Olej z orzechow laskowych

1. Data: 2003-09-20 21:02:15

Temat: Olej z orzechow laskowych
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys w Carrefour mozna bylo kupic olej z orzechow laskowych.
(musze powiedziec, ze na poczatku byl on przedmiotem zartow, bowiem
etykietka mowila: "Olej z orzechow laskowych. Sklad: olej z orzechow
wloskich 100%")
Niestety od pewnego czasu nie widac tego ani w Carrefour, ani nigdzie
indziej.

Krolewna bardzo go bardzo lubi np. do salatek, albo do mocarelli z
pomidorami, a ja zielony ogr i sluga niegodny nie moze go dla niej
zdobyc... :((

Ktokolwiek, kto naprowadzi mnie na mozliwosc nabycia tegoz w Default
City zaskarbi sobie moja wdziecznosc....

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-09-20 21:32:43

Temat: Re: Olej z orzechow laskowych
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Shrek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Kiedys w Carrefour mozna bylo kupic olej z orzechow laskowych.

nie napisales w jakim miescie. jesli wiec chodzi o wwe, to olej ten jest w
championie (swiatowida-tarchomin lub powsinska-sadyba) , ktory nalezy do
carrefoura i tam bedzie najtaniej. znajdziesz go tez i np. w bomi (okopowa
lub pulawska), ale tu raczej bedzie troche drozej, bo to delikatesy, ale
znajdziesz tez i inne cuda np. olej z orzechow woskich labo olej bazyliowy
czy z ostrymi przyprawami.

ostatnio stalam kilka minut nad tym olejem z orzechow laskowych i
stwierdzilam, ze kupie go, jak znajde jakies przepisy. jezeli by wiec ktos
mial, to chetnie poprosze.

1. Data: 2003-09-20 21:50:52

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 2003-09-20 at 23:32, rena wrote:

> ostatnio stalam kilka minut nad tym olejem z orzechow laskowych i
> stwierdzilam, ze kupie go, jak znajde jakies przepisy. jezeli by wiec ktos
> mial, to chetnie poprosze.

Ogorek typu waz (wonrz) obrac, pokroic w kostke, posolic lekko, obficie
skropic ww. olejem. Salate podrzec na kawalki, wymieszac z winegretem z
ww. oleju z dobrym octem z bialego wina, posolic. Wylozyc salate na duze
taleze, dookola ozdobnie oblozyc ogorkami, calisc posypac orzechami
wloskimi lub laskowymi uprazonymi. Serek kozi plesniowy (po jednym na
glowe) polozyc na srednio rozgrzanej patelni, potrzymac minutke,
odwrocic i znowu minutke (pilnowac, zeby nie wyplynal), polozyc
centralnie na salacie.

Taki cudus jadlam w restauracji francuskiej i zaadoptowalam do swoich
potrzeb. Nawet tesciowej smakowalo ;-))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-09-21 19:55:33

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Sep 2003 23:32:43 +0200, "rena" <r...@a...pl>
wrote:

>znajdziesz tez i inne cuda np. olej z orzechow woskich labo olej bazyliowy
>czy z ostrymi przyprawami.

Jak kiedys dostal mi sie z Niemiec olej z orzechow wloskich, bardzo go
lubilam do salatek. Takiej najprostszej z salaty np.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-09-21 22:04:32

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie napisales w jakim miescie.
Przepraszam - Warszawa oczywiscie

> [...]
> znajdziesz tez i inne cuda np. olej z orzechow woskich labo olej bazyliowy

Dzieki piekne!
Jesli nie bedzie to zbytnia upierdliwoscia: czy mozesz dokladniej opisac
polozenie bomi na Pulawskiej?
Roznica w cenie nie jest tu sprawa krytyczna - wydaje mi sie, ze wiecej
strace na benzynie i czasie jesli bede jezdzil po calej Warszawie, wiec
jesli tylko bede wiedzial gdzie dokladniej na Pulawskiej, to reszta jest
niewazna.

> ostatnio stalam kilka minut nad tym olejem z orzechow laskowych i
> stwierdzilam, ze kupie go, jak znajde jakies przepisy. jezeli by wiec ktos
> mial, to chetnie poprosze.

Alez oczywiscie!
Ja go urzywam do:
Mozarella + pomidory + swierza bazylia + olej z orzechow (zamiast z oliwek)
Sos do salatek, ktory robie nastepujaco:
Olej z orzechow
Oliwa
duuuuzo soli
duuuuzo zielonego pieprzu
pieprz czarny
ziele angielskie
duuuuzo ziol prowansalskich
sok z cytryny
troche sosu soowego
czerwone wytrawne wino

Pieprz, ziele pokruszyc w mozdzierzu
wsypac do oleju pomieszanego z oliwa
dodac cytryne i inne skladniki
dobrze wymieszac
Polac tym salatke

Nadaje sie do dowolnej salatki, ale znowu ja ja robie z pokrojonych
pomidorow, papryki, ogorkow, salatyi co mi sie jeszcze nawnie pod reke

Hint:
Sos powinien robic wrazenie lekko przesolonego i mocno przepieprzonego.
Casami dodaje do niego tez chili w proszku, pieprz krajenski lub
ziolowy. Dodaje tez inne ziola, czasami swierzy koperek. Ostatnio
probowalem z posiekana kolendra (uwaga - kolendry trzeba dawac malo, bo
zabije smak wszystkiego innego), bazylia, etc.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-09-22 16:33:09

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki piekne!
> Jesli nie bedzie to zbytnia upierdliwoscia: czy mozesz dokladniej opisac
> polozenie bomi na Pulawskiej?

dawne kino moskwa:) teraz tamjest cnetrum i rozne sklepy i idac do bomi masz
silver screen z lewej strony (idac od pulawskiej). to bomi jest mniejsze od
tego na okopowej i nie wszystko tam jest, ale mam nadzieje, ze tam bedzie.
jeszcze jest bomi dosc duze na miedzianej w jupiter center:)

1. Data: 2003-09-22 17:29:52

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego na okopowej i nie wszystko tam jest, ale mam nadzieje, ze tam bedzie.
> jeszcze jest bomi dosc duze na miedzianej w jupiter center:)

Dzieki wielkie!
No ze tez ja stary i glupi ogr tego nie wiedzialem!
Jutro tam popedze i moze dzieki temu uda sie moja Krolewne nakarmic
mozarella? a przy okazji i mnie moze sie uda zalapac :-P :D

Jak moge sie zrewanzowac?

Pozdr. serdecznie,
Shrek

1. Data: 2003-09-23 16:25:50

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jutro tam popedze i moze dzieki temu uda sie moja Krolewne nakarmic
> mozarella? a przy okazji i mnie moze sie uda zalapac :-P :D

hihi - nie dziekuj, poki nie kupisz, bo moze chwilowo zabraknac (odpukac:)

a zrewanzowac sie mozesz wznoszac toast pysznym kesem mozarelli zjedzonym z
twoja kobieta:)))) smacznego:))))

1. Data: 2003-09-24 21:33:18

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hihi - nie dziekuj, poki nie kupisz, bo moze chwilowo zabraknac (odpukac:)
>
> a zrewanzowac sie mozesz wznoszac toast pysznym kesem mozarelli zjedzonym z
> twoja kobieta:)))) smacznego:))))

Niniejszym pragne sie pochwalic, ze bylem i nabylem :D
Niestety pojawily sie 2 male problemy:

1. Olej okazal sie byc z orzechow wloskich, a nie z laskowych, co
rzutuje nieco na smak (jest mniej intensywny, moim zdaniem z laskowych
jest jednak nieco lepszy, ale to jest minor matter)

2. Kupilem 2 buteleczki. W domciu okazalo sie, ze kupilem jedna oleju i
jedna octu o smaku orzewcha wloskiego. Trudno w to uwierzyc, ale
etykietki w buteleczkach sa praktycznie identyczne i zorientowalem sie
dopiero po zalaniu pieknie przygotowanej mozarelli z pomidorkami :((
Poniewaz nie mialem wiecej mozarelli, musialem sie ratowac i po prostu
ocet zlalem do zlewu, po czym zalalem olejem. Ocet nadal bylo czuc
troszeczke, ale na szczescie calosc byla jadalna, wiec choc nie bylo
TEGO efektu, to jednak Krolewna mnie laskawie nie wyeksmitowala za
drzwi, ani nie kazala sciac mi zielonego lba toporem ;)

W kazdym razie jestem niezmiernie zobowiazany - jesli moge sie jakos
zrewanzowac, bede szczesliwy niezmiernie.

Pozdr. serdecznie,

Shrek

1. Data: 2003-09-25 08:31:41

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Sep 2003 23:33:18 +0200, Shrek <j...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>Poniewaz nie mialem wiecej mozarelli, musialem sie ratowac i po prostu
>ocet zlalem do zlewu, po czym zalalem olejem.

Ale pomidory z mozzarella robi sie tez winegret wiec z octem. Ja
jednak tez wole bez a jesli juz to troszeczke tylko.
BTW widzialam w gazecie przepis na takie pomidorki z winegret, w
ktorego sklad wchodzil rosol.

--
Pozdrawiam, Sabina

co do gołąbków?