Ogrzewanie elektryczne

1. Data: 2005-03-31 07:35:43

Temat: Ogrzewanie elektryczne
Od: "tomek(int)" <i...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
stoję przed poważną decyzją: jest mieszkanie 61m2 w dobrej cenie do
wzięcia, 2 pokoje, jasna kuchnia itd. Sęk w tym, że ogrzewanie jest
elektryczne: centralne, z rozprowadzeniem po kaloryferach, grzejnik jak
mówi developer ok. 7-8kW, II strefa (0.19 PLN/kWh). Do tego boiler ok 60l.
Mam pytanie do właścicieli/lokatorów mieszkań z takim właśnie
ogrzewaniem: czy warto się w to pchać, czy lepiej szukać czegoś z gazem
(rynek wtórny). Na razie na mieszkaniu będą 2 osoby. Mieszkanie w
przyziemiu.

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2005-03-31 07:43:17

Temat: Re: Ogrzewanie elektryczne
Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli budynek jest ocieplony i masz nowe okna to zapłacisz mniej niż na
rynku wtórnym z gazem i nieszczelnymi oknami
pamiętaj że możesz zawsze zapytac sąsiada, jesli już ktoś już tam mieszka...

ważne jest jeszcze to czy mieszkanie jest narożne, narażone na duże straty
ciepła

3. Data: 2005-03-31 18:24:34

Od: "tomek(int)" <i...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze jedna kwestia: ogrzewanie wody do użytku codziennego.
Standardowo instalują w mieszkaniu boiler, o poj. do wyboru. Boiler
jednak ma chyba pewne wady (chociażby możliwość, że w trakcie mycia
zabraknie wody do spłukania mydła ;) ). Tu pytanie: czy są jakieś
centralne przepływowe ogrzewacze wody, nie przy każdej baterii, a raczej
zamiast boilera w całym obiegu? Boiler grzeje wodę na okrętke, jeśli się
chce mieć ją w każdej chwili. To powoduje dość spore straty, których
dobrze byoby uniknąć :)

pozdrawiam
tomek

4. Data: 2005-03-31 20:13:40

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek(int)" <i...@-...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogrzewaniem: czy warto się w to pchać, czy lepiej szukać czegoś z gazem
> (rynek wtórny). Na razie na mieszkaniu będą 2 osoby. Mieszkanie w

Dziwne, ze nie ma ogrzewania chocby poprzez indywidualny piec gazowy.

O ogrzewaniu elektrycznym zapomnij -bardzo duże koszty. To się nadaje do
podgrzewania domku na działace, ale nie na codzień.
Jeśli rozważasz zakup tego mieszkania, to zainteresuj sie wielofunkcyjnym
piecem gazowym - niektórzy developerzy w ogole nie robia centralnej
kotłowni, tylko kazde mieszkanie posiada własny piec do CO i CW. Boiler do
CW pociaga mi trochę epoką sprzed kilkudziesięciu lat (choć komfort ciepłej
wody lepszy niż w przypadku przepływowych ogrzewaczy)

Jesli to mieszkanie jest bez dostępu do gazu sieciowego i centralnej
kotłowini, to spisałbym je na straty. Zresztą, cóż za budynek? jakas
zrupciała kamiennica? Mieszkanie w przyziemiu i słabe ogrzewanie - czyli
permamentna wilgoć. Chyba ze bedziesz zimą wydawał ze 700PLN na energię - to
moze jej unikniesz

5. Data: 2005-03-31 20:21:30

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zamiast boilera w całym obiegu? Boiler grzeje wodę na okrętke, jeśli się
> chce mieć ją w każdej chwili. To powoduje dość spore straty, których

pewne straty - tak. Natomiast nowoczesne boilery sa całkiem dobrze
izolowane. Wiec wytracanie ciepłoty nie jest aż takie duże - ZTCP to kilka
stopni na dobę. Podstawowe wady to np fakt, ze woda jak piszesz moze się
skończyć oraz zabierana przestrzeń.

Przepływowy ogrzewacz - jesli kupisz dobry, to powinien się należycie
sprawować. Ale dla odpowiedniej wydajnosci i funkcjonalnosci powinien miec
około 15kW mocy oraz kilkustopniowe tryby pracy. Sprawdz, czy to mieszkanie
posiada odpowiedni przydział mocy oraz instalację o należytych przekrojach
(3 fazy w miejscu montowania centralnego podgrzewacza).

W moim przekonaniu CW i CO z energii elektrycznej nadaje się jedynie jako
'temporary use only'. Mieszkałem kiedys w kamiennicy , gdzie miałem
ogrzewanie elektryczne - listwy grzewcze oraz przepływowy ogrzewacz - nie
wspominam tego najlepiej.

6. Data: 2005-04-01 05:58:17

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek(int)" napisał(a):

> [...]
> ogrzewaniem: czy warto się w to pchać, czy lepiej szukać czegoś z gazem
> (rynek wtórny). Na razie na mieszkaniu będą 2 osoby. Mieszkanie w

Wydaje mi się że 7-8 kW to dużo za dużo jak na 61 m^2. Jeżeli nad CO
panuje jakaś sensowna automatyka, która sprawnie ogranicza pobór mocy
do wynikającego z metrażu, a do tego cena kWh jest taka jak mówisz, to
jest to jakaś alternatywa dla gazu. Weź pod uwagę, że najczęściej
spotykane gazowe kotły CO mają minimalną moc rzędu 7-8 kW; jest to
stanowczo zbyt dużo jak dla mieszkania 61 m^2 - kocioł nie pracuje
optymalnie na minimalnej mocy, która i tak jest zbyt duża w stosunku do
zapotrzebowania. U mnie gazowy kocioł o mocy zdławionej do 7.5 kW nie ma
za bardzo "co robić" na 80 m^2.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

7. Data: 2005-04-05 07:34:42

Od: "Grzexs" <g...@u...to_go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> stopni na dobę. Podstawowe wady to np fakt, ze woda jak piszesz moze się
> skończyć oraz zabierana przestrzeń.

Przy bojlerze 100 l to w zasadzie jest tylko jedno ograniczenie - dwie osoby
nie mogą się kąpać w wannie w odstępie mniejszym niż 2 godziny :) Ja mam 80
l i ze względów oszczędnościowych grzeję wodę tylko na taniej taryfie i z
pewnymi ograniczeniami zupełnie wystarcza.

> [...]
> posiada odpowiedni przydział mocy oraz instalację o należytych przekrojach
> (3 fazy w miejscu montowania centralnego podgrzewacza).

4.5 kW do np. prysznica to porażka - strumień wody o sensownej temperaturze
jest tak mały, że mycie się w czymś takim jest koszmarem. A podciągnięcie
"siły" czyli trzech faz wymusza kompletną wymianę instalacji łącznie z
licznikami.

Grzexs

rozliczenia z wykonawcą
Przewozy Transitem