Ogórki zielone z sosem czosnkowym

1. Data: 2008-04-02 11:46:16

Temat: Ogórki zielone z sosem czosnkowym
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio w chińskiej restauracji jadłem ogórki zielone z sosem czosnkowym.
Sos był jakby vinegretowy, z dużą ilością czosnku, lekko kwaśny i pikantny.
Sprawdzałem u pana gugla, ale u niego sos czosnkowy ma za podstawę jogurt,
majonez albo śmietanę. Czy ktoś ma może przepis na taki pseudo-vinegret z
czosnkiem?

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Szczur jest bardzo inteligentny, bo nie lubi zjadać
trutki.

2. Data: 2008-04-02 11:57:38

Temat: Re: Ogórki zielone z sosem czosnkowym
Od: Marian <3...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio gdzieś tam jadłem cośtam
nie wiem dokłądnie co to było bo byłem
za bardzo zajęty żeby zwrócić uwagę na to co jem
jak się później okazało było to udo mojego sąsiada

musiałem się z tego nie lada tłumaczyć
bardzo mi smakowało i razem postanowiliśmy
z sąsiadem uzyskać podobny smak

w tym celu wykorzystaliśmy uda innych żon
z naszego bloku

nawet sama sprzątaczka woźna obiecała
że wpadnie do nas na ucztę - jaki tylko był smak?
taki śmietanowo mięsno mydlany...
aromat Palmolive... i posmak tańcu z gwiazdami
sam nie wiem dokładnie
pomóżcie

3. Data: 2008-04-02 14:51:53

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Als wrote:

Ogorki przeciac wzdluz na pol. Wydrazyc srodek z nasionami i odrzucic.

W mozdziezu utluc 1 zabek czosnku z 1 lyzeczka cukru, zalac 2 lyzkami
ryzowego octu. Wymieszac, zostawic na pol godziny. Przelac przez sitko,
wymieszac z ogorkami, podac.
MB

4. Data: 2008-04-02 19:48:18

Od: Marian <3...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ogórki są dobre w każdej postaci
najlepiej jak jest ich dużo
są ostro przyprawione
i polane sosem maślano-czosnkowo
śmietanowym :-)

ogórek na ostro!

5. Data: 2008-04-03 08:10:13

Od: Holly <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Kwi, 13:46, Als <1...@1...pl> wrote:
> [...]
> majonez albo śmietanę. Czy ktoś ma może przepis na taki pseudo-vinegret z

Ja spotkałam się z sosem czosnkowo-cytrynowym w kuchni francuskiej. Na
bazie winegretu właśnie. Jak wrócę do domu, to spiszę przepis. Smaczny
ten sos, raz zrobiłam i naprawdę był niezły.

6. Data: 2008-04-03 18:10:24

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Apr 2008 07:51:53 -0700, Magdalena Bassett napisał(a):

> [...]
>
> W mozdziezu utluc 1 zabek czosnku z 1 lyzeczka cukru, zalac 2 lyzkami
> ryzowego octu. Wymieszac, zostawic na pol godziny. Przelac przez sitko,

A soli w żadnej postaci się nie dodaje? Sos sojowy, przyprawa, sól,
cokolwiek? Dla mnie ogórek (i pomidor) bez soli to ciut trucizną
zalatuje...

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Wokulski zakupił klacz od Krzeszowskiego, aby później
prosić o jej rękę.

7. Data: 2008-04-03 18:25:42

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Als wrote:

> A soli w żadnej postaci się nie dodaje? Sos sojowy, przyprawa, sól,
> cokolwiek? Dla mnie ogórek (i pomidor) bez soli to ciut trucizną
> zalatuje...

Sprobuj - cukier z octem wystarczaja jako przyprawa.
MB

8. Data: 2008-04-04 14:06:26

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 03 Apr 2008 11:25:42 -0700, Magdalena Bassett napisał(a):

> Sprobuj - cukier z octem wystarczaja jako przyprawa.
> MB

Musiałem dodać sosu sojowego, bo jednak mi brakowało tej nuty. Ale poza tym
bardzo dobre - dużo czosnku poszło, ocet z cukrem się ładnie zgrały. To je
ono! (jak piszą sąsiedzi z południa o coca coli :-) ).

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Wacek wszedł na lód i zaczął pękać.

LEGUMINA MAGURSKA - KOZACKA.
super film "kuchenno zdrowotny"
Kapusta z grochem, fasolą lub bobem
Pantavista = prostak i ham