcie mi,prosze,
czy na calym terenie mojego ogrodu posiac trawnik,a potem przed sadzeniem
w wybranych miejscach trawe zlikwidowac,czy tez musze wczesniej wybrac
przyszle miejsce dla roslin i tam trawnika teraz nie siac?
Dzieki
dyskusyjnych napisał:jW015.26924$q...@n...tpnet.pl...

6. Data: 2000-06-12 09:57:30

Temat: Re: Odp: tester pH
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Nie siej trawy. bedziesz mial klopot z przekopywaniem, jesli zdazy sie
dobrze ukorzenic. lepiej chyba posiac cos na nawoz zielony.
dobry pehametr to trudna sprawa. naprawde dobre pomiary mozna uzyskac
korzystajac z pehametru z porzadna elektroda. kalomelowa czy jakas tam.
od biedy mozna probowac mierzyc papierkiem wzkaznikowym. ale takim,
ktory ma szeroka skale barw. dokladnosc solidnego papierka to jakies
dwie jednostki po przecinku. ale na rynku nie widzialam czegos takiego.
moze w sklepach zaopatrzenia chemicznego. ziemie rozrabiasz w wodzie
destylowanej, czekasz godzine az sie ustoi i mierzysz pH wody znad
osadu. a wogole to probki ziemi sie wysyla do specjalistycznych
laboratoriow, moze grupowicze podpowiedza gdzie dokladnie, bo ja nigdy
nie pamietam nazwy tej jednostki.
Dorota
P.S. mam pehametr w pracy. podeslij mi probke ziemi. moge
poeksperymentowac.

7. Data: 2000-06-12 10:02:17

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Borkowski <t...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8i2af4$9kr$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
> w wybranych miejscach trawe zlikwidowac,czy tez musze wczesniej wybrac
> przyszle miejsce dla roslin i tam trawnika teraz nie siac?

Ostatnio likwidowałam skrawek trawnika, żeby posadzić parę krzewów. Trawnik
miał dwa lata i darń była bardzo gęsta, ziemia gliniasta. "Krojenie" tego na
kawałki szpadlem, jeszcze biorąc pod uwagę suchą, zbitą ziemię, to była
straszliwa udręka. Myślę, że lepiej wybrać i zostawić wolne miejsce,
oszczędzisz też na nasionach traw.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2000-06-12 10:05:28

Temat: Odp: Odp: tester pH
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...gov.pl...
> [...]
> osadu. a wogole to probki ziemi sie wysyla do specjalistycznych
> laboratoriow, moze grupowicze podpowiedza gdzie dokladnie, bo ja nigdy

Ja tez nie pamietam, ale za to przypomnialo mi sie cos innego, mianowicie
przy badaniach skladu gleby zawsze kaza wziac próbki z róznych miejsc i
róznych glebokosci (jakies przekroje glebowe sie wykonuje? lasek
probierczych uzywa?), potem sie to miesza i dopiero daje do badania. Czy
przy pomiarach kwasowosci tez sie tak postepuje?

P.S. Ja po wszystkich poradach dotyczacych testerów ph poczulam sie tak
skolowana, ze w koncu nie kupilam:) i bede sie kierowac wygladem roslinek.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2000-06-12 10:16:29

Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odp.
Nie rozumiem slow " lepiej chyba posiac cos na nawoz zielony".
Serdeczne dzieki za chec pomocy...Gdzie mieszkasz?
I pozostaje problem z dalszej czesci mojeg listu.Z ktorego miejsca wziac
probke?
Szczerze mowiac jestem lekko podlamany...Bardzo licze na Wasza pomoc.Czy za
kazdym razem
gdy bede chcial posadzic rosline,musze sprawdzic ph w danym miejscu?
TB

10. Data: 2000-06-12 10:49:26

Temat: Re: Odp: Odp: tester pH
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w warszawie. ale paczuszke mozna przeslac zewszad. uzyskane
wyniki przesle internetem. probki trzeba brac z miejsca w ktorym
posadzic chcesz roslinke. z glebokosci powiedzmy 20 cm. w roznych
czesciach ogrodu pH moze sie do pewnego stopnia roznic. ale chyba nie
szokujaco. no chyba ze ogrod jest bardzo duzy i rozmaicie
uksztaltowany...
nie popadaj we frustracje. wiekszosc roslin ma spora tolerancje na pH
gleby. wyjawszy wrzosowate albo jakies wapniolubne rarytasy. poza tym
gleby tez rzadko miewaja ekstremalne pH. chyba ze uprawiasz ogrod na
torfach lub na wapieniu.
Dorota
Tomasz Borkowski wrote:

> [...]
> kazdym razem
> gdy bede chcial posadzic rosline,musze sprawdzic ph w danym miejscu?

Melony.
Szukam ksiazki...
cialem grby
Trudne slowo