Trendy w ogrodach

261. Data: 2003-09-30 14:04:36

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
news:blbmbo$8rb$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> [...]

Proponuję dołożyć kopytne:-)

> Gustu szerszeni brać pod uwagę nie będę! Ale wszystkie inne brzęczące i
> latające sa miło widziane:-)

Uuu... trafiłam ostatnio kosiarą w gniazdo os, nie było to przyjemne:-(
Czy ich gust można również wykluczyć???

> Proponuję założyć Klub Bałaganiarzy Ogrodowych z Ewą jako prezesem!

Łubudubu, łubudubu...;-))

A tak poważnie, to ja chcę się czuć w moim ogrodzie dobrze.
Chcę się tam relaksować, nawet jak relaks ma postać prac fizycznych z
łopatą...
I patrzeć z dumą jak zielone rośnie:-)
A wszystko inne, co tam... Dość innych stersów życie niesie by się jeszcze
przejmować jak będzie wygladał koralowy mieczyk na złocistej rabacie;-))

Pozdrawiam
Marta

262. Data: 2003-09-30 14:09:15

Temat: Re: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Och! Ach! Wziąłem się i zarumieniłem... :-)
> Pozdrawiam wdzięcznie :-)

Ależ drobiazg:-)
To tylko moje obserwacje:-)

Pozdrawiam
Marta

263. Data: 2003-09-30 14:41:02

Temat: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blbp1j$i4m$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w
> wiadomości news:blbeit$qv6$1@atlantis.news.tpi.pl...
>

> Dzięki Kasiu za wsparcie duchowe :)

Nie ma za co. A jak nam pomarzną zimą to razem sobie pobiadolimy i
powspieramy duchowo ;)
--
Pozdrawiam, Kaśka

264. Data: 2003-09-30 14:55:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> writes:

> A wzrost "krzaczasty"?
> Dlaczego na nie stawiasz? masz w Maplesach jakieś synonimy, że
> francuski?

No to cytata:
Epithet: Monspessulanus, from Montpellier, an ancient city in
southern France, where the species is abundant.

Habit: Variable, small and densely branched tree or large, dense
shrub (wild plants in northern sites as scrub), semi-evergreen or
decidous, 6-12 m tall, occasionally taller, with a rounded crown;
branches glabrous, reddish brown to gray.

Leaves: Extremely variable, coriaceous, 3-lobed, obtuse, 3-5 cm
across, dark green, shining, glaucous beneath; margins entire or
sometimes serrate; petioles long, 3-5 cm.

Resztę, jeśli chcesz, to na priva, coby nie zanudzić grupy...

> Mogę mieć ok. 1m rośliny, nie wziąłem, bo ginallą zbytnio jechały, a
> nie było z kim pogadać.

A może to ginnala?

A możesz zdjęcia liści zrobić? Bo na tych fotografiach co to są w
mądrych książkach, to liście tego monspessulanum bardziej do
A. campestre podobne niż do tatarskiego...

> Brać dla Ciebie?

Bierz. Najwyżej puścimy w obieg :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Mało pożytku jest na Wawelu
Z rycerzy w zbrojach, których tam wielu

265. Data: 2003-09-30 15:35:33

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Jtheb.84784$xx4.11127765@twister.neo.rr.com...
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Przystepuje natychmiast. Moze byc nawet nie tylko Ogrodowych.

Organizuję Opozycję, stanowiska jeszcze do obsadzenia.

Pozdrowienia, Jan_jr

266. Data: 2003-09-30 15:40:25

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Proponuję założyć Klub Bałaganiarzy Ogrodowych z Ewą jako prezesem!

Przystepuje natychmiast. Moze byc nawet nie tylko Ogrodowych.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

267. Data: 2003-09-30 16:03:31

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:sOfeb.84768$xx4.11081543@twister.neo.rr.com...

> Wrzeszczy sie nie na widok jeza, tylko kiedy sie na nim usiadzie :-)

Sugerujesz zatem masowe zmienianie pozycji pionowej na inną i związane
z tym wrzaski ? ;-)
Obawiam się jednak, że nagłośniej będzie wrzeszczal jeż...

Pozdrawiam
Ewa

268. Data: 2003-09-30 16:29:00

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> writes:

> :-)Jaśminiowce to nie zza Oceanu?:-)

Może i zza. Nieważne skąd. Co prawda najpierw trzymałem się naszych
'rodzimych' gatunków, ale jest taka masa roślin, które po pierwsze są
ładne, po drugie pierwsze wytrzymują w naszym klimacie, po trzecie
pierwsze mogą się podobać właścicielowi ogrodu (nie projektantowi!),
że aż szkoda nie posadzić...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec na plaży waikiki
łapał oraz jadł żywcem króliki

269. Data: 2003-09-30 16:53:36

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> writes:

> Ale dobrze, na drugi raz zapiszczę, zemdleję albo coś w tym
> stylu. Może być ;)

O, to, to :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Przez połacie obydwu Ameryk
Wysyłają oba płuca me ryk:

270. Data: 2003-09-30 17:23:09

Temat: Odp: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blb9h8$m44$...@i...gazeta.pl...

> A nie przeszkadza Ci to w pracy? :-O
Przeszkadza. Czasami sie nawet pokloce o ogrod, ktory projektuje. A czasami
siedze z rodzicami (przynajmniej udaja ze mnie sluchaja) i narzekam dziwiac
sie ludzkiej glupocie.

> Na szczęście zdrowie mi dopisuje i jeśli już muszę to leczę się sam, a
A dentysta?

> Widzę, że ty też nie należysz do tych którzy potrafią trzymać się a
właściwie
> określić na początku inwestycji prawidłowego (realnego) kosztorysu.
Nie, nie potrafie, przyznaje - brakuje mi doswiadczenia. Musze w koncu
posiedziec nad "Norma 3" i sie nauczyc kosztorysowac! Na szczescie ja nie
buduje ogrodu, tylko znajoma firma i to oni okreslaja ewentualny koszt
zalozenia.

> Powiedz co byś zaproponowała komuś co ma 1000 mkw [25x40] i na całość
> przeznacza 10.000 zł., oczywiście typ ogrodu - dla leniwych i
bezobsługowy,
> odporny na suszę?
> Masz jakieś sugestie?
Las sosnowy z jednorocznych siewek z zywoplotem z ligustru, a jako akcenty
wierzby z wetknietych w ziemie kolkow? ;-)

Nie wiem, czy masz moznosc dotarcia do archiwalnych numerow "Muratora"? W nr
4/97 sa dwa projekty ogrodow 700m2 za 10 000 zł (razem z robocizna). Ceny az
tak sie nie zmienily od tamtych czasow.

Elfir

nawóz do tuj
modliszka