Olejek eteryczny

1. Data: 2006-01-13 18:38:02

Temat: Olejek eteryczny
Od: "czaszka" <czaszka_niechcespamu@poczta_niechcespamu_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

siemka :)

Kupiłam w aptece olejek w celu inchalacji nosowej, ale w pudełeczku nie ma
instrukcji ...ile kropel na szklankę itp.
czy to olejek do bezpośredniego użytku hmmm ??

2. Data: 2006-01-13 21:30:51

Temat: Re: Olejek eteryczny
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czaszka" <czaszka_niechcespamu@poczta_niechcespamu_onet.pl>
napisał w wiadomości news:43c7f221$0$17936$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
> nie ma
> instrukcji ...ile kropel na szklankę itp.
> czy to olejek do bezpo?redniego użytku hmmm ??

Zazwyczaj stosuje się ok 10 kr.
Można zakroplić do naczynia z gorącą wodą.
Nigdy nie należy stosować doustnie (przynajmniej w Polsce nie stosuje
się doustnie).
Prawdopodobnie chodzi o olejek eukaliptusowy, z którym trzeba uważać,
jeśli jest się osobą, u której stwierdzano w przeszłości nadwrażliwość.
BTW ten olejek jest jakiś podejrzany. Na ulotce powinien mieć opis
stosowania, kiedy się go stosuje, ostrzeżenia IFRA itd. Sprawdź chociaż,
czy jest dopuszczony przez PZH.
--
Marek Li

3. Data: 2006-01-13 22:04:38

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Prawdopodobnie chodzi o olejek eukaliptusowy, z którym trzeba uważać,
> jeœli jest się osobš, u której stwierdzano w przeszłoœci
nadwrażliwoœć.
> BTW ten olejek jest jakiœ podejrzany. Na ulotce powinien mieć opis
> stosowania, kiedy się go stosuje, ostrzeżenia IFRA itd. SprawdŸ
chociaż,
> czy jest dopuszczony przez PZH.

a taki olejek ma jakiekolwiek udokumentowane naukowo dzialanie
terapeutyczne?
na stronie mzios nie znalazlem jakos laurki na ten temat.
farmakopea polska rowniez nie wspomina o rewelacjach po inhalacjach
olejkiem dla misia koala.
nie slyszlem rowniez o takiej specjalizacji lekarskiej jak
aromatoterapia.
czy nie lepiej zatem zwinac temat z tej grupy i wrzucic go na paranauki
albo paranoja?

--
pozdro
ape

4. Data: 2006-01-14 01:38:50

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

> nadwrażliwoœć.
> chociaż,
>
> a taki olejek ma jakiekolwiek udokumentowane naukowo dzialanie
> terapeutyczne?

Poczytaj o głównym składniku olejku eukaliptusowego - eukaliptolu,
którego w olejku jest ok 60-70% (np. tu:
http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=395)

> na stronie mzios nie znalazlem jakos laurki na ten temat.

Wielu rzeczy tam nie ma. Nieobecnosć czegoś na stronach mzios nie
powoduje nieistnienia tematu. Nie ma tam również wzmianki o krostach na
d*.

> farmakopea polska rowniez nie wspomina o rewelacjach po inhalacjach
> olejkiem dla misia koala.

J.w. BTW pytająca nie wspominała o jaki olejek chodzi. Jedynie moim
domysłem było, że to eukaliptusowy.

> nie slyszlem rowniez o takiej specjalizacji lekarskiej jak
> aromatoterapia.

A co to ma do rzeczy? W większości krajów na świecie nie ma
specjalizacji diabetologia. I czy to oznacza, ze nie istnieją
diabetolodzy?

> czy nie lepiej zatem zwinac temat z tej grupy i wrzucic go na
> paranauki
> albo paranoja?

Zakupiła w aptece, dlatego też pyta na grupie medycyna. Mogłaby
wprawdzie pytać na grupie pl.sci.farmacja. Ale z jakiegoś powodu uznała,
że tutaj lepiej.

5. Data: 2006-01-14 03:24:46

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zakupiła w aptece, dlatego też pyta na grupie medycyna. Mogłaby
> wprawdzie pytać na grupie pl.sci.farmacja. Ale z jakiegoś powodu
uznała,
> że tutaj lepiej.

w aptece kupuje sie rowniez tak tu chetnie opluwane preparaty
homeopatyczne :-)

--
pozdro
ape

6. Data: 2006-01-14 09:37:25

Od: "czaszka" <czaszka_niechcespamu@poczta_niechcespamu_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to jest olejek eteryczny naturalny Lawendowy takie coś jak to:
http://www.mydlandia.pl/p126-Olejek-eteryczny-lawend
owy.htm

7. Data: 2006-01-14 12:37:13

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:43c8c4e8$0$17920$f69f905@mamut2.aster.pl...
> to jest olejek eteryczny naturalny Lawendowy takie co? jak to:
> http://www.mydlandia.pl/p126-Olejek-eteryczny-lawend
owy.htm

Można więc stosować go jak pisałem na gorąca wodę lub do kominka.
Odradzam stosowanie bezpośrednio na skórę (a już na pewno nie wolno
nigdy używać nierozcieńczonych). Niestety trzeba uważać jeśli ma się
"alergologiczny" wywiad. Jak wszystko może uczulać.
Zobacz stronę: http://shop.pollenaaroma.com/, gdzie są opisane krótko
najczęściej używane olejki.
--
Marek Li

8. Data: 2006-01-14 13:26:00

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> uznała,
>
> w aptece kupuje sie rowniez tak tu chetnie opluwane preparaty
> homeopatyczne :-)

I wcale się nie dziwię, ze są opluwane. Zdrowy rozsadek wskazuje, że nie
mają prawa działać, bo nic w nich oprócz rozpuszczalnika nie ma. Nie
dziwi więc, że nic nie ma działania. Aromaterapia zaś jest bliska
ziołolecznictwu. Olejki eteryczne są wyciągami, w których SĄ substancje,
mające określone działanie. Poza tym aromaterapia nie uzurpuje sobie
takiej roli jak homeopatia. Główne zastosowanie aromaterapii, to
wpływanie na nastrój i dolegliwości psychosomatyczne, działanie
odkażające, kosmetologia i ogólnie "w domu" (lawenda odstraszająca
owady, mięta pieprzowa której nie lubia myszy itd)
--
Marek Li

9. Data: 2006-01-14 13:59:41

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 14 Jan 2006 04:24:46 +0100, *ape*
<news:dq9rdn$7a0$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> w aptece kupuje sie rowniez tak tu chetnie opluwane preparaty
> homeopatyczne :-)

Ja tam nie kupuję. Wolę już kupić do domu na lekarstwo prawdziwy spirytus
niż jakieś świństwa ziołowe na spirytusie.

--
Kaja

10. Data: 2006-01-14 14:02:35

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 14 Jan 2006 13:37:13 +0100, *Marek Li* <news:dqarfo$69q$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> [...]

> nigdy używać nierozcieńczonych). Niestety trzeba uważać jeśli ma się
> "alergologiczny" wywiad. Jak wszystko może uczulać.

Ja w lecie, na komary stosuje olejek goździkowy. Mam kominek, ale i tak
wystarczy nalać parę kropli na wacik i położyć na parapecie przy otwartym
oknie, bo i tak zapach się unosi i żaden komar nie wpadnie do mieszkania.

--
Kaja

problem z kolanami
Tabletka na ból głowy i wyjście z domu