Operacja płuc

1. Data: 2007-11-03 13:03:11

Temat: Operacja płuc
Od: "ToMasz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Niestety tak się składa, że mam kilka guzów na płucach/opłucnej. Była chemia.
Niedługo operacja usunięcia.

Szukam dowolnych informacji o takiej operacji. Czy zawsze rozcinają mostek/żebra
? Nie ma jakiś technik laparoskopowych ? Czy zawsze robi się wcześniej biopsję
? Czy długa jest rehabilitacja ? Ile dni się leży "plackiem" w łóżku ? itp.

Jeżeli przeszliście coś takiego, lub znacie kogoś kto to przeszedł, proszę
napiszcie cokolwiek :).

pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2007-11-03 13:52:48

Temat: Re: Operacja płuc
Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ToMasz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Szukam dowolnych informacji o takiej operacji. Czy zawsze rozcinają
> mostek/żebra
> ? Nie ma jakiś technik laparoskopowych ?

Zdaje się że ministrowi Relidze robili laparoskopowo. Coś mi świta że
znajomemu znajomych chyba też (wycięcie płata płuca).

Powodzenia! :)

3. Data: 2007-11-03 22:43:07

Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
> Użytkownik "ToMasz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zdaje się że ministrowi Relidze robili laparoskopowo.

jestem ciekawy czy zwyklym smiertelnikom tez robia.

4. Data: 2007-11-03 22:51:18

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zinek wrote:

> jestem ciekawy czy zwyklym smiertelnikom tez robia.

LOL

znaczy sorki - czasem ktoś się załapie. Ale to naprawdę wyjątek.

--
www.vegie.pl

5. Data: 2007-11-03 22:59:02

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Szukam dowolnych informacji o takiej operacji. Czy zawsze rozcinają
> mostek/żebra
> ? Nie ma jakiś technik laparoskopowych ?

Laparoskopia w skrócie to zaglądanie do brzucha. Ciężko ta drogą dostać się
do płuc. Pewnie chodzi Ci o torakoskopię. Dużo się o tym pisze - poszukaj w
googlu.

Pozdrawiam
regen

6. Data: 2007-11-04 01:04:38

Od: "ToMasz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaje się że ministrowi Relidze robili laparoskopowo. Coś mi świta że
> znajomemu znajomych chyba też (wycięcie płata płuca).

Chyba jednak nie. Poczytałem trochę o Relidze i jednak go otwierali.

pozdro

7. Data: 2007-11-04 01:23:29

Od: "ToMasz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Laparoskopia w skrócie to zaglądanie do brzucha. Ciężko ta drogą dostać się
> do płuc. Pewnie chodzi Ci o torakoskopię. Dużo się o tym pisze - poszukaj w
> googlu.

No tak, nie ten termin. Ale torakoskopia to chyba nadal tylko diagnostyka, co ?
Ktoś mi opowiadał, że spotkał człowiek po wycięciu guza z płuc i miał tylko
drobne nacięcie na klacie. Ale to nie było w Polsce :(. U nas pewnie bez zawsze
jest torakotomia - ciach przez kości.

pozdro

8. Data: 2007-11-04 08:59:29

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Nov 2007, ToMasz wrote:

> Szukam dowolnych informacji o takiej operacji. Czy zawsze rozcinają mostek

nie

> ? Nie ma jakiś technik laparoskopowych ?

są - nazywa się to wideotorakoskopia (bo laparoskopia to dotyczy
jamy brzusznej. Gdy za pomocą podobnego aparatu robisz to
w klatce piersiowej nazywa się to VATS video-asissted thoracoscopy).
Ale nie zawsze mogą być zastosowane w opracjach nowotworów płuca.
Częściej je się stosuje gdy nie dotyczy to operacji raka

> Czy zawsze robi się wcześniej biopsję

zależy, nie zawsze, czasami materiał do badania hist-pat
można pobrać podczas bronchoskopii. Gdy guz jest umiejscowiony
obwodowo i nie drenuje do dużego oskrzela robi się biopsję.
Czasami wykonuje się operację diagnostycznego pobrania wycinka
- wówczas można drogą VATS czyli wideotorakospkopii.

> ? Czy długa jest rehabilitacja ? Ile dni się leży "plackiem" w łóżku

jaknajkrócej, jest rehabilitacja od 2 dnia po zabiegu. Standardowo
dobrze jest jak pacjent po 8 dniach opuszcza szpital

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2007-11-04 09:05:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Nov 2007, zinek wrote:

> jestem ciekawy czy zwyklym smiertelnikom tez robia.

jeśli jest to technicznie możliwe to robią - zdaje się, że
ta technika jest stosowana w Polsce od ponad 10 lat - oczywiście
szpital musi posiadać wideotorakoskop, który kosztuje bardzo dużo.

P.

10. Data: 2007-11-04 09:06:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Nov 2007, tomek wilicki wrote:

> znaczy sorki - czasem ktoś się załapie. Ale to naprawdę wyjątek.

bzdury opowiadasz - standardowa operacja, każdy torakochirurg
potrafi ją wykonać

P.

--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl