Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?

1. Data: 2003-11-17 07:33:14

Temat: Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?
Od: "Mika" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Ostatnio zuważyłam, że moje zęby zaczynają mieć odsłonięte szyjki. Dziąsła
przestały idelnie do nich przylegać. Jestem po dwóch ciążach (jedna po
drugiej), brałam żelazo w tabletkach i może jest to skutek. Czy ktoś zetknął
się z czymś takim i leczył to u stomatologa? Jeśli tak, to na czym polegało
leczenie i czy było bardzo kosztowne. Wiem, że to może być paradontoza, ale
przecież ja mam dopiero 28 lat. Błagam, podzielcie się Waszymi
doświadczeniami.

Z góry za wszystkie komentarze dziękuję

2. Data: 2003-11-17 08:08:57

Temat: Re: Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?
Od: "paweł" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobny problem, dziąsła sie podniosły i co gorsza wydaje mi sie ze
szyjki zebów tak jakby sie wytarły od szczotkowania ( takie jakby poprzeczne
rowki, które robia sie coraz głebsze i bolące), może jest to problem złego
szczotkowania lub uzywania nici dentystycznych.
Równiez prosił bym od jakąs rade?
Pozdrawiam Paweł

3. Data: 2003-11-17 08:22:08

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paweł" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> rowki, które robia sie coraz głebsze i bolące), może jest to problem złego
> szczotkowania lub uzywania nici dentystycznych.

zmien sposob szczotkowania. pionowe ruchy, jakby 'wymiatające', od dziasła w
kierunku koron zębów . najlepiej zglosic sie do gabinetu stom, gdzie oprocz
demonstracji napewno lepszej niz to co napisalem (bo 'na żywo') zostana
zabezpieczone juz uszkodzone zęby.

Jezeli chodzi o poprzedni post Miki - tez najlepszym rozwiazaniem bedzie
wizyta w gabinecie stomatologicznym.

pozdrowienia

Adam

4. Data: 2003-11-17 10:00:00

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Ja też mam te szyjki poodsłaniane i to maxymalnie (prawdopodobnie skutki
nadmiernego dietowania kilka lat temu). Od dentystki dostałam żel na
wrażliwe szyjki do wsmarowywania żeby nie bolało i systematycznie chodzę na
wypełnianie ich po kolei. Wygląda ładnie i ponoć trwale zapobiega dalszemu
odsłanianiu. Poza tym wymiatający sposób czyszczenia zębów, unikanie skoków
temperatury (kawa+lody!) i jedzenie serów na koniec posiłku.
pozdr
agatka

5. Data: 2003-11-18 09:01:15

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale
> przecież ja mam dopiero 28 lat. Błagam, podzielcie się Waszymi

Ja mam ten sam problem....
Udaj sie do Poradni blon sluzowych,maja tam jakies metody coby te szyjki sie
przyslonily.Wpiatek mam wizyte wiec dowiem sie co to za metody.
Jaka szczoteczka myjesz zeby?

Magda

6. Data: 2003-11-18 09:02:07

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rowki, które robia sie coraz głebsze i bolące), może jest to problem złego
> szczotkowania lub uzywania nici dentystycznych.

Jezeli masz takie problemy to powinienes uzywac miekkich szczoteczek i
szczotkowac zeby wymiatajaco lub szczoreczki elektrycznej.

Magda

Glizdy ludzkie
Poranny wysilek fizyczny
krew w spermie