Osoba inteligentna emocjonalnie

21. Data: 2008-11-13 14:56:37

Temat: Re: Osoba inteligentna emocjonalnie
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost pisze:

> Użytkownik "hela" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Alescie zebrali glupot w jednym watku ;-) Osobe inteligentna emocjonalnie
> mozna nazwac po prostu w pewnym sensie dojrzala, nie ulegajaca latwo
> emocjom. Potrafiaca dac im odpor i zamiast nimi kierowac sie rozumem.
> Trudna sztuka, raczej nie jest mozliwe calkowite zwycienstwo rozumu nad
> emocjami. A polityka lub kogos z show biznesu Hela sobie poszuka sama i
> zrobi do tych poszukiwan uzasadnienie, odrabianie zadan domowych to rowniez
> inteligencja emocjonalna.

nie tyle zwalczanie emocji, bo bez nich nie bylibyśmy w stanie podjąć
żadnej decyzji. Chodzi o harmonię pomiędzy emocjami i rozumem.
Zarządzanie tymi emocjami, podejrzewam że można je nawet "konwertować",
np negatywne w pozytywne poprzez "rozumową" manipulację.
Generalnie takie obchodzenie się z emocjami, żeby były wiatrem w żagle.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

22. Data: 2008-11-13 15:17:13

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> np negatywne w pozytywne poprzez "rozumową" manipulację.
> Generalnie takie obchodzenie się z emocjami, żeby były wiatrem w żagle.

Nie. Po prostu ludzie z wieksza inteligencja emocjonalna tak maja, ze ich
wplyw emocji jest mniejszy. Potrafia sobie odmowic czegos, co inni musza
miec juz - tu i teraz. Wychowaniem mozna tu wiele zdzialac, a konkretniej
warunkami w jakich czlowiek dorasta.

23. Data: 2008-11-13 16:02:05

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miec juz - tu i teraz. Wychowaniem mozna tu wiele zdzialac, a konkretniej

No, ja się nie zgodzę ;)
Inteligencja to najogólniej umiejętność sprawnego kojarzenia,
dopasowywania metod i środków do zadań, problemów,
szczególnie w sytuacjach nieszablonowych.

Inteligencja emocjonalna więc, to nie tylko kontrola, powstrzymywanie
emocji,
ale także w drugą stronę: zdolność do ich właściwego _używania_.
Do rozpoznania(bynajmniej niekoniecznie rozumowego), jakie emocje w danej
sytuacji są najlepszym narzędziem do rozwiązania problemu czy też do
zwykłego
podtrzymania komunikacji - i ich stosowanie, ekspresja. Szczególnie, jeśli
problemy
są natury emocjonalnej, a nie rozumowej.

Warto np. rozważyć temat, co różni tzw. 'zimnego managera' od 'ciepłego
managera'.

24. Data: 2008-11-13 19:21:48

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> Musialbys solidnie uzasadnic, bo to akurat malo wiarygodne.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligencja_emocjonaln

co do niego nie pasuje?

Chiron

25. Data: 2008-11-14 06:57:00

Od: Hekate <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Nov 13, 10:58 am, "Duch" <n...@n...com> wrote:

> Majac te miliony, kazdy bylby dobrym orgranizatorem.

Serio??

26. Data: 2008-11-14 07:02:32

Od: Hekate <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:gfgmit$5kn$1@nemesis.news.neostrada.p
l...

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligencja_emocjonaln
>
> co do niego nie pasuje?

Prawie wszystko nie pasuje.
A to, co pasuje, jest wynikiem działania intelektu Korwina, a nie jego
emocjonalności.

Michnik bardziej, ale też nie do końca.

-jk

27. Data: 2008-11-14 08:03:49

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> No, ja się nie zgodzę ;)
> Inteligencja to najogólniej umiejętność sprawnego kojarzenia,
> dopasowywania metod i środków do zadań, problemów,
> szczególnie w sytuacjach nieszablonowych.

Ale my nie o inteligencji a inteligencji emocjonalnej. To troche rozne
kwestie.

28. Data: 2008-11-14 08:08:28

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał w wiadomości

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligencja_emocjonaln
>
> co do niego nie pasuje?

Cale mnostwo. Kazdy kto zna jego nieskutecznosc polityczna od razu zauwazy
pare elementow. Ale po mojemu on tu w ogole pasuje. To jest po prostu
showman, potrafi zwrocic na siebie uwage, czasem kosztem strat w ocenie
intelektu.

29. Data: 2008-11-14 10:09:07

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Hekate" <m...@o...pl> wrote in message
.googlegroups.com...

> Michnik bardziej, ale też nie do końca.

Szkoda ze nie moge znalesc wypowiedzi Michnika
na komisji Rywina, w ogniu pytań Rokity i Nałęcza.
Wypadł prymitywnie i żenująco, nie spodziewałem sie tego
- niska inteligencja emocjonalna.
Pozdrawiam,
Duch

30. Data: 2008-11-14 12:25:19

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> na komisji Rywina, w ogniu pytań Rokity i Nałęcza.
> Wypadł prymitywnie i żenująco, nie spodziewałem sie tego

Nie przesadzaj, ani prymitywnie, ani zenujaco.

Kto to powiedzial?
Co to jest autoironia ...
Bohaterwowie trzeciej "niepodległości"
Re: Czy zauważyliście?