Okapy - pytanie?

1. Data: 2007-10-10 19:05:17

Temat: Okapy - pytanie?
Od: "Edi :\)" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Planuje zakup okapu kominowego, jaki byscie mi polecili ?

pozd.
Edi

2. Data: 2007-10-11 07:29:55

Temat: Re: Okapy - pytanie?
Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Planuje zakup okapu kominowego, jaki byscie mi polecili ?

Amica np. OKC6413I
A tak swoja droga to moze cos wiecej powiesz o swoich wymaganiach ?
Pozdrawiam Darek

3. Data: 2007-10-11 11:51:53

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Amica np. OKC6413I
> A tak swoja droga to moze cos wiecej powiesz o swoich wymaganiach ?

ja się podłączę - chcę sobie zrobić sam obudowę okapu kuchennego 90 cm. I
mam problem, bo nie wiem czy są takie trochę mniejsze niż 90 cm np. 85 cm. I
jeszcze pytanie: jakiej firmy okap kupić, na co zwracać uwagę? Mam wyjście
do kanału wentylacyjnego, więc ma pracować jako wyciąg i jako
pochłaniacz, a tu link do mojego projektu: http://tinyurl.com/3b2o3j

--=olo=--

4. Data: 2007-10-11 11:57:46

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam problem, bo nie wiem czy są takie trochę mniejsze niż 90 cm np. 85 cm.
Szczerze powiem ze sie nie spotkalem z innymi wymiarami - ale moze sprobowac
z okapem o innym ksztalcie np. odchodzacym pod katem od sciany ?
> jeszcze pytanie: jakiej firmy okap kupić, na co zwracać uwagę?
Kupilem f-my Amica bo mial najlepszy stosunek jakosc/cena.
W pierwszym rzedzie stawialbym ilosc wytwarzanego halasu (wzrost o 3dB to
blisko dwukrotnie glosniej) oraz ilosc odprowadzanego powietrza przy maks.
ustawieniach(dobrze poszukac odpow. kalkulatorow kubatura/moc w sieci) .
Zakres regulacji to min. i wystarczajace 3 poziomy. Przy malych kuchniach
wystarczajace sa mniejsze silniki jak rowniez szerokosc okapow aby dalej
byly efektywne
Wazna sprawa to podswietlenie (min.2 lampki) oraz choc metalowy, latwo
zmywalny filtr tluszczu na wlocie.
Pozdrawiam Darek

5. Data: 2007-10-11 12:48:23

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Planuje zakup okapu kominowego, jaki byscie mi polecili ?

- kupuj okap szerszy niz kuchenka (kuchenka 60cm - okap 90cm)
jak masz malo miejsca to trudno
- idz do sklepu np. dla idiotow i poogladaj rozne modele
w sklepie okapy zawsze pracuja ciszej bo nie sa podlaczone do kanalu
wentylacyjnego
- dobrze jak okap ma plynna regulacje obrotow (3 stopnie nie zawsze sie
sprawdzaja), mozesz wowczas wybrac kompromis halas/wydajnosc
- jezeli chcesz okap z szyba, to dobrze by bylo gdyby dolna plaszczyzna
szyby byla prawie rowna z plaszczyzna filtra, wtedy opary nie uchodza na
boki

to sa moje spostrzezenia z uzytkowania okapu gorenje tego typu:
http://www.e-agdrtv.pl/gorenje/foto/dkg600_900.jpg
(+)
- posiada plynna regulacje (chyba 9 stopni)
- plynna regulacja podswietlenia
- pilota (raz uzylem i lezy w szufladzie :P )
- dobre jakosciowo wykonanie
- dosc latwo sie czysci
- filtr weglowy w zestawie
- na nizszych obrotach dosc cichy

(-)
- za waski do mojej kuchni 60cm (moj blad przy wyborze)
- glosny na wysokich obrotach
- zarowki fabryczne popalily sie po 2 tygodniach (polecam kupic nowe odrazu)
- za mocno wysunieta plaszczyzna filtra w stosunku do szyby, co owocuje, ze
opary uchodza bokiem

to tyle moich spostrzezen
aa i jeszcze jedno, niektorzy tutaj polecaja okapy Amica,
ja po obejzeniu kilku egzemplarzy zrezygnowalem z powodu bardzo glosnej
pracy i tandetnego wykonania

6. Data: 2007-10-11 20:08:55

Od: piracik <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

karlos pisze:

> to sa moje spostrzezenia z uzytkowania okapu gorenje tego typu:
> http://www.e-agdrtv.pl/gorenje/foto/dkg600_900.jpg

Nie wien czy wiesz ale okapy gorenje to polski maan.
Wystarczy zmazac spirytusem brzydkie logo i gorenje jak zywy :)
Mam wlasnie taka 90-tke, byla jakies 400 zl tansza od tej samej z
napisem gorenje.
http://www.maan.pl/okapy_kuchenne-okapy_przyscienne-
lazur.html

--
Nadejdzie kiedyś taki czas, Za wszystko kurwy zapłacicie
W helikoptery wsadzą was, I nigdy już tu nie wrócicie - P. K.

7. Data: 2007-10-12 06:29:30

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - kupuj okap szerszy niz kuchenka (kuchenka 60cm - okap 90cm)
Mala ilosc miejsca mozna zrekompensowac sila ciagu lub ew. wysokoscia
osadzenia okapu.

> jak masz malo miejsca to trudno
noo tak - to jest argument ! :)

> - dobrze jak okap ma plynna regulacje obrotow (3 stopnie nie zawsze sie
> sprawdzaja)
Wczesniej mialem okap z mozliwoscia 7 stopni regulacji - przewaznie
wykorzystywalem 3-5 stopni bo przy pozostalych byl zbyt duzy halas

> - filtr weglowy w zestawie
Przy opcji wyciagu, a nie tylko pochlaniacza, zbedny i kosztowny gadzet

> - glosny na wysokich obrotach
To jest podstawowy problem przy zastosowaniu tanich/starych technologii
silnikow w wyciagach.
Prosze zagladnac, na rozwiazania podobno "tandetnej" Amici. Zastosowanie
nowych rozwiazan spowodowalo, ze w tej klasie cenowej trudno znalezc rownie
cichy i wydajny wyciag. No ale zalezy co kto lubi..
Mam okap tej firmy od blisko 3ch lat i najmniejszych z nim problemow, nawet
z zarowkami

Pozdrawiam Darek

8. Data: 2007-10-12 16:45:54

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wystarczy zmazac spirytusem brzydkie logo i gorenje jak zywy :)
> Mam wlasnie taka 90-tke, byla jakies 400 zl tansza od tej samej z napisem

to akurat wiem od dawna hehe :P
w moim przypadku nie chodzilo o marke, ale o cene, akurat byl tanszy o chyba
150zl i od reki, wiec zrezygnowalem z tego maan'a:)

9. Data: 2007-10-12 16:55:17

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mala ilosc miejsca mozna zrekompensowac sila ciagu lub ew. wysokoscia
> osadzenia okapu.

wieksza sila ciagu zazwyczaj halas
im wyzej tym gorsze efekty wyciagania oparow
nie mozna nakazac, zeby opary lecialy tylko do gory, to se ne da ;)

> noo tak - to jest argument ! :)

a jak:)

> Wczesniej mialem okap z mozliwoscia 7 stopni regulacji - przewaznie
> wykorzystywalem 3-5 stopni bo przy pozostalych byl zbyt duzy halas

dla kazdego cos innego, ja tez wykorzystuje 3-4 stopnie
ale w wiekszosci okapow nastawa predkosci przy 3 stopniach wg mnie jest zle
dobrana

> Przy opcji wyciagu, a nie tylko pochlaniacza, zbedny i kosztowny gadzet

tu akurat w cenie, raczej glupio byloby wyrzucic w sklepie :P
teraz lezy gdzies w szafce niepotrzebny

> [...]
> rownie cichy i wydajny wyciag. No ale zalezy co kto lubi..
> Mam okap tej firmy od blisko 3ch lat i najmniejszych z nim problemow,

nie moge powiedziec co bylo produkowane 3-4 lata temu, ale osobiscie
szukalem okapu przez 2 miesiace i najgorsze wrazenie wywarly na mnie okapy
Amica wlasnie
toporne wykonanie, przyciski dzialaly z duzym oporem, juz nie wspomne o
jakosci wykonania i halasie podczas pracy
ale kazdemu cos innego sie podoba, tu akurat przedstawilem swoje zdanie na
ten temat i to co udalo mi sie zaobserwowac:)

Problem z zaleniem sąsiada???
Panele - jedno pytanie
na drzwi z szyba
wanny firmy sanplast
ratunku :) gdzie ja to kupie w Polsce? Elastolith