Okno jednocześnie otwarte i zasłonięte.

11. Data: 2007-05-03 21:39:29

Temat: Re: Okno jednocześnie otwarte i zasłonięte.
Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalaena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:463a2570$0$13196$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Nie mam jak powiesić lambrekinu. Tradycyjny karnisz ma dwa drążki jeden na
> firankę , a drugi na zasłonę. Okazuje się, że żeby mieć lambrekin musze
> mieć na twardo rozsłonięte zasłony.

Jesli dobrze poszukasz, znajdziesz w sprzedazy karnisze drewniane o 3
drazkach. Nie sugeruj sie wypowiedzia jakiegos sprzedawcy. Ostatecznie
porozmawiaj ze stolarzem - moze wykonalby taki karnisz. Przy okazji mozesz
wybrac odcien bejcy.
Albo kup karnisz podwojny i drugi pojedynczy (sam drazek lub szyne) w takim
samym wzorze. Pojedynczy mocujesz z tylu - od strony okna.
JBP

12. Data: 2007-05-03 22:40:38

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> Oj, co za problem dorobić trzeci drążek (albo pręt)...

Rozmiar pokoju. Widziałam w katalogu wersję karnisza z trzema drążkami,
ale szerokość była jak do sali pałacowej, a nie do małego pokoiku

Magdalaena

13. Data: 2007-05-04 08:22:36

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Daj żaluzje międzyszybowe.
Jesli jest szyba zespolona, to tez można zamówić i wymienić na taką szybę z żaluzjami
w srodku, tyle że wtedy lamelki
nie podnoszą się do góry, a jedynie mozna zmieniać kąt (magnesem).
JaC

14. Data: 2007-05-04 08:32:37

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wiosennego dnia, *Magda* wyszczebiotał(a):
> On 3 Maj, 21:49, Magdalaena <m...@w...pl> wrote:

> A czy chcesz mieć firanki? Bo jeśli nie, to na jednym drążku (tym od
> strony okna) możesz zawiesić zasłony, a na drugim (od strony pokoju)
> możesz dać lambrekin. Tyle tylko, że bez firanek w ciągu dnia efekt
> będzie mało ciekawy, i zapewne niezbyt pasujący do Twojego wnętrza...
> Hmm, chyba lambrekin odpada w takim razie, a pozostaje ciekawie uszyć
> zasłony :)

Albo na karniszu lambrekin i zasłony a w oknie zazdrostka koronkowa
przymocowana i na górze i na dole

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

15. Data: 2007-05-04 08:33:22

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 3, 9:46 pm, Magdalaena <m...@w...pl> wrote:

> U rodziców to działało. Tj. chłodniej było z otwartym oknem, w którym
> wisiała zasłona

To raczej nie była ciężka zasłona żakardowa, wiem bo mam takie :-), są
bardzo skutecznym izolatorem, pewnie że nie o skuteczności ściany czy
nawet podwójnej szyby ale są.
Jeśli ma działać tak jak chcesz raczej sugeruję firankę i rolety, w
Twojej sytuacji idealnie sprawdzą sie rolety zaciągane od dołu (nie
muszą być całkiem zamknięte aby zasłaniać wnętrze pokoju.

--
ZZ@private

16. Data: 2007-05-04 15:49:59

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

" 666" <j...@w...eu> wrote in message news:f1eq72$lfb$1@news.wp.pl...
> [...]
z żaluzjami w srodku, tyle że wtedy lamelki
> nie podnoszą się do góry, a jedynie mozna zmieniać kąt (magnesem).

I jak otworzy okno, to nadal będzie je (to okno) miała zasłonięte? :))
Anka

17. Data: 2007-05-04 16:09:24

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):
> z żaluzjami w srodku, tyle że wtedy lamelki
> I jak otworzy okno, to nadal będzie je (to okno) miała zasłonięte? :))

Chyba nie. mam żaluzje w innych pokojach i zasłaniają tylko szybę. Ergo
po otwarciu czy uchyleniu okna przez dziurę doskonale widać, co się
dzieje w jasnym pokoju.

Magdalaena

18. Data: 2007-05-04 16:13:12

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ napisał(a):
> Jeśli ma działać tak jak chcesz raczej sugeruję firankę i rolety, w
> Twojej sytuacji idealnie sprawdzą sie rolety zaciągane od dołu (nie
> muszą być całkiem zamknięte aby zasłaniać wnętrze pokoju.

Tylko, że ja nie mam jednego sąsiada na przeciwko. Mam też sąsiada
piętro wyżej, i dwa piętra wyżej ...
Zasłonięcie dolnej połowy okna zazdrostką czy roletą osłoni mnie przed
obserwatorem z naprzeciwka. Ale obserwator z wyższego piętra z góry
świetnie zobaczy wnętrze pokoju.
Wiem, bo ja lepiej widze sąsiadów z piętra niżej jeśli im się zdarzy
odsłonić okno.

Magdalaena

19. Data: 2007-05-05 12:42:59

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 4, 6:13 pm, Magdalaena <m...@w...pl> wrote:

> [...]
> świetnie zobaczy wnętrze pokoju.
> Wiem, bo ja lepiej widze sąsiadów z piętra niżej jeśli im się zdarzy

A nie wystarczą gęściejsze firanki przed sąsiadami, a przed światłem
rolety?
Firanka jednakowoż jest słabszym izolatorem niż kotara.

--
ZZ@private

20. Data: 2007-05-07 06:34:50

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalaena <m...@w...pl> napisał:
> I tu pojawia się problem, ponieważ w sklepach dowiedziałam się, że
> obecnie zasłony przestały pełnić funkcję zasłaniania okien. Instaluje
> się je na stałe, razem z lambrekinem na jednym kołku karnisza. A okna
> zasłania się roletami czy żaluzjami.
> Nie podoba mi się to rozwiązanie, bo oprócz wysokich kosztów (płacę i za
> żaluzje i za zasłony), nie rozwiązuje problemu otwarcia okna wieczorem.

Nie wierz sklepom. Lambrekiny sa passe ;-)
Jesli cenisz prostotę - firanka i zasuwana zasłona, może być ciężka
żakardowa. Sama mam taką i wierz mi przepuszcza powietrze zupelnie dobrze.
Jesli wolisz cos bardziej skomplikowanego i te okna mogą być tez
uchylane - szyta roleta np. taka jak na stronie:
www.alternative-windows.com/london-blind.htm

Pozdrowienia,
Lila
PS. W hipermarketach mozna dokupic tez szyny metalowe, ktore przymocowuje
sie do drazków drewnianych, a ktore dają mozliwość zawieszenia
czegos dodatkowego, np. firanki.

szafy wnekowe
Za mało miejsca na lodówkę?
Drenaz w poniemieckim domu - problem
lodówka do zabudowy
Stara podłoga drewniana na legarach zbutwiałych :-( do budowlanców i fachowców