Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!r4g2000pbf.googlegroups
.com!not-for-mail
From: Nemezis <s...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Otwierają oczy
Date: Sun, 20 May 2012 11:47:16 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 61
Message-ID: <8...@r...googlegroups.com>
References: <4...@m...googlegroups.com>
<jp954n$mka$1@node2.news.atman.pl>
<e...@8...googlegroups.com>
<4fb82b7d$0$21477$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<2...@j...googlegroups.com>
<4fb8e76d$0$21477$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<5...@v...googlegroups.com>
<4fb902a7$0$3492$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<6...@r...googlegroups.com>
<4fb9127a$0$8282$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<4...@t...googlegroups.com>
<4fb91f0e$0$28934$c3e8da3$52450513@news.astraweb.com>
<jpb7un$44e$1@node2.news.atman.pl>
<f...@s...googlegroups.com>
<jpbdrt$9id$2@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.197
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1337539744 9859 127.0.0.1 (20 May 2012 18:49:04 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 May 2012 18:49:04 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: r4g2000pbf.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.197;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:636215 pl.soc.religia:998011
Ukryj nagłówki
Jakub A. Krzewicki napisał(a):
> niedziela, 20 maja 2012 19:29. carbon entity 'Nemezis'
> <s...@g...com>
> contaminated pl.soc.religia with the following letter:
>
> > Dzieło św. Augustyna nosi też wyraźne ślady jego własnego okresu
> > manichejskiego: herezji persko-manichejskiej, która interpretowała
> > nasz świat jako arenę walki między dobrymi i złymi zasadami,
> > uosobionymi w postaciach Ormuzda i Arymana.
> > Wpływy te doprowadziły św. Augustyna do opisywania politycznej
> > historii ludzkości jako walki między dobrą zasadą civitas dei i złą
> > zasadą civitas diaboli - walki między niebem i piekłem. I prawie
> > wszystkie późniejsze teorie historii - może z wyjątkiem niektórych
> > naiwnych teorii postępu - mają korzenie w tej bliskiej manicheizmu
> > teorii św. Augustyna. Większość nowoczesnych teoretyków historii po
> > prostu przekłada jego metafizyczne i religijne kategorie na język nauk
> > przyrodniczych lub społecznych. Na przykład, zastępują oni Boga i
> > Szatana rasami dobrymi moralnie lub biologicznie, albo rasami
> > przystosowanymi, oraz rasami moralnie lub biologicznie złymi czy
> > nieprzystosowanymi; albo też dobrymi i złymi klasami - proletariatem i
> > kapitalistami. ("My, komuniści, wierzymy," pisał Chruszczow ok. 1970
> > r.,"że kapitalizm jest piekłem, w którym ludzie pracy skazani są na
> > niewolnictwo." 2 ) Nie różni się to w istotny sposób od teorii
> > Augustyna.
> >
> > Zob. Karl Popper, Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie , tom I i II
>
> Walka dobra ze złem jest uniwersalnym motywem: Yin-Yang. Kalaczakra zarówno
> oryginalna buddyjska jak i europejska wersja --- rytuał rycerski związany z
> Sir Percivalem i opowieścią o Świętym Graalu. Ta heroiczna walka
> zakorzeniona jest w kulturze całego cywilizowanego świata wspólczesnego, to
> mit założycielski cywilizacji i ludzkości. To działa, ponieważ ludzie
> zasilają ten mit swoją energią psychiczną budując "świat Urgyan"...
>
> --
> tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai
> ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai
> http://lordwinterisle.blogspot.com/
Tak też uważali kościelni i komuniści. A ja uważam że to prostactwo
które stwarza sobie zło w wartościach innych niż własne, więc ruszyli
ci inni na drogę ku śmierci .
|