.. Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:

81. Data: 2011-04-16 14:54:36

Temat: Re: .. Oto najwazniejsze co musicie wiedziec:
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 16:38, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Uzytkownik "Hanka" <c...@g...com>
> Strata? Ludziom bezrefleksyjnym zyje sie latwiej.

Niech im bedzie latwiej.
Ja im nie wrog, chociaz czasamy majo mnie za wroga,
bo pozwalam sobie na myslenie. I zadawanie pytan.

> Chociaz nawet slon ma refleks przed smiercia.
> http://www.wykop.pl/link/706201/to-jest-ponizej-slon
ia/

Omatko. Na drugi raz ostrzegaj.

> Czyzby Iksela byla ponizej slonia i chciala sie zezwierzecic?

Poczekajmy, zaraz sie dowiemy.

82. Data: 2011-04-16 15:36:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Apr 2011 07:30:43 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> Twoja strata :)

Odbierasz to, co napisałam, jako rezygnację z wiedzy?
Nic bardziej mylnego.
Ja uważam, że tracisz Ty - operujac tylko na znanych Ci konkretach, możesz
dojść do ograniczonejtymi konkretami wiedzy.

> Dostrzegam ubostwo.

Ja dostrzegam ubóstwo tych, którzy operują TYLKO na konkretach...

> Bo tyle, to i ja wiem.
>
> Lecz chce wiedziec wiecej.

Możesz więcej, ale WSZYSTKIEGO nie dasz rady. Trzeba się godzić z granicami
poznawczymi, a raczej z tym, że choć masz wrażenie, że można je rozszerzać
w nieskończoność, to jednak tę nieskończoność masz wciąż przed sobą,
nieskończenie daleko. Próby dotarcia do granic poznania są nieracjonalne.
Im więcej będziesz wiedziała (tzn im bardziej będzie Ci się wydawało, że
wiesz więcej - mierząc owo "więcej" swoją ludzką poznawczą jednostką
miary), tym większą powinnaś mieć świadomość niewiedzy, czyli coraz
wolniejszego zbliżania się do pełni wiedzy - i jeśli jesteś rozsądna i
racjonalna, powinnaś się z tym godzić.
Poznajesz coraz więcej, ale coraz wolniej wszerz, a bardziej w głąb.
"Wszerz" poznajesz coraz wolniej, więc gdzie Ci tam do zgłębienia istoty
duszy, Boga itp - to poza granicami zmysłowego i rozumowego poznania.

A Ty przecież nie znasz nawet tak prostej rzeczy, jak własnego mózgu i nie
poznasz go, choć jest on w Twej władzy cielesnej, jest Tobą.
Lem powiedział "Niemożliwe jest poznanie mózgu przez sam siebie. Aby takie
poznanie stało się możliwe, mózg musiałby być o wiele prostszy, niż jest.
Ale z kolei wtedy byłby zbyt głupi, aby sam siebie poznać."
Natura wyprzedza poznanie, choćby tylko o krok, ale ZAWSZE.
Nigdy nie dotrzesz do granic poznania.
Nigdy nie poznasz istoty spraw ponadnaturalnych.
I przestań pytać o Wieczność.

83. Data: 2011-04-16 15:36:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Apr 2011 07:31:31 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> Mylisz sie, ale juz Ci nie bede wiecej tego mowic.

Nie, nie mylę się.

84. Data: 2011-04-16 15:37:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Apr 2011 16:38:49 +0200, Ghost napisał(a):

> Uzytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...

> [...]
ia/

> Czyzby Iksela byla ponizej slonia i chciala sie zezwierzecic?

A gdzie Tobie do słonia...

85. Data: 2011-04-16 15:53:22

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-04-16 16:38, niebożę Ghost wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
.googlegroups.com...

> Strata? Ludziom bezrefleksyjnym zyje sie latwiej.
>
> Chociaz nawet slon ma refleks przed smiercia.

Łał. Leśmian XXI wieku.

Qra

86. Data: 2011-04-16 16:11:40

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2011-04-16 16:38, niebożę Ghost wylazło do ludzi i marudzi:

.googlegroups.com...

ia/

> Łał. Leśmian XXI wieku.

Szatan usypia Twoj mozg.

87. Data: 2011-04-16 16:26:36

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 17:36, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Nigdy nie dotrzesz do granic poznania.

To nie przeszkadza mi isc.

> Nigdy nie poznasz  istoty spraw ponadnaturalnych.

To nie przeszkadza mi myslec.

> I przestan pytac o Wiecznosc.

To dla mnie niemozliwe.

:)

88. Data: 2011-04-16 16:28:29

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Nigdy nie dotrzesz do granic poznania.

To nie przeszkadza mi isc.

> Nigdy nie poznasz istoty spraw ponadnaturalnych.

To dla mnie niewykonalne.

:)

89. Data: 2011-04-16 16:46:47

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-16 18:28, Hanka pisze:

> To nie przeszkadza mi isc.

Świetnie ujęte...

Tak na marginesie i przy okzaji polecam książkę w temacie.
Bardzo fajnie się czyta:

http://www.petlaczasu.pl/kres-granice-poznania/b0000
7778

Książka o tyle ciekawa, że John D. Barrow jest laureatem tzw. Nagrody
Templetona (http://pl.wikipedia.org/wiki/Nagroda_Templetona)

Stalker

90. Data: 2011-04-16 16:51:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Apr 2011 09:26:36 -0700 (PDT), Hanka napisał(a):

> To nie przeszkadza mi isc.

Ile się posunęłaś naprzód? - ja od dawna jestem u celu.

> To nie przeszkadza mi myslec.

Raczej stawiać warunki: "uwierzę, jeśli...".

> To dla mnie niemozliwe.
>
> :)

Twoja sprawa, ale szkoda życia.

Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:
:-)
[OT] Vega test
Świat według Google - Było: Re: Praktyczna mądrość maszyn, które próbują ogarnąć świat ludzi ...
FILMOWIEC