Osad z kamienia na szybach kabiny prysznicowej.

1. Data: 2007-12-23 13:35:05

Temat: Osad z kamienia na szybach kabiny prysznicowej.
Od: "Spili" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Możecie mi powiedzieć czym czyścicie osad z twardej wody jaki się osadza na
szkle kabiny prysznicowej?
Lecę ręcznie jakimś CIF'em do usuwania kamienia ale to nie to....

Polećcie mi coś wygodniejszego.
Pozbyłem się czarnej pleśni i teraz męczę się z tymi osadami...

Pozdrawiam,
Marcin,

2. Data: 2007-12-23 14:30:22

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Spili" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Pozbyłem się czarnej pleśni i teraz męczę się z tymi osadami...
>
> Pozdrawiam,
> Marcin,
A czego uzyłeś do pozbycia się tej czarnej pleśni??? Ja już wypróbowałam
chyba wszystkiego, przynajmniej tak sądze, i... nic.
pozdrawiam AJ

3. Data: 2007-12-23 14:37:08

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Spili* wdusil[a] nastepujace knefle:

| Polećcie mi coś wygodniejszego.
| Pozbyłem się czarnej pleśni i teraz męczę się z tymi osadami...

Roztwor kwasu cytrynowego wlewasz do zraszacza psikasz, po godzinie
zmywasz.

4. Data: 2007-12-23 18:12:56

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Dec 23, 2:35 pm, "Spili" <s...@n...pl> wrote:
> [...]
>
> Polećcie mi coś wygodniejszego.
> Pozbyłem się czarnej pleśni i teraz męczę się z tymi osadami...

W supermarketach jest winogronowy srodek do mycia .... , nie
zgadniesz, kabin prysznicowych.
Ma niemieckie napisy i działa bardzo skutecznie. Pryskasz, ścierasz i
tyle.

--
ZZ@private

5. Data: 2007-12-23 18:13:13

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AWJ" <a...@o...pl> wrote in message

> A czego uzyłeś do pozbycia się tej czarnej pleśni??? Ja już wypróbowałam chyba
> wszystkiego, przynajmniej tak sądze, i... nic.

Pytanie nie było do mnie, ale mogę podpowiedzieć że jedyne co u mnie się
sprawdziło w kabinie to 'pleśniobójczy spray' firma PUFAS.
Niestety środek na bazie chloru co bardzooo wyraźnie czuje się przez dobę po
zabiegu w okolicach łazienki.
Za to po prostu wymiata - spryskujesz na to co jest i spokój na dłuższy czas.

TomekD

6. Data: 2007-12-23 18:15:11

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> Pytanie nie było do mnie, ale mogę podpowiedzieć że jedyne co u mnie się
> sprawdziło w kabinie to 'pleśniobójczy spray' firma PUFAS.

Zapomniałem napisać - do kupienia w CASTORAMA

TomekD

7. Data: 2007-12-23 19:28:39

Od: "Spili" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AWJ" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> A czego uzyłeś do pozbycia się tej czarnej pleśni??? Ja już wypróbowałam
> chyba wszystkiego, przynajmniej tak sądze, i... nic.
> pozdrawiam AJ

Środek holenderskiej firmy Bison.
Czerwony atomizer z opisem:
"Preparat do usuwania pleśni i grzybów"

W Polsce ich dystrybutorem jest www.amtra.pl
(chociaż na ich stronie jest biały atomizer)
Napisałem do nich i podali mi namiar gdzie to mogę kupić w detalu.

Kupiłem i.... Powiem Ci, że rewelacja.
Psikasz --- czekasz --- spłukujesz
Łatwo i przyjemnie :)

Zapaszek jest nawet do zaakceptowania...
Ale coś za coś :)

Generalnie mocno polecam. U mnie pomogło :)

Pozdrawiam,
Marcin,

8. Data: 2007-12-24 05:43:11

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możecie mi powiedzieć czym czyścicie osad z twardej wody
> jaki się osadza na szkle kabiny prysznicowej?
> Lecę ręcznie jakimś CIF'em do usuwania kamienia ale to nie
> to....

Cilit "Kamień i Rdza", w płynie. Zależnie od ilości kamienia
wystarczy polać, ewentualnie rozprowadzić gąbką a po jakimś
czasie spłukać. Czasami trzeba zrobić kilkukrotnie. Sprawdza się
od lat na: szkle, kaflach, brodziku emaliowanym i akrylowym,
umywalkach. Trochę żrące więc jeśli się boisz to używaj
rękawiczek. Jest też cilit taki sam, ale w żelu. Mi on jednak
jakoś nie pasuje. Aha: uważaj, bo jest też Cilit do WC.
Rewelacyjny, Domestos się przy nim nie umywa, ale jest mocny i
nie użyj go przypadkiem do innych miejsc czyszczonych.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

9. Data: 2007-12-25 21:33:35

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"ZbyszekZ" 1...@2...goog
legroups.com

> [...]

: zgadniesz, kabin prysznicowych.
: Ma niemieckie napisy i działa bardzo skutecznie. Pryskasz, ścierasz i tyle.

Kamienne osady ;) między językiem i policzkami (zwane zębami) rozpuszcza
kwas, który produkują bakterie, przerabiając resztki jedzenia...

Kamienny osad na szkle kabiny prysznicowej to mniej więcej wapń. :)
Metale (także wapń) zazwyczaj można rozpuścić kwasami.

Nie tylko kwaśnym winem czy kwasem cytrynowym, ale także octem można
ładnie oczyścić z wapiennych nalotów szkło itp.

-=-

Ale do niemetali są mocniejsze agenty. :)
Pryskasz lub polewasz, czekasz (chwilę lub
pół dnia) i spłukujesz lub przecierasz...

Gorzej z metalową armaturą... Tam stosowanie mocnych kwasów nie jest wskazane.
Na opakowaniach zazwyczaj jest napisane, czy można używać danego specyfiku
do czyszczenia metalowych drobiazgów, czy nie można.

No i chyba nie każdy metal rozpuszczany jest przez każdy kwas.
Złota chyba kwasek cytrynowy nie trawi.

--
.`'.-. ._. .-.

10. Data: 2007-12-28 14:09:15

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Aha: uważaj, bo jest też Cilit do WC.
> Rewelacyjny, Domestos się przy nim nie umywa, ale jest mocny i
> nie użyj go przypadkiem do innych miejsc czyszczonych.

No właśnie, jak to jest z tymi środkami do WC?
Który środek wyczyści do białości a nie naruszy szkliwa?
Walczę z tym problemem latami i latami mamy zażółconą muszlę.
Boję się użyć czegoś mocniejszego, aby nie podtrawić szkliwa, bo wtedy
o wiele łatwiej będzie się osadzał kamień. Czy ktoś wie, jak czyścić muszlę,
aby była biała, ale jednocześnie aby nie spowodować trwałych uszkodzeń
powierzchni?
Pozdrawiam,
Janusz.

Czarna pleśń w kabinie prysznicowej - rozwiązanie.
żaluzje
Zbyt niskie napiecie w sieci - ca. 200 Volt
Miganie żarówek po wyłączeniu
grzejniki cieple od zaworu - dalej zimne