Opomiarowanie:CO i woda

1. Data: 2003-01-15 08:25:35

Temat: Opomiarowanie:CO i woda
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
spółdzielnia zrobiła nam prezent z nowym rokiem i...podniosła czynsz (tego typu
niespodzianki są jej mocną stroną). Zaczęliśmy się zastanaiwać, czy nie
opomiarować grzejników i nie założyć wodomierzy. Płacimy przy 54m mieszkaniu (3
grzejniki) - 146 zł/mies., za wodę 56zł/mies. Nie mam pojęcia, co nam się
będzie bardziej opłacać i czy można to jakoś obliczyć przed podjęciem decyzji.
I ewentualnie jaka jest cena tych "gadżetów". Poradźcie, co zrobić. Pozdrawiam

Milena

1. Data: 2003-01-15 09:46:25

Temat: Re: Opomiarowanie:CO i woda
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 15 Jan 2003 09:25:35 +0100 I had a dream that m...@p...onet.pl
<m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>I ewentualnie jaka jest cena tych "gadżetów". Poradźcie, co zrobić. Pozdrawiam

Nie masz tak tragicznie drogo to ogrzewanie, ale kosmos za wodę.
Załóż wodomierz, zarejestruj w spółdzielni i tyle. Z ogrzewaniem,
sama jedna nic nie zrobisz :(

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2003-01-15 10:26:51

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie masz tak tragicznie drogo to ogrzewanie, ale kosmos za wodę.
> Załóż wodomierz, zarejestruj w spółdzielni i tyle. Z ogrzewaniem,
> [...]

A to dlaczego nic nie mogę zrobić z tym drugim??? Zupełnie się nie orientuję.
Proszę o oświecenie.

Milena

1. Data: 2003-01-15 10:35:38

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 15 Jan 2003 11:26:51 +0100 I had a dream that m...@p...onet.pl
<m...@p...onet.pl> wrote:
>A to dlaczego nic nie mogę zrobić z tym drugim??? Zupełnie się nie orientuję.
>Proszę o oświecenie.

Jedyne skuteczne opomiarowanie to licznik ciepłej wody. A wiesz, ile ten
licznik kosztuje? A masz tylko jeden pion, czy może każdy grzejnik korzysta
z innego pionu? Wtedy byś musiała mieć trzy takie kosmicznie drogie
grzejniki. O wiele tańsze są jakieś podzielniki kosztów oparte o mierzenie
temperatury, ale wtedy cały blok musi mieć takie coś, w jednym mieszkaniu
to nic nie da.

1. Data: 2003-01-15 10:50:08

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> spółdzielnia zrobiła nam prezent z nowym rokiem i...podniosła czynsz (tego typu
> niespodzianki są jej mocną stroną).
To jaka w tym niespodzianka, skoro to ich mocna strona ? ;-)
Spodziewałaś się czegoś innego ? ;-)

> Zaczęliśmy się zastanaiwać, czy nie
> opomiarować grzejników

U mnie są grzejniki opomiarowane za pomocą podzielników, obsługuje je
firma Viterra Energy Services (nie jestem z nią związany), ich strona w
internecie to www.viterra-es.pl.

Przepraszam ale nie potrafię ocenić przydatności zawartych na tej
stronie informacji.

Ale żeby opomiarować ogrzewanie musiała by być taka wola wszystkich
mieszkańców bloku i odpowiednie przełożenie na władze spółdzielni
(czytaj udzielne księstwo spółdzielnia) - tak więc kiepsko to widzę. Za
ogrzewanie nie płacisz katastrofalnie ja za 47m2 płacę ok. 130 zł/m-c
plus rozl. podzielnikami.

Co do wodomierzy zgadzam się, że należy zainstalować. Ale najpierw oceń
ile zużywasz (Ty i Twoja Rodzina) bo jeśli b.dużo to może Twój ryczałt
nie jest taki zły.

Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-01-15 10:56:33

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-15 11:30:48

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 15 Jan 2003 11:56:33 +0100 I had a dream that Adam <A...@e...pl>
wrote:
>ten
> Masz chyba na myśli licznik ciepła?

No licznik ciepła, nie wodomierz ;)

> [...]
>Ale i tak w takim przypadku płaci się ryczałtem przez cały rok, a w
>styczniu przychodzi gostek, odczytuje licznik i następuje rozliczenie.

No u mnie identycznie, tylko że po odczytaniu licznika następuje
podliczenie, wyrównanie i ustalenie, nowej, indywidualnej stawki
ryczałtu na nowy rok.

1. Data: 2003-01-15 11:33:05

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <A...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Guzik uczciwe! Moi znajomi mieszkaja w bloku z dosc marna izolacja cieplna
miedzy mieszkaniami a ich sasiedzi sa "cieplolubni". Skutek - znajomi w
ogole nie grzeja - nawet podczas gdy na zewnatrz bylo -10 u nich w
mieszkaniu bylo ok 18-19 stopni i zimne kaloryfery. Gdyby mieli podzielnik a
nie ryczalt to nic by nie placili - za to wiecej placiliby sasiedzi

Zaslav

1. Data: 2003-01-15 11:42:12

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co do wodomierzy zgadzam się, że należy zainstalować. Ale najpierw oceń
> ile zużywasz (Ty i Twoja Rodzina) bo jeśli b.dużo to może Twój ryczałt

Dzięki za wszystkie rady. Ale zaraz, zaraz...wytłumaczcie mi więc jaka jest
zasada działania: podzielników i liczników ciepła i jakie są zasadnicze różnice
między nimi. Pozdrawiam.

Milena

1. Data: 2003-01-15 11:53:47

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja place wg. stanu licznika sprawdzanego co 2 miesiace.
Tyle ze co miesiac place "stala" oplate za cieplo zamowione.

> Guzik uczciwe! (...)
> Gdyby mieli podzielnik a nie ryczalt to nic by nie placili
> - za to wiecej placiliby sasiedzi

Guzik prawda!
U mojej mamy sa podzielniki. (bloki lata 70-te, spoldzielnia)
W kuchni kaloryfer zakrecony. Podzielnik wykazal zuzycie o polowe
nizsze od srednio grzanego pokoju.

pozr,

Soothsayer

Tapetowanie