Odsmazane kluski

1. Data: 2002-10-03 13:21:36

Temat: Odsmazane kluski
Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj dzisiejszy obiad to szczyt lenistwa. Poniewaz malzonek i starszy synus
wyjechali w interesach, postanowilismy z mlodszym zjesc w charakterze obiadu
wczorajsze (i przedwczorajsze) resztki. Mlodszy zadowlil sie odsmazonymi
ziemniakami i zeberkami w sosie. Ja natomiast zrobilam sobie danie mocno
karkolomne. Odsmazylam przedwczorajsze kluski slaskie na masle, tylko lekko
je przypalajac. Mialy byc z sosem, ale Maly po cichutku wyjadl smetne
resztki. Wczoraj dostalam od siostry pyszny wiejski twarog, posypalam nim
kluski. I final : nie chcialo mi sie roztopic smalcu ze skwarkami, wiec
posypalam kluski cukrem. To jest dobre, prawie tak dobre jak makaron z serem
i cukrem.
Na kolacje bedzie zapiekanka z ziemniakow, pieczarek, kielbasy i pomidorow z
sosem, powiedzmy, beszamelowym.
A potem sie dziwie, ze nie chca jesc tego co uszykuje...

--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2002-10-03 13:24:40

Temat: Re: Odsmazane kluski
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DanaB" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Odsmazylam przedwczorajsze kluski slaskie na masle, tylko lekko
> je przypalajac.

Ja bardzo lubię zwykły makaron odsmażany na maśle... Mniam... i cała
rodzinka lubi... oczywiście jako dodatek... Nawet zdarzało mi się gotować,
po to, żeby odsmażyć... Więc nie przejmuj się, ze z resztek - to jest
pyszne...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-03 13:27:59

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:anhghm$d5e$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "DanaB" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości
>
> Ja bardzo lubię zwykły makaron odsmażany na maśle...
> Joanna

Ale to sa kluski slaskie, kartoflane :) Coraz bardziej mnie to smieszy.

1. Data: 2002-10-03 13:30:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:anhghm$d5e$1@news.onet.pl...

> Ale to sa kluski slaskie, kartoflane :) Coraz bardziej mnie to smieszy.

Ja wiem, śląskich, fakt, nie odsmażałam, ale są podobne w smaku do kopytek -
te na maśle odsmażone są jeszcze lepsze nić tylko ugotowane.

1. Data: 2002-10-03 13:33:48

Od: "asiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to sa kluski slaskie, kartoflane :) Coraz bardziej mnie to smieszy.
> --

slaskie odsmazane sa calkiem dobre, czasem tak robilam na studiach,
przywozilam z domu kluski, juz ugotowane, które zostaly z niedzielnego
obiadu, ale juz ich nie podgrzewalam we wrzatku (jak czasem robi moja mama)
tylko kroilam w plasterki i podsmazalam na masle. O wiele lepiej smakuja niz
te odgrzewane w wodzie, ktoych nie lubie

Asia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-10-03 13:35:38

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na kolacje bedzie zapiekanka z ziemniakow, pieczarek, kielbasy i pomidorow z
>
> sosem, powiedzmy, beszamelowym.

A ja właśnie zastanawiałam się co zrobić z kiełbasą, którą dostałam od cioci
(taka wiejską kiełbasą...mocno przyprawioną). Ziemniaki i pomidory też mam.
Pieczarek mogę dokupić.
Ziemniaki do zapiekanki mają być surowe czy podgotowane?
A sos...to naprawdę beszamelowy czy jakiś taki a'la beszamel?:)

Mich'ata

1. Data: 2002-10-03 13:44:58

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ziemniaki do zapiekanki mają być surowe czy podgotowane?
> A sos...to naprawdę beszamelowy czy jakiś taki a'la beszamel?:)

Ziemniaki gotuje, kroje w kawalki. Pieczarki tez w czastki i troche
podsmazam z cebula w poltalarkach.
Sos, powiedzmy, beszamelowy : 1 lyzka maki zasmazona z 1 lyzka masla,
nastepnie zalana duza szklanka (250ml) mleka wymieszanego z rozpuszczona
kostka bulionowa. Chwile pogotowac, doprawic do smaku sola i pieprzem, zalac
tym ulozone warstwami skladniki zaopiekanki. Posypac zoltym serem, zapiekac
bez przykrycia ok.15-20 minut. Czesto tak robie dodajac do ziemniakow np.
brokuly, kalafior, gotowana marchewka, mielone kotlety z obiadu, kawalki
cukini, resztki miesa np. z rosolu. To taki "przeglad lodowki". Calkowita
dowolnosc kompozycji.

1. Data: 2002-10-03 13:47:03

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> slaskie odsmazane sa calkiem dobre, czasem tak robilam na studiach,
> przywozilam z domu kluski, juz ugotowane, które zostaly z niedzielnego

Cudactwo mojej potrawy polegalo na tym, ze ja te kluski poslodzilam i to
dosyc obficie.
DanaB

1. Data: 2002-10-03 13:53:43

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

DanaB wrote:

> <ciach>

Serdecznie dziękuję:) Pozwolę sobie też dziś coś takiego zrobić.
Będzie obiado-kolacja. Przegląd lodówki też się przyda
(wspomniana ciocia podarowała mi trochę mięsiwa ze świniobicia).
Tym bardziej, że w tym miesiącu muszę przyoszczedzić ...więc i gospodarować
muszę rozsądniej.

Pozdrawiam,
Mich'ata

1. Data: 2002-10-03 14:00:10

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (wspomniana ciocia podarowała mi trochę mięsiwa ze świniobicia).
> Tym bardziej, że w tym miesiącu muszę przyoszczedzić ...więc i
Jezeli musisz przyoszczedzic, to mieso od cioci podziel na konkretne
dania(kotlety, kawalki boczku do pieczenia, cos na gulasz, kostki na zupe,
moze cos na pieczen?) i pozamrazaj. To bedzie balsamem na pusty portfel.
DanaB

co mam jeść - pomocy!!!
Re: cholerna aronia
tosty