jeżyna bezkolcowa

1. Data: 2000-07-05 09:07:59

Temat: jeżyna bezkolcowa
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj kupiłam jeżynę bezkolcową odmiany 'Black Satin' w pojemniku. Ma już
i pączki kwiatowe i zielone owoce na wszystkich pięciu gałązkach. Jeszcze
jej nie posadzłam. Kto z miłych grupowiczów uprawia jeżyny? Jak jej
najlepiej zrobić? Czym ta odmiana różni się od innych? Może znacie strony
www o jeżynach, bo wyszukiwarki nie radzą sobie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Majka

2. Data: 2000-07-06 20:34:41

Temat: Re: jeżyna bezkolcowa
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Jezyna bezkolcowa rosnie na mojej dzialce juz od paru lat. Zajmuje sporo
miejsca, wypuszcza kilkumetrowe pedy. Po posadzeniu przytnij ja, zeby
wypuscila nowe, dlugie pedy. Jezyna owocuje na pedach ubieglorocznych,
trzeba wiec je na zime zdejmowac z podpor i przykrywac, zeby nie zmarzly.
Wiosna zbyt dlugie pedy mozna troche przyciac.
Jesienia po owocowaniu wycina sie pedy, ktore owocowaly.
Nie wiem jaka mam odmiane, nie wiem czy sa w sprzedazy jeszcze inne, moja
rosnie zdrowo i silnie,
trzeba jej pilnowac, by nie rozrosla sie za bardzo.
Pozdrawiam i zycze udanych zbiorow w przyszlym roku.
Wiesia

3. Data: 2000-07-10 08:29:26

Temat: Odp: jeżyna bezkolcowa
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> już
Jeszcze

Przypomniała mi się jeszcze zasadnicza różnica między 'Black Satin' a
innymi, amerykańskimi bodajże (?) odmianami - ta jest wcześniejsza, owocuje
gdzieś od połowy sierpnia do połowy września, a czasem i dłużej. W tym roku
pewnie będzie wcześniej. I jest już w sprzedaży polska odmiana 'Orkan', może
ktoś ma jakieś opinie na jej temat?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-07-10 09:56:07

Temat: Re: Odp: jeżyna bezkolcowa
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jest już w sprzedaży polska odmiana 'Orkan', może
> ktoś ma jakieś opinie na jej temat?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Z "Orkan" jest wszystko OK. Dobrze znosi mrozy, dobrze rosnie ,odporna na
choroby tylko .... owoce niezbyt smaczne.

Pozdrawiam,

D.P.

5. Data: 2000-07-11 05:11:34

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisał w wiadomości
Z "Orkan" jest wszystko OK. Dobrze znosi mrozy,

O jakich mrozach mówisz? Do -30 czy -15?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2000-07-11 06:29:58

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jul 2000, Krzysztof Marusiński wrote:

> Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisał w wiadomości
> Z "Orkan" jest wszystko OK. Dobrze znosi mrozy,
>
> O jakich mrozach mówisz? Do -30 czy -15?
Dobrze znosi mrozy w porownaniu do innych odmian jezyn
bezkolcowych. Wartosci liczbowych nie pamietam ale mam to w jakims
czasopismie. Niestety nie moge obiecac ze sprawdze. Mam orkana ale kupilem
go gdy jeszcze nie wiedzialem ze nie jest zbyt smaczny.

> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Pozdrawiam,

Darek Pakosz