Okulista - błędna diagnoza - co robic?

1. Data: 2005-05-18 09:58:50

Temat: Okulista - błędna diagnoza - co robic?
Od: "Mikolaj" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poszedłem do okulisty, żeby zrobić badanie wzroku (bo jakoś gorzej widzę). Do
tej pory miałem [OL -1,75 (cylinder 0,5) OP -0,25 (bez cylindra)]
Okulista powiedział ze astygmatyzmu nie mam i nie powinienem miec cylindrow,
dodatkowo zmniejszyl moc szkiel do OL 1,5 i OP 0. W gabinecie widzialem dobrze.
Zrobilem okulary nowe okulary i gorzej w nich widze. W zamknietych
pomieszczeniach OK, ale napisy na billboardach, znaki drogowe itd widze o wiele
gorzej na otwartej przestrzeni porazka. Nosze wiec stare okulary co by sie nie
rozbic jak prowadze samochod.
Co teraz moge zrobic - czy wtopilem kase i mam bezuzyteczne okulary, czy mozna
to jakos odkrecic???

pozdrawiam
Mikolaj

2. Data: 2005-05-18 10:34:52

Temat: Re: Okulista - błędna diagnoza - co robic?
Od: "E." <e...@o...pl.ANTYSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam
> Mikolaj
>
> -- A skad wiesz ,czy to pomylka okulisty?
ja mialam taka sytuacje, ze to p. optyk byl tak cwany, ze wlozyl mi innej
mocy szklo,niz powinno byc.
(pewnie nie posiadal w danej chwili) Dopiero jak sprawdzilam w innym miejscu
moc szkiel wszystko wyszlo na jaw. Ale to bylo z 10 lat temu. Kupa ......
nie martwil sie o moje oczy ,tylko byle by nabic kieszen kasa.
Radze sprawdz, czy masz wlozone prawidlowe szkla - zgodnie z recepta.
pzdr.

3. Data: 2005-05-18 11:32:26

Od: "N,T,B" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie była podobna sytuacja. Jeden okulista dał mi szkła: lewe -1,0 i
cylinder - 0,5, a prawe -1,0 bez cylindra. Ostrość widzenia była super, ale
za to miałem sensacje z cylindrem (lekkie zachwiania równowagi).
Inny okulista kazał wywalić cylinder w diabły i dać sferę - 1,5 i tak
zrobiłem. Na początku nie podobało mi się widzenie w tych okularach, ale w
końcu się przyzwyczaiłem. Po latach astygmatyzm u mnie "zniknął". Nie wiem,
czy za sprawą okularów, czy sam od siebie, ale zniknął. W Twoim przypadku
różnica 0,5 dioptrii jest niewielka i powinieneś się przyzwyczaić do nowych
szkieł. Jako nie-okulista ale długoletni okularnik radziłbym szkła bez
cylindra.
Jack

4. Data: 2005-05-18 12:58:41

Od: "Mikolaj" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w nowych okularach na poczatku mialem problemy z ocena odleglosci i ogolnie
jakby to powiedziec z widzeniem trojwymiarowym ;) pierwszego dnia jak w nich
chodzilem, to wychodzac ze sklepu jubilerskiego wyrżnąłem w szybę, ku zdziwieniu
i radosci wszystkich w kolo - potem staralem sie byc bardziej ostrozny (nie nie
pilem ;)

pozdrawiam
Mikolaj

5. Data: 2005-05-18 14:43:50

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
Mikolaj <y...@p...onet.pl>:

> [...]
> powinienem miec cylindrow, dodatkowo zmniejszyl moc szkiel do OL 1,5
> i OP 0. W gabinecie widzialem dobrze. Zrobilem okulary nowe okulary

Jesli jestes przyzwyczajony do szkiel z nadkorekcją (jak twierdzi ten
okulista), to po zalozeniu wlasciwej korekcji poczatkowo istotnie mozesz
miec wrazenie nieostrego widzenia.

Nie da sie oczywiscie orzec na podstawie samego opisu, jaka jest wlasciwa
korekcja dla Ciebie.

Proponowalbym Ci probowac sie przez kilka dni przyzwyczajac do tych nowych
szkiel nie wkladajac juz starych. Jesli po kilku dniach sie nie
przyzwyczaisz, udac sie ponownie do okulisty z reklamacją, a przedtem do
dowolnego optyka sprawdzic zgodnosc z recepta.

--
Robert

6. Data: 2005-05-23 05:53:14

Od: firma mm <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak powinno być ale lepiej zapytać lekarza
OL -1,5 (cylinder 0,5) OP -0,0 (bez cylindra)]
na lewe teraz widzisz gorzej bo brakuje korekcja astygmatyzmu

HBS w ciąży :-( czy coś grozi?
spluszowacenie
Problem z biodrami
bóle podbrzusza, wzdęcia