Odwołanie od ZUS lub lekarza rodzinnego ?

1. Data: 2003-07-29 09:50:31

Temat: Odwołanie od ZUS lub lekarza rodzinnego ?
Od: "Plusek$" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sytuacja wygląda u znajomej tak:

Jej syn od jakiegoś czasu skarży się na zdrowie, miał leczenia operacje
szpitalne i takie tam inne (sam nie wiem co?), no i
chce albo pracować albo dostawać rentę z tytułu niezdolności do pracy, wszystko
mu jedno co. A sytuacja a'la Mrożka przedstawia się tak:
zgłosił się do swego lekarza rodzinnego po zaświadczenie o zdolności do pracy
(chłopak chce pracować), lekarz zabronił mu jakiejśkolwiek pracy,
więc zgłosił się do ZUS i takie tam - a właśnie niedawno Komisja Orzecnictwa ZUS
orzekła że jest zdolny do pracy,
ani nie może pracować ani nic...

pytanie brzmi czy można się odwołać od jednego lub drugiego i gdzie i jak ?

Dzięki z góry za pomoc... w imieniu znajomej.
Plusek$

PS: W przyjacielskim archiwum Pana Google --- nie znalazłem nic podobnego - może
źle szukałem ?!

--
- - -
p...@t...pl

"Ciepło, coraz cieplej -
- to nie koniec świata."

2. Data: 2003-07-29 16:22:11

Temat: Re: Odwo&sup3;anie od ZUS lub lekarza rodzinnego ?
Od: o...@w...pl (obolaly) szukaj wiadomości tego autora

Od decyzji lekarza orzecznika ZUS nie ma zadnego "normalnego" odwolania,
pozostaje droga s?dowa, któr? zreszt? obecnie wygrywa ca?kiem sporo osób
.. Ale przedtem powinni si? wypowiedzieae lekarze specjali?ci - mo?e ci, u
których sie leczy??? Lekarz rodzinny nie jest i nie mo?e byae alf? i omeg?
wiedzy medycznej!

Plusek$ wrote:

> Sytuacja wygl?da u znajomej tak:

> Jej syn od jakiegoœ czasu skar?y si? na zdrowie, mia? leczenia operacje
> szpitalne i takie tam inne (sam nie wiem co?), no i
> chce albo pracowaae albo dostawaae rent? z tytu?u niezdolnoœci do pracy,
wszystko
> mu jedno co. A sytuacja a'la Mro?ka przedstawia si? tak:
> zg?osi? si? do swego lekarza rodzinnego po zaœwiadczenie o zdolnoœci do pracy
> (ch?opak chce pracowaae), lekarz zabroni? mu jakiejœkolwiek pracy,
> wi?c zg?osi? si? do ZUS i takie tam - a w?aœnie niedawno Komisja Orzecnictwa
ZUS

--------------------------------------
Wyslano z serwisu FizjoNet. http://www.fizjo.pl/

3. Data: 2003-07-29 17:28:53

Od: "Baltazar Kot" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@w...pl (obolaly) napisał(a):

> Od decyzji lekarza orzecznika ZUS nie ma zadnego "normalnego" odwolania,
> pozostaje droga sądowa, którą zresztą obecnie wygrywa całkiem sporo osób
> ... Ale przedtem powinni się wypowiedzieć lekarze specjaliści - może ci, u
> których sie leczył?? Lekarz rodzinny nie jest i nie może być alfą i omegą
> wiedzy medycznej!

o przydatnosci do swiadczenia pracy moze orzekac tylko uprawniony lekarz
wpisany na liste
;-)

4. Data: 2003-07-29 18:49:14

Temat: Re: Odwołanie od ZUS lub lekarza rodzinnego ?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
?

> Dzięki z góry za pomoc... w imieniu znajomej.

Tak jak juz napisane zostalo - odwolanie od decyzji ZUS - pozew do sadu
pracy. Biegli ocenia przydatnosc do pracy na pewno sprawiedliwie i uczciwie,
zgodnie z zasadami zawodu, etyki i z moca przysiegi.

pozdrawiam

casus
tez biegly

5. Data: 2003-07-30 14:22:15

Od: d...@i...pl (dino) szukaj wiadomości tego autora

casus ma racje, jesli porownac to, jak pracuja biegli sadowi a jak
orzecznicy ZUS, to niebo a ziemia... w wyniku czego wygralem proces z
ZUS-em (o przywrócenie bezprawnie zabranej renty)
pozdrowienia
dino

--------------------------------------
Wyslano z serwisu FizjoNet. http://www.fizjo.pl/

6. Data: 2003-07-31 06:53:17

Od: "Plusek$" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za w miare wyczerpujaca odpowiedz, Wasze sugestie przekazalem
znajomej.

Serdecznie pozdrawiam,
Plusek$

- - -
p...@t...pl
Nr GG: 106828 - ale rzadko gadam

"Cieplo, coraz cieplej -
- to nie koniec swiata."

nie swiezy oddech
powiekszone węzly chlonne
Szukam ludzi...
dermatolog i ortopeda, gdzie w Warszawie?
zab & nerwica ? :-) calkiem powaznie!