PARCHY...

11. Data: 2010-02-22 18:46:29

Temat: Re: PARCHY...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Feb 2010 18:08:33 +0100, sweet.graa`l' napisał(a):

> A choćby i kosmitą, byle nie żydem ? Kto wie...
> Żydzi też mówili i pisali po aramejsku, a narodu aramejskiego, jako takiego
> dawno
> już nie było.
> (...) Jej królowie rozproszyli Aramejczyków przesiedleniami
> po całym Bliskim Wschodzie, przyczyniając się w ten sposób do
> rozpowszechnienia języka aramejskiego, który był także językiem ojczystym
> Jezusa.

Równie dobrze możesz powiedzieć, że narodu polskiego też już (parę razy)
nie było.

--

Ikselka.

12. Data: 2010-02-22 18:49:24

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał

> Równie dobrze możesz powiedzieć, że narodu polskiego też już (parę razy)
> nie było.
> --
> Ikselka.
===
Nie lubisz Żydów ? :o)
A Abraham i Dawid też byli Aramejczykami ? :o/

zdarBrat

Ps. A Maryja była Aramejką ?

13. Data: 2010-02-22 19:19:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Feb 2010 19:49:24 +0100, sweet.graa`l' napisał(a):

> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał

> ===
> Nie lubisz Żydów ? :o)

Nigdy nie czułam się tak zmuszana do lubienia kogokolwiek, jak właśnie do
lubienia Żydów.
Przez to można kogoś wręcz znienawidzić. Jedno i drugie bez żadnego
konkretnego powodu.
Więc niech mnie nikt już nie zmusza, poprzestanę wtedy na nielubieniu.

> A Abraham i Dawid też byli Aramejczykami ? :o/
>
> zdarBrat
>
> Ps. A Maryja była Aramejką ?

http://www.katolik.pl/forum/read.php?f=1&i=199534&t=
199519
"Pochodzi Jezus właśnie z rodu Dawida: jest autentycznym Synem Dawida, jest
członkiem rodziny królewskiej, jest dziedzicem tronu Dawidowego (por. 2 Sm
7,1-16; Łk 1,32)."
(...)
"Rut była również poganką, Moabitką (Moabici to jeden z trzech ludów
aramejskich - by XL), ale Bóg sprawił, że została babką Dawida."

--

Ikselka.

14. Data: 2010-02-22 19:26:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Feb 2010 20:19:09 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> "Rut była również poganką, Moabitką (Moabici to jeden z trzech ludów
> aramejskich - by XL), ale Bóg sprawił, że została babką Dawida."

Gwoli uzupełnienia - za Wiki:

"W ten sposób Natan był protoplastą linii rodu Dawida, z której wywodziła
się Maria, matka Jezusa Chrystusa."

Czyli po matce Jezus był Aramejczykiem, c.b.d.u.
--

Ikselka.

15. Data: 2010-02-22 19:39:52

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli po matce Jezus był Aramejczykiem, c.b.d.u.

Czyli Żydem ?

16. Data: 2010-02-22 19:49:07

Od: "sweet.graa`l'" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał

> [...]
> jest
> członkiem rodziny królewskiej, jest dziedzicem tronu Dawidowego (por. 2 Sm
====
A mnie wychodzi, że Matryja była z plemienia Aaarona, nie Dawida.

Łk 1:36
36. A oto również krewna Twoja, Elżbieta, poczęła w swej starości
syna i jest już w szóstym miesiącu ta, która uchodzi za niepłodną.
(BT)
Łk 1:5
5. Za czasów Heroda, króla Judei, żył pewien kapłan, imieniem Zachariasz,
z oddziału Abiasza. Miał on żonę z rodu Aarona, a na imię było jej
Elżbieta.
(BT)

> --
> Ikselka.

zdarBrat

17. Data: 2010-02-22 19:50:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Feb 2010 20:39:52 +0100, zdumiony napisał(a):

> Czyli Żydem ?

Semitą. W Jego żyłach płynęła krew aramejska.
Nie wszyscy Semici byli/są Żydami.
--

Ikselka.

18. Data: 2010-02-22 19:52:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Feb 2010 20:50:24 +0100, XL napisał(a):

> Semitą. W Jego żyłach płynęła krew aramejska.
> Nie wszyscy Semici byli/są Żydami.

Za Wiki (hasło: Semici):

Fale semickie [edytuj]

I fala semicka (I połowa III tys. p.n.e.)

* Akadowie
* Eblaici

II fala semicka (od końca III tys. p.n.e.)

* Amoryci
* Kananejczycy

III fala semicka (koniec II tys. p.n.e.)

* Aramejczycy
* Achlamu
* Hebrajczycy
* Moabici
* Edomici
* Ammonici
* Chaldejczycy

* Asyryjczycy - stanowią mieszankę ludnościową Amorytów, Aramejczyków i
ludności autochtonicznej
* Fenicjanie - w większości są potomkami Kananejczyków

--

Ikselka.

19. Data: 2010-02-22 19:52:48

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lut, 14:15, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> "J-23" <k...@g...pl> wrote in message

d.googlegroups.com...

> 13
>
> Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem tekstu.
> Zwlaszcza, zwroc uwage wartosci kwotowe,
> ktore pomnozyles przez circa 10!
>
> J-23 itede...
>
> To było na TVP 2.
> 5000 zł za jeden zabieg
> 13000 zabiegów rocznie
>
> Nie chce być inaczej tylko 65 000 000zł rocznie

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/w_polsce_dokonuje
_sie_13_tysiecy_refundowanych_zabiegow_20293.html

20. Data: 2010-02-22 19:53:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Feb 2010 20:49:07 +0100, sweet.graa`l' napisał(a):

> [...]
> 5. Za czasów Heroda, króla Judei, żył pewien kapłan, imieniem Zachariasz,
> z oddziału Abiasza. Miał on żonę z rodu Aarona, a na imię było jej

No to nam inaczej wychodzi.
--

Ikselka.

MARAMURES