PILNE: Fortrans i Enema przed kolonoskopia

1. Data: 2001-10-23 18:48:40

Temat: PILNE: Fortrans i Enema przed kolonoskopia
Od: "borYs" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam:)

mam pytanie dotyczace kolonoskopii na ktora ide w poniedzialek :( scislej
mowiac: na temat specyfikow o nazwach Fortrans i Enema. Co to jest to
pierwsze?
Drugie to lewatywa... i tu pytanie: jak szybko po zaaplikowaniu enemy
(wroga;)?) nastapi efekt przeczyszczajacy? Czy bedzie on jednorazowy?
Sorrrrryyyy za takie pytania ale mam badanie na 10 rano i nie wiem czy jak o
7 zrobie eneme ;) to zdaze dojechac:)
pomozcie prosze!!!!
dzieki

Boria

2. Data: 2001-10-23 19:19:39

Temat: Re: PILNE: Fortrans i Enema przed kolonoskopia
Od: "Ferdynand" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem niedawno wiec moge Ci odpowiedzieć. Używałem Fortransu.
Musiałem wypić 4 litry roztworu, a jest paskudny w smaku.
Polecam wypijać duszkiem po szklance, popić łykiem coli ,
a potem kwadrans przerwy.
Ale wracajac do pytania. O 7 to trochę za późno. Zacznij lepiej
o piątej albo o czwartej. Tym bardziej, że ja potrzebowałem
ok. 2 godzin na wypracowanie metody łykania tego świństwa.
U mnie efekt był chyba po ok. 3 godzinach. Nie jest jednorazowy.
Biega się co 15-20 minut do toalety. Na koniec wypróżnia się już
czystą cieczą. Lepiej zacząć wcześniej bo jak juz pozbędziesz się
4 litrów płynu to nie ma żadnych problemów z higieną i można sobie
poczekać parę godzin. Jedynie w czasie badania może sie jeszcze
coś wylewać.

Pozdrawiam i powodzenia
Ferdynand

3. Data: 2001-10-24 07:15:18

Temat: Odp: PILNE: Fortrans i Enema przed kolonoskopia
Od: "ann" <b...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej zaaplikuj sobie enemę. Działa bardzo szybko po kilkunastu minutach.
Ważne jest żeby "wytrzymać jak najdłużej". A najlepiej zrobić sobie lewatywę
dzień przed (wieczorem) i rano (w twoim przypadku ok. 8) i nie będzie
problemu

4. Data: 2001-10-24 18:53:03

Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;

Ostatnio mialem kolonoskopie w tzw. dobrym szpitalu
Wykonywana byla przez ordynatora (chirurga gastroenterologa z wieloletnia
praktyka)
Zaaplikowal mi przed badaniem X-Prem - malutka buteleczka, przyjemna w
smaku, preparat zadzialal po 3-4 godzinach.
Bylo wszystko OK

Jest niestety troche drozszy niz pozostale specyfiki, ale wole doplacici 12
zl. niz pic 4 litry swinstwa

Pozdrawiam i zycze pozytywnych wynikow

D.

5. Data: 2001-10-26 11:47:09

Od: "borYs" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

super, strasznie wam wszystkim dziekuje, od razu mi lepiej jak czytam ze juz
ktos to mial i zyje ;)
milego weekendu

borys

jak?