Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?

1. Data: 2003-11-17 05:48:09

Temat: Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?
Od: "Mika" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Ostatnio zuważyłam, że moje zęby zaczynają mieć odsłonięte szyjki. Dziąsła
przestały idelnie do nich przylegać. Jestem po dwóch ciążach (jedna po
drugiej), brałam żelazo w tabletkach i może jest to skutek. Czy ktoś zetknął
się z czymś takim i leczył to u stomatologa? Jeśli tak, to na czym polegało
leczenie i czy było bardzo kosztowne. Wiem, że to może być paradontoza, ale
przecież ja mam dopiero 28 lat. Błagam, podzielcie się Waszymi
doświadczeniami.

Z góry za wszystkie komentarze dziękuję

1. Data: 2003-11-17 06:44:17

Temat: Re: Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?
Od: Beth Winter <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Mika wrote:

> [...]
> leczenie i czy było bardzo kosztowne. Wiem, że to może być paradontoza, ale
> przecież ja mam dopiero 28 lat. Błagam, podzielcie się Waszymi

To moze byc np lekkie zapalenie dziasel. W moim przypadku leczenie
"przepisane" przez higienistke polegalo na regularnym czyszczeniu u
higienistki (co pol roku), kupnie elektrycznej szczoteczki i plukaniu
zebow Tantuum Verde. Skonsultowanie ze stomatologiem na pewno sie oplaci
- przeciez nie przywiaza cie do fotela w celu zmuszenia do skorzystania
z zasugerowanego leczenia :)

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2003-11-17 06:51:19

Od: "Kamila" <l...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mika" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ale
> przecież ja mam dopiero 28 lat. Błagam, podzielcie się Waszymi

mam to samo uzywam pasty Ajona (w takiej malej tubce) no i polecam wizyte u
stomatologa
jesli jestes z gdanska to dam Ci namiar do specjalisty

Kamila

1. Data: 2003-11-17 10:02:51

Od: Evik <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamila <l...@u...pl> wrote:
> Użytkownik "Mika" <d...@g...pl> napisał:

[...]

> mam to samo uzywam pasty Ajona (w takiej malej tubce) no i polecam wizyte u
> stomatologa
> jesli jestes z gdanska to dam Ci namiar do specjalisty

Pozwole sobie na podpiecie sie pod watek i poproszenie o namiary na tego gdanskiego
specjaliste. Mozesz cos wiecej o tej pascie napisac?

Pozdrawiam,
Evik

1. Data: 2003-11-17 16:25:16

Od: "Kamila" <l...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwole sobie na podpiecie sie pod watek i poproszenie o namiary na tego
gdanskiego specjaliste. Mozesz cos wiecej o tej pascie napisac?

> Pozdrawiam,
> Evik

w takiej malej czerwonej tubce (to jest koncentrat nie martw sie ze jest go
malo starczy Ci na ho ho)

nr tel: 3036739
dr Irena Kondraciuk
ul. Jablonskiego 14 Chelm (to nowe osiedle po prawej)
przyjmuje we wtorki 15-20

dojazd 208 autobusem do konca

wybieram sie do tej pani juz od wiosny ale cos sie nie moge wybrac

Kamila

p.s. sorki ze nie na prive ale u mnie to cos nie bardzo chce dzialac ;-((

1. Data: 2003-11-17 18:11:47

Od: "Nicki" <majka'usunto'@klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale
> przecież ja mam dopiero 28 lat. Błagam, podzielcie się Waszymi

Paradontoza nie jest zawsze zalezna od wieku, ja ma po 30 i paradontoze od
10 lat spowodowana zle uksztaltowana szczeka i nie tylko ;) A pozatym mam
nadwrazliwe zeby co tez utrudnia sprawe :/
Moja dentyzstka radiz uzywac elektrycznej szczoteki, pasty elmex dla
wrazliwych zebow (taka zielona), czyscic regularnie u dentystki kamien i
osad, raz na tydzien poniewaz elmex ma niska klase scieralnosci uzywac pasty
do wybielana zebow np pearl drops do wrazliwicy zebow zeby kamien i osad
samemu usuwac bo za czesto u dentysty to tez nie za dobrze no i maswac
podczas myica zebow dziasla w dol tak zeby je naciagac na zeby, a jak jest
juz bardzo zle to dentystka musiala mi zaplombowac to co odslonilo sie jak
dziaslo "ucieklo" bo bardzo bolalo :(
A tak pozatym to plukac jame ustna po myciu plynem najlepiej tez zielony
elmex i jak tylko zab zaboli tam gdzie dziasla nie ma to leciec do
dentystki :)
Ale generalnie da sie z tym zyc :) A Tobie raze wizyte u stomotologa zeby
sprawdzil dokladnie skad u Ciebie takie objawy
Co do leczenia to nie jest ono drogie zalezy tylko do stopnia zaawansowania
choroby i tego czym zostala wywolana - bo czasami tylko braki witamin i
oslabienie organizmu powoduja odslanianie sie szyjek co mozna usunac bez
problemu i nie ma sie dozywotnio tak jak ja kuracji przepisanej.....

pozdr

1. Data: 2003-11-17 21:30:24

Od: "Lady Huncwot" <l...@W...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ten sam problem i dentystka zaleciła mi dokładni to co u Nicki.
Jeszcze jedna rzecz - są do ssania tabletki z Koenzymem Q10, podobno to też
jest dobrze używać przy odsłoniętych nadwrażliwych szyjkach (ja sama
wybieram się już rok czasu do apteki po te tabletki...).
Pzdr,
LH

1. Data: 2003-11-17 21:32:05

Od: "Kamila" <l...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

(ja sama
> wybieram się już rok czasu do apteki po te tabletki...).
> Pzdr,
> LH

widze, ze nie tylko ja mam taki slomiany zapal, jak to dobrze wiedziec ;-))

Kamila

1. Data: 2003-11-17 21:52:14

Od: "Nicki" <majka'usunto'@klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest dobrze używać przy odsłoniętych nadwrażliwych szyjkach (ja sama
> wybieram się już rok czasu do apteki po te tabletki...).

hihi, to daleko masz ta apteke, jak w ciagu roku dojsc nie mozesz ;))))
a tak na serio to mi moja kuracja pomaga na tyle dobrze ze choroba sie nie
posuwa dalej i to jest wazne :)
pozdr

Bielenda-Fluid i puder matujacy
???krem chinskie ziola???