Odpływ od zmywarki

1. Data: 2009-12-10 11:55:02

Temat: Odpływ od zmywarki
Od: Another <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka może być kasymalna długość rury odprowadzającej zużytą wodę ze
zmywarki? Planuję postawić zmywarkę w takim miejscu, że do pionu
kanalizacyjnego odległość będzie wynosić ok. 4 metry.
Da sobie radę pompa w zmywarce?

--
Another

2. Data: 2009-12-10 12:28:24

Temat: Re: Odpływ od zmywarki
Od: Another <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2009 12:55:02 +0100, Another napisał(a):

> [...]
> zmywarki? Planuję postawić zmywarkę w takim miejscu, że do pionu
> kanalizacyjnego odległość będzie wynosić ok. 4 metry.

maksymalna oczywiście

3. Data: 2009-12-10 12:37:05

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> maksymalna oczywiście

Mam u siebie 4 mb i jak na razie jest ok
Zmywarka Bosch

4. Data: 2009-12-10 14:35:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zmywarki? Planuję postawić zmywarkę w takim miejscu, że do pionu
> kanalizacyjnego odległość będzie wynosić ok. 4 metry.

Nie widzę problemu - skoro wąż nie będzie skierowany wznosząco; pompa ma
tylko za zadanie wypchnąć słup wody do najwyższego punktu odpływu, potem to
już raczej grawitacja potrzebna...
--

Ikselka.

5. Data: 2009-12-10 15:43:26

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Nie widzę problemu - skoro wąż nie będzie skierowany wznosząco; pompa ma
> tylko za zadanie wypchnąć słup wody do najwyższego punktu odpływu, potem
> [...]

Ten punkt przewyższenia powinien być jak najbliżej pralki / zmywarki.
Najlepiej mieć syfon w ścianie na tej wysokości podłączony przez traper do
rury fi=50mm a ta do reszty instalacji - dzięki temu nie nastąpi cofanie
brudów wypompowanych do pralki czy zmywarki (powietrze przerwie zasysanie)

6. Data: 2009-12-10 16:34:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2009 16:43:26 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
> brudów wypompowanych do pralki czy zmywarki (powietrze przerwie zasysanie)

To chyba oczywiste :-)

PS. Ale możliwe, że nie dla każdego ;-)
--

Ikselka.

7. Data: 2009-12-11 06:28:53

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba oczywiste :-)
>

> PS. Ale możliwe, że nie dla każdego ;-)
> --

U mnie ten punkt przewyższenia jest na samym końcu 4 mb i jest wszystko ok
już ponad rok
Nie mam jak za meblami na wysokości syfonu zmieścić rurę fi 50 chyba, że
wkuję w ścianę.

Krzysiek

8. Data: 2009-12-11 06:56:33

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysiek" <k...@z...com.pl> wrote in message

> [...]
> już ponad rok
> Nie mam jak za meblami na wysokości syfonu zmieścić rurę fi 50 chyba, że

Problem polega na materiale ścian, czy da się wkuć i to bez zagrożeń.
Inna sprawa rura 50 mm nie musi być na całej długości wystarczy od syfonu
pionowy odcinek 30 do 50 cm potem znowy traper i reszta instalacji ze spadem
może być półcalowa - jak węże odprowadzające brudy do kanalizacji. W ten
sposób brudy nie zalegają w rurach przed punktem przewyższenia, łatwo jest
przybór odłączyć np. do naprawy czy wymiany na nowy .

kmpz
Obrus (nietypowe pytanie)
junkers w łazience
łączenie modułów mebli - zeby sie pufa nie suwała ;)
mocny klej do drewna