Odpowiedzialność rodziców za szkody

11. Data: 2005-06-09 11:25:26

Temat: Re: Odpowiedzialność rodziców za szkody
Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobaczcie co znalazłam:
http://www.bip.przodkowo.pl/index.php?mn=4
Rozdz. VI, par.25, pkt.4

http://www.gim1.kwidzyn.pl/prawo/statut.html
Dział Rodzice oraz uczniowie, par.46

Niestety na stronie internetowej szkoły mojej córki nie znalazłam statutu
:( ale podejrzewam, że ten punkt jest wszędzie taki sam. I co teraz?

Ola

12. Data: 2005-06-09 11:38:34

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orka" ...

> [...]
>
> Niestety na stronie internetowej szkoły mojej córki nie znalazłam statutu
> :( ale podejrzewam, że ten punkt jest wszędzie taki sam. I co teraz?

Ano to, że OP nie dopilnował zatwierdzając dokumentację szkoły i dopuścił
zapis sprzeczny z prawem wyższego rzędu. Statut szkoły jest aktem prawnym b.
niskiej rangi, nieporównywalnym z cytowanym wcześniej KC.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

13. Data: 2005-06-09 11:54:21

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Old Rena " <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> złożeniem pisma na ręce wychowawczyni (i w sekretariacie do wiadomości
> dyrektora szkoły) z suchym opisaniem faktów, powołaniem się - z cytatem -
na
> art.427 k.c. i wyraźnym wskazaniem winy nauczycielki, podaniem
poniesionych
> przez Ciebie kosztów oraz żądaniem zwrotu tychże kosztów przez
nauczycielkę
> nadzorującą zabawę dzieci.

Dziękuję Ci za radę. Pisemko zaczęłam już pisać, dam razem z naprawionym
łańcuszkiem. Plus do ewentualnego odpierania ataków :) informacja od Ewy-że
nawet jeśli statut szkoły twierdzi inaczej, to jest on niezgodny z
obowiązującymi, nadrzędnymi aktami prawnymi.
Pozdrawiam
Ola

14. Data: 2005-06-09 11:55:46

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
b.
> niskiej rangi, nieporównywalnym z cytowanym wcześniej KC.

Dziękuję, wiem już czego się trzymać, choć dla pewności jeszcze zapytałam na
prawie, ciekawe, czy ktoś odpowie.

Pozdrawiam
Ola

15. Data: 2005-06-09 14:46:00

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 11:16:06 +0000 (UTC), Old Rena napisał(a):

> art.427 k.c. i wyraźnym wskazaniem winy nauczycielki

Co do ogłnej zasady zgadzam się - formalnie dziecko było pod opieką szkoły.
Gdzie jednak widzisz winę nauczycielki? Bo w mojej ocenie zdarzenie było
tylko wynikiem nieszczęśliwego zbiegu okoliczności.

RG

16. Data: 2005-06-09 14:51:39

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 13:24:26 +0200, Harun al Rashid napisał(a):

> Prrrrrrrr. To nie Ty masz ją przekonać.To ona Tobie musi udowodnić, że masz
> wysupłać jakąś kasę. Mówisz nie, i kropka. Na tym zazwyczaj problem się
> kończy :). Bardzo nieładnie Pani dyrektor, odpowiedzialność pośrednio
> spoczywa na Pani, nie na rodzicu.

Chyba raczej matka poszkodowanej powinna udowodnić komuś winę: albo
rodzicom sprawcy, albo szkole. Czemu od razu ustawiasz się z założenia
przeciwko dyrektorce i to z nią radzisz walczyć? To jest sprawa między
matkami.

> Swoją drogą takie wmawianie też imo podpada pod artykuł. Pewnie na prawie
> wyszukają odpowiedni.

Nie rozśmieszaj mnie:)

RG

17. Data: 2005-06-09 15:01:55

Od: "wapir" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> powołaniem się - z cytatem - na
> art.427 k.c. i wyraźnym wskazaniem winy nauczycielki, podaniem
> poniesionych
> przez Ciebie kosztów oraz żądaniem zwrotu tychże kosztów przez
> nauczycielkę
> nadzorującą zabawę dzieci. Jeśli Ci się chce wykazać teraz asertywnością.
> Ewentualnie chłodne zwrócenie uwagi, że pierwszy i ostatni raz odpowiadasz
> za
> szkodę, do jakiej przyczyniło się Twoje dziecko pod nadzorem nauczycielki,
> bo... i tu odesłanie Pani do poduczenia się stosownego przepisu.

Jestem nauczycielką i gdybym miała z własnej kieszeni płacic za wszystkie
"nieszczęśliwe zbiegi okoliczności", to pensja starczyłaby mi na tydzień. W
ciagu ostatnich dwóch tygodni jeden delikwent włożył szpilkę do zamka, drugi
przy naprawianiu poza wiedzą nauczyciela rozwalił framugę. Dodatkowo inny,
zrzucając winę na emocje (ADHD), kopnął przy nauczycielu w dzrwi i but mu w
nich został, a więc i dziura średnicy ok. 10 cm (gimnazjalista). Czy w takim
razie mam za wszystko płacić, czy też jednak odpowiedzialność winna ciążyć
na rodzicach, że nie wychowali dziecka?
Irmina

18. Data: 2005-06-09 15:08:43

Od: "Old Rena" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. <r...@g...pl> napisała:

> Co do ogłnej zasady zgadzam się - formalnie dziecko było pod opieką szkoły.
> Gdzie jednak widzisz winę nauczycielki? Bo w mojej ocenie zdarzenie było
> tylko wynikiem nieszczęśliwego zbiegu okoliczności.

Faktycznie się zagalopowałam w pośpiechu, nie "winy" w sensie prawnym, miałam
na myśli niedopatrzenie - Orka pisała, że np. przed wf-em dzieci oddają
nauczycielowi na przechowanie takie rzeczy, jak ozdobny łańcuszek . Powinno
być +/- tak: "i wyraźnym wskazaniem konkretnej nauczycielki, pod której
nadzorem były dzieci naówczas" plus ewentualna podpowiedź na przyszłość, by
przed zabawami ruchowymi dzieci oddawały nauczycielce ozdoby i inne
przedmioty mogące ulec przypadkowemu zniszczeniu.
A zniszczenie, jak to podczas zabawy, przypadkowe.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz

19. Data: 2005-06-09 15:17:19

Od: "Old Rena" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wapir <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
takim
> razie mam za wszystko płacić, czy też jednak odpowiedzialność winna ciążyć

Nie przypisuj mi intencji, których nie miałam. Napisałam Orce o przypadku jej
małej córki. O nieumyślnie spowodowanej podczas zabawy szkodzie.
Włożenie - świadomie to zrobił, prawda? - przez gimnazjalistę szpilki do
zamka w drzwiach nie jest tym samym.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

20. Data: 2005-06-09 15:22:47

Od: "hm...." <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. wrote:

> [...]
> rodzicom sprawcy, albo szkole. Czemu od razu ustawiasz się z założenia
> przeciwko dyrektorce i to z nią radzisz walczyć? To jest sprawa między

Wlasnie. Tak sobie czytam i sie zastanawam. Jak pozwolilbym swojemu dziecku
nosic drogi lancuszek do szkoly, to albo mial bym pretensje do siebie albo
do syna. A na pewno nie do rodzica pechowej dziewczynki czy do szkoly. W
koncu wypadek w czasie zabawy, bez przesady. Bo rozumiem, ze skoro moj syn
przychodzi srednio raz na tydzien w spodniach z przetartymi kolanami, to
powinienem wyslac rachunek za nowe spodnie dyrektorce/nauczycielce, ze nie
dopilnowaly i pozwolily mu jezdzic na kolanach na przerwie po korytarzu?
jakis bulshit :)

MaDu

jak wzmocnic poczucie pewnosci u 6-latka?
zez - czy operowac?
jedzonko na party urodzinowe
buty ortopedyczne - doswiadczenia ?
Szkoła publiczna a społeczna