Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "halley" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Opinia o teście
Date: Sat, 27 Nov 2004 23:26:55 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 55
Sender: h...@o...pl@internet.radom.pl
Message-ID: <coav29$2po$1@news.onet.pl>
References: <co956v$vs6$2@serwus.bnet.pl> <co9n75$dlh$1@news.onet.pl>
<co9p34$q8$1@serwus.bnet.pl> <co9rgk$20b$1@news.onet.pl>
<coa2om$vkc$2@serwus.bnet.pl> <coanea$5fd$1@news.onet.pl>
<X...@j...net> <coaqdh$9l9$1@news.onet.pl>
<X...@j...net> <coarmg$c52$1@news.onet.pl>
<coato5$8h1$1@serwus.bnet.pl>
NNTP-Posting-Host: internet.radom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1101594505 2872 212.244.104.2 (27 Nov 2004 22:28:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 27 Nov 2004 22:28:25 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21441
Ukryj nagłówki
> Ale z założenia nie może być zadania na 6. Celujący to coś, co wykracza
poza
> materiał. Jak mam określić w jaką stronę dany uczeń wykracza? Np. na
> zajęciach z TI szansę na 6 mają uczniowie, którzy zrobią coś poza
> materiałem. Ale nie wiem czy chcą napisać program, stworzyć stronę WWW,
> skomponować muzykę, wykazać się administracją czy ekstra grafiką.
>
> Raczej w ogóle unikam stawiania 6 ze sprawdzianów programowych. One są
na 5
> i koniec. 6 można dostać za coś ekstra. Choćby jeden z moich prowadzi
> własny portal, zarządza CMS-em i ma pewne szanse. Pewne, bo niestety z
> gołego HTML-a nie wypadł orlasto. Doszedł prawie do końca 5, co i tak
jest
> dużo względem niektórych, ale nie na czyste 5.
>
> A jak nauczyciel nie lubi, to dostaniesz ZONK-a i nawet 5 nie zaliczysz
:)
> Więc stawianie tak, że jest zadanie na 6 to nie ma bata jest dość
> ryzykowne. Bo są jeszcze pytania ustne i inne takie i jak podpadniesz,
to
> zestaw problematycznych odpowiedzi ustnych może Ci wykazać, że na 3
> będziesz komis pisał :)
>
> Oczywiście ja tego nie stosuję, a wręcz przeciwnie -- jestem za łagodny
:(
to, czy ktos umie na 6, powinienes widziec na lekcji, dostrzegac, ze
wiedza niektorych wykracza poza program. oczywiscie zdarzaly mi sie
czworki z sprawdzianow teoretycznych z infy, jednak nie teoria, a
praktyka - czyli to co uczen potrafi zrobic na podstawie tej teorii -
zdobi ucznia ;-) kiedys nauczycielka kazala wykonac nam prezentacje w
PowerPoincie - jak zobaczyla moja, to zaniemowila (moja prezentacja
predzej przypominala animacje komputerowa niz 10-slajdowy pokaz)
a stawianie 6 nie jest ryzykowne, w gimnazjum matmy uczyly mnie 4
nauczycielki, kazda miala inne wymagania, a jednak u kazdej mialem
celujacy :P jak uczen chce to sie wykaze, ze umie wiecej niz inni, ty
musisz tylko dostrzec takiego ucznia i DOCENIC jego zaangazowanie. a
jedna, czy dwie czworki zdarzaja sie kazdemu - np z teorii - nawet
najlepszemu.
> A jak nauczyciel nie lubi, to dostaniesz ZONK-a i nawet 5 nie zaliczysz
:)
to wtedy nauczyciel leci z mojego pisma do dyrektora albo kuratorium ;-)
pozdrawiam
--
halley
|