Odwieczny problem - kuchenka gazowa/elektryczna

21. Data: 2007-01-13 20:25:21

Temat: Re: Odwieczny problem - kuchenka gazowa/elektryczna
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/13/2007 12:49 PM, Luki wrote:

> Michal Sobkowski napisał(a):> Nic takiego dziwnego, skoro kuchenka ma
> ograniczenie do 3 kW.

> No tak - masz rację - piszesz o "standardowej 10 kW" - ja tylko zauważam
> - że - na całe szczęście - istnieją też mniej "standardowe" rozwiązania.
> A różnica między 3 a 10 kW jest na tyle duża - że warto o tym wspomnieć
> zanim użyje się magicznego "nie da się".
Chyba za mało precyzyjnie się wyrażam. Spróbuję ostatni raz. Nie pisałem
o kuchence gazowo-elektrycznej. Nie pisałem o kuchence gazowej. Nie
pisałem o kuchence na mały reaktorek jądrowy. Pisałem o kuchence
elektrycznej. Wyłącznie elektrycznej. I właśnie takiej, kuchenki
elektrycznej, nie da się normalnie używać na 1 fazie. Tak uważam. Nie da
się. Przypominam - pisałem wyłącznie o kuchence wyłącznie elektrycznej.
Inne się da używać. Wiem o tym. Mają mniejszą moc. Ale nie pisałem o
innych kuchenkach. Miałem na myśli kuchenkę całkowicie elektryczną.
Kuchenkę o dużej mocy, 10 kW. Takiej kuchenki elektrycznej nie da się
normalnie używać na 1 fazie. :-)

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

22. Data: 2007-01-13 21:07:27

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> chyba ze ta elektryczna jest indukcyjna... wtedy masz do wyboru:
> odsuniecie garnka, lub zmniejszenie mocy :)

wtedy płacisz za nowe garnki ;)))

23. Data: 2007-01-13 22:16:19

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stanąłem przed decyzją kupna mieszania, w którym jest jedynie możliwość
> użytkowania kuchenki elektrycznej. Nie mam w tej kwestii doświadczeń,
> więc bardzo proszę o poradę.
>
> Jest nas troje, Żona, małe dziecko i ja. Gotujemy obiady w domu.
Tez tak mialem gdy sie przeprowadzalismy, no moze nie wszystkie obiady
w domu. Przeprowadzalismy sie ze starego mieszkania ze starym sprzetem
(stara kuchnia gazowa, stara lodowka), na nowe z elektryka, i nowym sprzetem.
Rachunki za prad wyszly tyle samo, odszedl rachunek za gaz. ;)

> Ile przeciętnie mogą wynosić rachunki za prąd w tym przypadku?
> Czy to będą dużo większe wydatki niż w przypadku gazu?
beda, ale czy duzo? 50zl/mc? 30zl/mc?
Akurat w bloku rachunek za prad to twoj licznik i spory dodatek wspolny,
wiec koszty kuchni to IMO znikna.
Teraz przeprowadzilem sie do domu, ileswiecej metrow, zarowek itp.
I moze glupio zabrzmi ale place 70% za prad tego co w bloku,
przy identycznym sprzecie, w tym elektrycznej kuchni.

Podejdz do tego inaczej, jesli mieszkanie jest fajne, to kuchnie przezyjecie
bez problemow. Szybko sie przestawisz i bedziesz zadowolony.
A co do kosztow, to.. na gazie ugotujesz we wszystkim, na elektrycznej
dobrze miec plaskie grube dno itp. (na indukcyjnej dodatkowe wymagania).
Sama kuchnia jest drozsza od gazowej w zakupie.
Z plusow, duzo latwiej mozna zabudowac, mozesz dac osobno plyte, osobno
wlaczniki, osobno piekarnik.
Po prostu pokombinuj, ale przede wszystkim rozwaz mieszkanie od wszystkich
innych mozliwych stron, rodzaj kuchni jest najmniej wazny akurat.
Wywody kolegow na temat ilosci faz sa zbedne, jesli developer
przewiduje kuchnie elektryczna to raczej na pewno beda tam
3 fazy. spytac oczywiscie nie zaszkodzi.
Acha - kupcie od razu czajnik elektryczny, i tak na prad, a wode gotuje
duzo szybciej i wygodniej (chocby bez wlaczania kuchenki).

pozdrawiam
Bruno

24. Data: 2007-01-13 22:30:24

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli tylko masz mozliwosc podlaczenia kuchenki do 3-fazowej instalacji
to nawet sie nie zastanawiaj - wygoda, komfort, bezpieczenstwo...
Kuchenka z ladna plyta ceramiczna i wielofunkcyjnym pierkarnikiem to
wydadek rzedu 1500 zl - drozej od gazowej, ale naprawde jest to komfort
gotowania!

g.

25. Data: 2007-01-15 07:35:07

Od: " Ed" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

emarcin <e...@p...com> napisał(a):

> Ale garnki sporo droższe.
> Pozdrawiam emarcin

Witaj,
Nieprawda, zwykłe emaliowane typu "Olkusz" pieknie się sprawują. Oczywiscie
jak chcesz to można kupić garnki za całkiem abstrakcyjną cenę. Większy
problem jest ze znalezieniem taniej patelni. Natomiast eksploatacyjnie
kuchenka indukcyjna sprawuje się rewelacyjnie.
Pozdr. Ed.

26. Data: 2007-01-15 09:54:04

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Piasecki" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Do jednej fazy nie podłączysz kuchenki elektrycznej. Co najwyżej gazową

????????????

ja mam podlaczana (kuchnia elektryczna z blatem ceramicznym + piekarnik
firmy Elektrolux),
bez cudow, tak przewidziala fabryka (choc mozna i do trzech faz)!!

w ilu mieszkaniach masz instalcje trojfazowa???, wymaga to specjalnego
podlaczenia
i licznika trojfazowego

pozdrawiam WM

27. Data: 2007-01-15 09:55:51

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:eo9188$aii$1@nemesis.news.tpi.pl...

> No i o ten drobiazg "pozostaje tylko" właśnie chodzi. Kuchenki
> elektrycznej praktycznie nie da się podłączyć na jednej fazie. A

jeszcze jedna bzdura, chyba ze ktos ma instalcje z przed 50 lat
(oszczednosciowe
cienkie aluminium)

pozdrawiam WM

28. Data: 2007-01-15 10:00:14

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic takiego dziwnego, skoro kuchenka ma ograniczenie do 3 kW.
> Przypominam - piszę o kuchence wyłącznie elektrycznej. 10 kW.

uzywam BEZPROBLEMOWO od 6 lat kuchenke i piekarnik elektroluxa
(wylacznie elektryczne) podlacznej do jednej fazy!!

pozdrawiam WM

29. Data: 2007-01-15 10:04:42

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przyłączami, projektami, spawaniem rur itp więc ludziom mówi się że gaz
> jest
> niebezpieczny i sprzedaje się mieszkanie tylko z prądem.

u moich rodzicow byl normalny gaz, wiec wychowalem sie w takim omu,
od 6 lat mam tylko prad i ani przez moment nie zaluje!!!

chocby z dwu powodow:
nie ida mi rury gazowe po scianach (a wg przepisow musz isc wierzchem)
nie syfi mi sie po scianach

pozdrawiam WM

30. Data: 2007-01-15 10:06:54

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/15/2007 10:55 AM, Wlodzimierz Macewicz napisał(a):

> jeszcze jedna bzdura, chyba ze ktos ma instalcje z przed 50 lat
> (oszczednosciowe
> cienkie aluminium)

Może nie sprzed 50, a 30, ale to nie ma znaczenia. Opisz proszę swoją
instalację, bo taka kuchenka to jednak spore obciążenie. Jakie masz
zabezpieczenie przedlicznikowe, a jakie dla kuchenki? Możesz bez
problemu włączać wszystkie grzałki na raz? Z równoczesnym korzystaniem z
innych prądożernych urządzeń elektrycznych?

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Whirpool lodowko-zamrazarka halasuje
Srednie zuzycie pradu
co się dzieje z pralką, gdy brak wody w rurach.
malowanie domku
Ubezpieczenie mieszkania