Omlety

1. Data: 2001-08-14 07:52:30

Temat: Omlety
Od: "Inez" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby zdradzic przepis na jakis pyszny omlet?

Inez

1. Data: 2001-08-14 16:34:28

Temat: Re: Omlety
Od: "Castle" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze taki - podaje w wresji podstawowej, u mnie konczy sie
zwykle z dodatkami nawinie :))

* na 2 omlety*
3 jaja
szczypta soli
szypta ziol prowansalskich, czasem pieprz
ja jeszcze dodaje: 1 lyzeczke maki i 1 lyzczeczke smietany
lyzka masla
*nadzienie*
pucha groszku tudziez kukurydzy
8 dag ementalera
2 zabki czosnku
znow ziola prowansalskie
sol-albo-nie

Omlet jak sie robi kazdy wie ;), smazy sie na maselku,
warstwa ma byc cienka, zeby moc zlozyc; obracam go starym
harcerskim sposobem:
jak sie ciut zetnie placek od spodu zsuwam delikatnie na
plaski talerz, a potem z rozmachem CIAP! na patelnie - tym
razem druga strona :)
Mowy nie ma zeby sie rozpadl :) I tu od razu trzeba zgiac na
pol, do srodka wrzucic groszek/kukurydze, posmarowany
wycisnietym czosnkiem, przylozyc ementalerem.
Zeby ser sie stopil a jaja nie przypalily - skrapiam troche
patelnie woda i przykrywam pokrywka.

I tu mi sie przypomnial omlecik hiszpanski - z kostkami
ziemniakow inside.
Zna ktos oryginalny przepis?

Castle

1. Data: 2001-08-14 18:04:07

Od: "Paul" <p...@N...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak sie ciut zetnie placek od spodu zsuwam delikatnie na
> plaski talerz, a potem z rozmachem CIAP! na patelnie - tym

Wydaje mie sie ze podstawowa roznica miedzy omletem a nalesnikiem jest
wlasnie fakt ze omlet smazy sie tylko z jednej strony!!! Ma on byc w srodku
jeszcze wilgotny, co oczywiscie nie bedzie mozliwe jak sie go przewroci!
Propozycja : (tzn kolacja z przed wczoraj)
Podsmazyc cebule i jak bedzie przezroczysta dodac obrane ze skory i
pokrojone pomidory. Sol, pieprz i papryka. Zostawic na patelni az zrobi sie
z pomidorow i cebuli ladna masa. Doprawic i zatrzymac w cieple.
Na patelni podsmazyc drobniutko pokrojony boczek, oddzielic boczek od
tluszczu i wsypac go do rozbitych jajek. Smazyc omlet na tluszczu z boczku
rozbijajac go drewniana lyzka az zacznie sie scinac. Wylac na polowe omletu
mase pomidorow z cebulka, posypac parmezanem i zlozyc na pol. Teraz trzymac
na ogniu do uznania :
troche = omlet jeszcze wilgotny
wiecje = omlet mniej wilgotny
jeszcze wiecje = omlez suchy jak podeszew

Podawac tylko z salata, lekkim czerwonym winem i czarownym usmiechem

--
Amicalement Paul Urstein
(pour répondre enlevez "NSP" de mon adresse)

1. Data: 2001-08-14 19:18:57

Od: "Szymko" <Algedi@_spam_friko7.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul" <p...@N...ch> napisał w wiadomości

> Wydaje mie sie ze podstawowa roznica miedzy omletem a nalesnikiem jest
> wlasnie fakt ze omlet smazy sie tylko z jednej strony!!! > (pour répondre
enlevez "NSP" de mon adresse)

Nalesniki tez mozna smazyc tylko z jednej strony ( i nawet czesto sie tak
robi w zaleznosci od ich przeznaczenia), a roznica to raczej sklad ciasta.
Omlet to przeciez w zasadzie same jaja, a przy malesnikach to tylko
kilka(-nascie, -dziesiat?) procent.

Hm a swoja droga co to oznacza ?

Szymko

1. Data: 2001-08-14 22:19:32

Od: "Ewa" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiadajac, wywalic "NSP" = [No Spam Please] z adresu ww. adresata...

--
Niesz !

1. Data: 2001-08-15 06:59:01

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Paul <p...@N...ch> wrote:

> [...]
> jeszcze wilgotny, co oczywiscie nie bedzie mozliwe jak sie go przewroci!
> Propozycja : (tzn kolacja z przed wczoraj)

Podstawowa roznica to ta, ze nalesnik to smazony placek z maki, a omlet
to sposob przyrzadzania jajek. Ale oczywiscie -- omletsmazy sie raczej
z jednej strony i w kazdym razie powinien byc wilgotny.

> wiecje = omlet mniej wilgotny
> jeszcze wiecje = omlez suchy jak podeszew
>
> Podawac tylko z salata, lekkim czerwonym winem i czarownym usmiechem

Podobno do jajek nie nalezy podawac wina. Ale znany gastronom
francuskiRobert Courtine pisze: "jezeli ktos ci mowi, ze do jajek nie
daje sie wina, nie zapraszaj go na jajka"

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-15 07:34:39

Od: "Paul" <p...@N...ch> szukaj wiadomości tego autora

> "jezeli ktos ci mowi, ze do jajek nie
> daje sie wina, nie zapraszaj go na jajka"

ta filozofia bardzo mi sie podoba.
To tak troche jak czerwone wino do ryby!

--
Amicalement Paul Urstein
(pour répondre enlevez "NSP" de mon adresse)
(usun "NSP" z mojego adresu)

1. Data: 2001-08-16 09:34:34

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Castle

> I tu mi sie przypomnial omlecik hiszpanski - z kostkami
> ziemniakow inside.
> Zna ktos oryginalny przepis?
>
> Castle

Ja, ja !!! ;-))

No więc są dwie wersje: z kiełbachą i cebulą.

Wygląda to tak:
Na rozgrzanym oleju (średnio dużo) smażymy pokrojone w kostki
kartofelki. Jak już będą miękkie, odlewamy nadmiar tłuszczu dodajemy
pokrojoną w kostkę hiszpańską kiełbasę (taka bardzo pikantna, jaskrawo
czerwona, twarda, format trochę cieńszy, niż zyczajna), mieszamy i
zalewamy roztrzepanymi jajkami z solą (sporo) i pieprzem. Przykrywamy,
zmażymy na maleńkim ogniu, aż się wierzch lekko zetnie.

W wersji z cebulą, zamiast kiełbasy dodajemy smażoną cebulę ;-))

Pycha !!!

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-08-16 12:42:10

Od: "empatia" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos moglby zdradzic przepis na jakis pyszny omlet?

a ja proponuje wersje na slodko :) Przepis jest banalny i oprocz
Kilkanascie dni temu wrocilam z Zakopanego, oczarowana smakiem omleta prosto
z restauracji "Poraj". Nie dosc, ze wygladal apetycznie, to jeszcze jaki byl
pyszny! Wprost na letnie obzarstwo :)

Wyglada to mniej wiecej tak:
na usmazonego juz omleta kladzie sie nie za gruba warstwe kremu
orzechowo-czekoladowego (Nutella po prostu...), a na to kilka lyzeczek dzemu
(najlepiej porzeczkowego, aroniowego.... jakiegos kwaskowatego w kazdym
razie), omlet sklada sie na pol, tylko tak, zeby sie nie polamal :), na gore
pakuje sie bita smietane, na to jagody i gotowe! :)

Niestety nie potrafie dokladnie opowiedziec wygladu tego omleta, najlepiej
osobiscie wybrac sie do wspomnianej restauracji...
Danie figuruje w karcie pod niewinnym tytulem "omlet z dzemem 10,-" ;))

smacznego!

--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-08-16 16:30:40

Od: "Castle" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info"
<i...@r...com.pl> napisał w wiadomości
p.com.pl
> Ja, ja !!! ;-))

bingo! :))) od lat moj wspolbiesiadnik obnosil sie ze
znajomoscia onego
i nigdy nie zechcial zdradzic patentu :)) (no CHYBA nie z
obawy przed wypedzeniem z kuchni???)
bo-ja-myslalam-ze... te ziemniaki sa gotowane - wszystko co
mi wychodzilo bylo cacy ale z pewnoscia nie bylo omletem
hiszpanskim :)

wieelkie dzieki!
:*
Castle

sernik
oliwa z oliwek
sernik
Wedliny w USA
Kluski slaskie - z czym najlepsze? Z czym tradycyjne?