Zelazne zasady

1. Data: 2003-03-08 06:49:36

Temat: Zelazne zasady
Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

ZELAZNE ZASADY

"Nie chwalmy sie zbytnio zelaznymi zasadami. Czesto
przezera je rdza."
- Janusz Wasylkowski

Sa ludzie z zelaznymi zasadami. Nie popuszcza ani na
jote. Za nic jakiegokolwiek luzu ni elastycznosci. Za swoje
zasady dadza sie pogrzebac.

Czy to w stosunkach w pracy, w domu czy w towarzystwie
sa niezachwiani, twardoglowi. To meczy. Zniecheca do
jakiejkolwiek komunikacji. Nie mozna przeciez dyskutowac ze
spizowym pomnikiem.

Dobrze jest miec zasady, ale nie przesadzone, zyciowe.
Mozna tez wyjatkowo odstapic od swoich zasad w jakims
przypadku scisle uzasadnionym. Swiat sie na pewno nie
zawali.

Niech ci niezlomni dadza sobie troche na wstrzymanie.
Zycie z nimi staje sie nie do zniesienia. Rzeczywistosc nie
lubi przesady w zadna strone. Z niezyciowych zelaznych zasad
chyba jest lepiej zrezygnowac.

Magdalena Nawrocka
www.geocities.com/magdanawrocka

1. Data: 2003-03-08 09:35:30

Temat: Odp: Zelazne zasady
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Zycie z nimi staje sie nie do zniesienia. Rzeczywistosc nie
> lubi przesady w zadna strone. Z niezyciowych zelaznych zasad

- namawiasz do bycia psychicznym kameleonem??? Jak pasuje kradzież to
odrzucić męczące zasady uczciwego życia -bo to męczy, jak nadarza się okazja
do zdrady to pieprzyć w pierwszym rzędzie własne zasady -bo świat się nie
zawali, jak można coś innego to zrezygnować z siebie? Ile razy rezygnowałaś
ze swoich zasad, czy w ogóle masz jakieś stałe zasady? Może już to jest dla
Ciebie tak naturalne jak Twoja wieloletnia depresja. Szkoda, że nie widzisz
związku... Naruszenie swojej integralności to pierwszy krok do fatalnego
samopoczucia.

1. Data: 2003-03-08 16:18:44

Temat: Re: Odp: Zelazne zasady
Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Mar 2003 10:35:30 +0100, PowerBox wrote:

> [...]
>związku... Naruszenie swojej integralności to pierwszy krok do fatalnego

Mam mase zasad. Az za duzo! I to szkodzi mojej ewolucji. Nie za wszelka cene! Nie
po trupach. Zasady sa dobre, ale w miare. Nie chce byc dluzej niewolnikiem moich
zasad, ktore bezwzglednie sama sobie narzucilam.
Pozdrawiam,

Magda N

1. Data: 2003-03-08 18:21:00

Temat: Odp: Odp: Zelazne zasady
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
moich
> zasad, ktore bezwzglednie sama sobie narzucilam.

- może mylisz zasady z "fragmentami programu" na przykład typu: "będę
szczęśliwa dopiero wtedy gdy..."

1. Data: 2003-03-08 22:21:26

Temat: Re: Zelazne zasady
Od: "Silvio_Manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Nawrocka" <m...@w...fr> napisał w wiadomości
jupiter...
> ZELAZNE ZASADY

Czy można nie mieć owych żelaznych zasad (mieć ich świadomość i być od nich
wolnym) i jednocześnie być mocno zdyscyplinowanym ?

pozdrawiam
Silvio Manuel

1. Data: 2003-03-08 22:27:07

Od: "nawrocki" <p...@n...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa ludzie z zelaznymi zasadami. Nie popuszcza ani na
> jote. Za nic jakiegokolwiek luzu ni elastycznosci. Za swoje
> zasady dadza sie pogrzebac.

'tylko głupiec nigdy nie zmienia swojego zdania'

n.

1. Data: 2003-03-08 22:46:01

Od: "Silvio_Manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nawrocki" <p...@n...art.pl> napisał w wiadomości

> 'tylko głupiec nigdy nie zmienia swojego zdania'

Przeciwnie.
To głupiec zdanie zmienia. Stopień jego głupoty określa dlaczego i na jakie
zdanie zmiana nastąpi.
Człowiek mądry nie musi tego robić. On po prostu podejmuje właściwe decyzje.

Silvio_Manuel

1. Data: 2003-03-08 22:50:36

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Silvio_Manuel:
> ... On po prostu podejmuje właściwe decyzje.

W oparciu o 'zelazne' zasady? ;)

Poza tym madrosc nie polega na nieomylnosci...
juz raczej na zdolnosci do sprawnego dokonywania
optymalnych wyborow mimo ew. pomylek. :)

Ale masz racje MZ - 'zelazne' zasady to cos co pozwala
trwac w bledach i powielac je, a to juz domena glupcow.

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2003-03-08 22:53:54

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 'tylko głupiec nigdy nie zmienia swojego zdania'
>
> n.

Znam to w innej wersji :) :
"tylko krowa nigdy nie zmienia poglądów"
;)

A na temat tych, którzy zawsze są
w 100% pewni, swojej "jedynie słusznej racji",
mam takie samo zdanie jak Ty :).
E.

1. Data: 2003-03-08 22:54:34

Od: "nawrocki" <p...@n...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakie
> zdanie zmiana nastąpi.
> Człowiek mądry nie musi tego robić. On po prostu podejmuje właściwe

miałem na myśli upartego głupca

psychologia wieczorowo KATOWICE
ntg -> Rosa
DZIEN KOBIET II