Re: Omlety

1. Data: 2001-08-14 08:52:58

Temat: Re: Omlety
Od: k...@m...gov.pl (Izabela Modzelewska) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Inez" <i...@p...onet.pl> napisała:
> Czy ktos moglby zdradzic przepis na jakis pyszny omlet?

Niedawno poznany przeze mnie przepis i od razu ulubiony:
składniki: 5 jajek, zioła (albo jakieś pieprz-sól i przyprawy), cebula,
pieczarki, papryka zielona i czerwona, ewentualnie jakaś wędlina (ilości
dodatków wedle gustu - ja daję baaardzo dużo) i oliwa do smażenia.

Na oliwie przysmażam cebulkę, a do zeszklonej dodaję pieczarki i wędlinę.
Jeszcze trochę smażę i dodaję paprykę. Posypuję wszystko ziołami. Jaja
rozmącam w miseczce bez szczególnej uwagi i wylewam na patelnię. Teraz
wszystko dobrze mieszam do momentu, aż jaja zaczną się ścinać. Jak są prawie
ściętą jajecznicą z dodatkami to "formuję" z nich łopatką coś na kształt
omletu i podlewam jeszcze oliwą. Taki omlet smażę z dwóch stron, a jego
odwrócenie nie jest wcale trudne. Wychodzi zawsze gruby, puchaty i pyszny
(bardzo sycący - ja zjadam mniej niż połowę takiej porcji). Smacznego :-)

Iza

1. Data: 2001-08-15 21:11:33

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Modzelewska" <k...@m...gov.pl> napisał w wiadomości
l...

>Taki omlet smażę z dwóch stron,

Hejka!

Ja omlety smaze zawsze z jednej strony, czasami podsmazam na patelni i
wkladam na kilka chwil do piekarnika, az sie omlecik zetnie, wtedy nie ma
szans na opadanie, jest puszysty i pyszny.

Pozdrawiam z nocnego i wciaz cieplego Krakowa,

Kaliope
--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl