Ogród zagrożeniem dla środowiska?

61. Data: 2002-07-04 13:28:54

Temat: Re: Ogród zagrożeniem dla środowiska?
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
news:ag1an3$qtq$1@news.gazeta.pl...
> Brama Bolechowicka, czyli zespol skal stojacych u wlotu do rez. "Wawoz
> Bolechowicki" kolo Krakowa jest jednym z najlepiej rozpoznawanych na
> fotografiach miejsc w Polsce, wrecz przyrodniczy symbol calej Jury. Otoz
> miejsce to jest calkowicie zarosniete przez setki (!!) robinii, tworzacych
> tam samodzielna populacje. Wyglada to wrecz ohydnie.

Jest gdzies na Internecie zdjecie (i bez robinii, dla porownania)?
Ciekaw jestem, jakie beda moje odczucia estetyczne.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

62. Data: 2002-07-04 13:38:22

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> intrygujaco, dlatego prosze o rozwiniecie!
>
> Można by powiedzieć, dawno, dawno temu :-)

Po prostu Jerzy dotarl do strony
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_55.asp

Pozdrowienia,
Michal

63. Data: 2002-07-04 13:45:06

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message

> To tak samo gdy paskudnej wyjątkowo kobiecie nie
> da się powiedzieć żadnego komplementu bo każdy wyglądałby na kpinę mówi się,
> że ... ma ładne oczy. :-))))

"Pani ma takie ladne oczy. Czerwone z niebieskim."

Pozdrowienia,
Michal

64. Data: 2002-07-04 13:55:50

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> wrote in

> A to juz moja dziedzina. Chodzi zapewne o atraktor. Przyciaga
> wszystkie trajektorie z pewnego swojego otoczenia. Moze to
> byc punkt staly stabilny, moze byc orbita okresowa, a moze byc
> nawet tak zwany dziwny atraktor - chotyczny. W biologii to normalne.
> A nawet w chemii odkryto reakcje okresowe i chaotyczne.

Janusz, wiesz juz wszystko? ;-))))))))))
I na dokladke to normalne :-))))))))))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

65. Data: 2002-07-04 14:09:45

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To musialo byc przed rozwojem teorii chaosu. Teraz juz ludzie
> sobie zdaja sprawe, ze nawet przy stalych warunkach zewnetrznych
> nie ma zadnego powodu, zeby istnial stan rownowagi stabilnej.

Chyba koniec XIXw., a moze ciut wczesniej? Nie jestem pewna.
W biologii teraz sie mowi o rownowadze dynamicznej :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

66. Data: 2002-07-04 14:47:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Otoz

> Jest gdzies na Internecie zdjecie (i bez robinii, dla porownania)?
> Ciekaw jestem, jakie beda moje odczucia estetyczne.

To co daje się obejrzeć:
http://www.szkola-wspinania.pl/skalki.html
http://www.zabierzow.ug.pl/turyst.htm
http://ciolo.terramail.pl/br_bolech.jpg
ale gdzie te robinie?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

67. Data: 2002-07-04 15:39:48

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem nie ma to nic wspolnego z tematem watku.

Wlasnie stamtad jest uwaga o debiku osmioplatkowym itd.

> Ale dziekuje za kryptoreklame ;-)

Prosze bardzo :-)

Pozdrowienia,
Michal

68. Data: 2002-07-04 16:01:08

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mam przez to rozumiec, ze wg. Ciebie, Jerzy, spontaniczna migracja
> gatunkow i sprowadzanie roslin przez ocean przez czlowieka to "jeden pies"?
> Naprawde nie ma roznicy dla przyrody?

A czy roznica nie jest glownie w skali czasowej?
Poza tym rosliny przez ocean juz zostaly sprowadzone.
Tego faktu nie zmienimy. I chyba nie chcemy zmieniac,
bo nie jestem pewien, czy Polacy przestawiliby sie z
powrotem z ziemniakow na kasze :-)

Sa pewne gatunki roslin niezle sobie poczynajacych.
Ochrzczone zostaly jako inwazyjne. Ale czy nie na tym
polega ewolucja - gatunek lepiej przystosowany wypiera
gorzej przystosowany? I tak juz od miliarda (czy wiecej)
lat.

Pozdrowienia,
Michal

69. Data: 2002-07-04 16:08:05

Od: "Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można by powiedzieć, dawno, dawno temu :-)
> W końcu większość roślin skądś tam przyszła do nas, sama lub jako skutek
> różnorakich czynników bądź świadomej działalności człowieka.
> Nieprawdaż?

Czy mam przez to rozumiec, ze wg. Ciebie, Jerzy, spontaniczna migracja
gatunkow i sprowadzanie roslin przez ocean przez czlowieka to "jeden pies"?
Naprawde nie ma roznicy dla przyrody?

> Myślisz, że winorośle i storczyki opanują świat?
> Czyżby Janusz i Bogusław nie panowali nad nimi?

Zycie, jak sie okazuje, jest pelne niespodzianek. Winorosl na terenach ruderalnych w
okolicach Krakowa dziczeje i to miejscami bardzo ekspansywnie.

Pozdrawiam

M. Leda

70. Data: 2002-07-04 16:10:47

Od: "Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu Jerzy dotarl do strony
> http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_55.asp

Moim zdaniem nie ma to nic wspolnego z tematem watku.
Ale dziekuje za kryptoreklame ;-)

KOMUNIKAT KOŃCOWY i WYNIKI KONKURSU
pytanie o termo kompostownik
barakowoz sprzedam (spam)