Próchnica

11. Data: 2001-11-26 22:44:36

Temat: Odp: Próchnica
Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oj, cos mi zasmierdzialo optymalnymi :-)))

Optymalny tos powinien miec na drugie!

> wszystko zalezy od stezenia... stezenie w wodzie pitnej - maxymalne - moze
> powodowac co najwyzej fluoroze, a nie byc przyczyna przedwczesnych
zgonow...

Moze, byly takie przypadki!

> bez komentarza... ;-((

Skoro mam to chyba wiem lepiej!

> taaaak - a jak w takim razie wyjasnisz ubytki klinowe w zebach bocznych?
(3-4-
> 5)?? kosmici? ufoludki??

Bledna budowa molekularna na wskutek blednego odzywiania- to proste!

> jasne - ale trzeba myc 2-3 razy dluzej... - pasty i proszki do czyszczenia
> skracaja proces mycia zebow...

No i co z tego - czy stanie Ci sie cos jak poszczotkujesz 2-3 min dluzej?
Pozdrawiam
tom

12. Data: 2001-11-28 12:08:56

Temat: Re: Próchnica
Od: "q_w_e" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dlaczego stan zebow ma znaczenie na serce i oczy

jak mozesz wytlumacz mi to prosze

pozdrawiam

Robert

13. Data: 2001-11-28 13:51:28

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

q_w_e wrote:

> dlaczego stan zebow ma znaczenie na serce i oczy
>
> jak mozesz wytlumacz mi to prosze

Niewyleczony ząb oznacza możliwość przeniesienia infekcji przez tzw. kanał
zęba do okolicy wokół korzenia zęba - a więc kolonizacji ludzkiej tkanki
przez bakterie zdolne do jej wykorzystywania do swoich celów, a więc do
niszczenia jej. Z tego miejsca kolonizacji bakterie mogą łatwo dostać się do
krwi. A jak bakterie dostaną się do krwi, to mogą przenieść swoją
kolonizację i niszczycielską działalność w inne miejsce. Najczęściej
znajdują takie miejsce na zastawkach serca (ang. valves). Zastawki to taki
mechanizm jak np. wentyl w dętce od roweru albo zawory silnikowe (po ang.
też valves, jak zastawki serca). Zastawki zapewniają jednokierunkowy
przepływ krwi w sercu, ich uszkodzenie przez bakterie prowadzi do ciężkich
zaburzeń pracy serca, nawet groźnych dla życia.

O ile pamiętam, to nawet zwykłe żucie (gryzienie) pokarmów zwiększa
przedostawanie się bakterii do krwi; zagrożenie jest na tyle duże, że
podczas niektórych zabiegów podaje się pacjentom ochronnie antybiotyk -
zwłaszcza pacjentom z wadami zastawek, co samo z siebie zwiększa możliwość
kolonizacji zastawek przez bakterie.

Leszek

14. Data: 2001-11-28 14:07:41

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Optymalny tos powinien miec na drugie!

nie, na drugie mam bond.
james bond...

> zgonow...
>
> Moze, byly takie przypadki!

no, jak zjadlbys wiaderko z fuorkiem sodu przeznaczonym na pare hektolitrow
wody, to pewnie padlbys martwy - w malborku i w nysie (dwa miasta z najwiekszym
stezeniem fluoru w wodzie pitnej) wystepuje co najwyzej fluoroza, a nie
przedwczesne nagle zgony...

> mam

> Skoro mam to chyba wiem lepiej!

nie, nie, nie neguje twojej wiedzy na temat twoich zebow - ja tylko sie dziwie
jak mozna sie publicznie chwalic syfem we wlasnej jamie ustnej...

> 4-3;

> (3-4-
>
> Bledna budowa molekularna na wskutek blednego odzywiania- to proste!

a takiego przyslowia kropla drazy skale to nie uczyli?? - mozna kazde zeby
zetrzec, potrzeba tylko odpowiednio duzo czasu i zapalu ze strony
scierajacego... :-)

> No i co z tego - czy stanie Ci sie cos jak poszczotkujesz 2-3 min dluzej?

nic z tego... - jak masz duzo czasu, to czemu nie...

adam

15. Data: 2001-11-28 15:00:14

Temat: Re: Odp: Próchnica
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ wrote:

> No i co z tego - czy stanie Ci sie cos jak poszczotkujesz 2-3 min dluzej?

Kolego, standardowe mycie to 3-4 min, 2-3 razy dłużej to będzie ..... 6-12 min,
w zależności od techniki myjącego, budowy zębów, stopnia zużycia szczoteczki -
ach, prawda, szczoteczki nabijają kieszeń producentom szczoteczek, najlepiej
myje się palcem, co prawda trzeba myć kilkanaście razy dłużej, ale co ci się
stanie, jak pomyjesz pół godziny dłużej dziennie - wreszcie od tego wzmacniają
się mięśnie.

Jako obywatel z kilogramem kamienia nazębnego jesteś zresztą jak najbardziej
wiarygodnym autorytetem w sprawie mycia zębów ;-)

Leszek

16. Data: 2001-11-28 15:07:28

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ wrote:

> uwarunkowana genetycznie
>
> bzdura - nie ma to zadnego zwiazku z genetyka
> - jakby jakis mialo to dzisiaj juz nikt by
> nie mogl miec prochnicy -
> natura sama poprawia bledy
> - z wyjatkiem ludzkich.

O naturze i ewolucji to ty masz pojęcie słabe. Próchnica jest chorobą
pochodzenia bakteryjnego - a jako taka jest taką samą częścią natury jak katar,
gruźlica czy rzekomobłoniaste zapalenie jelit. Jakoś nie widać, by natura
samoczynnie eliminowała te choroby - raczej jest to wyścig między doskonaleniem
mechanizmów obronnych gospodarza i mechanizmów zaczepnych bakterii. Za to coraz
więcej wiadomo na temat związku przebiegu zakażenia daną bakterią z genetycznym
zróżnicowaniem żywicielai - może powinienem ostrożniej powiedzieć, że zaczynamy
dopiero odkrywać zasady tym rządzące, ale niektóre takie zależności są już
poznane.

Leszek

A 5100 albumow MP3 i AUDIO
Czy nowotwor jest czescia czlowieka?