PLAMY NA SKÓRZE, PROSZE POMÓŻCIE !!!

1. Data: 2006-08-02 17:53:50

Temat: PLAMY NA SKÓRZE, PROSZE POMÓŻCIE !!!
Od: "marta_tucha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Proszę o pomoc. Odwiedziłam już z 20 lekarzy i każdy wystawia inną
diagnozę.
Plamy są białe, wielkości 2 - 3 cm. Występują punktowo na
ramionach, rękach do łokcia i w górnej części pleców, oraz na
klatce piersiowej. Jeśli chodzi o ich pojawianie się to po opalaniu,
które na chwilę likwiduje plamy ( niektóre są takie które wciąż
widać ), skóra w tym miejscu łuszczyła się i szybko z tego miejsca
schodziła skóra wraz z opalenizną ( kwestia jednego, dwóch dni ).
Smaruje te miejsca kremem nawilżającym, ale pomaga to na bardzo
krótką metę, właściwie pomaga to złe słowo, to opóźnia
pojawienie się plamki.

Oto kilka zdjęć: http://www.stojaki.org/PLAMKI/plamki.html

Próbując walczyć z tą "chorobą" trochę się już dowiedziałam i
teraz już sama wiem kiedy lekarz nie ma zielonego pojęcia o czym
gada, ale ja też nie wiem co to może być:

Wydałam już z 2 tysiące na różne lekarstwa i żadne z nich nawet
na chwile nie zmieniło mojego stanu. Używałam już :

Davercin [żel na skóre] (ERYTHROMYCINI CYCLOCARBONAS )
Triderm [maść] ( BETAMETHASONI+CLOTRIMAZOLUM+GENTAMICINI SULFAS )
Delatar [maść] ( PIX LITANTHRACIS )
Micetal [żel] ( FLUTRIMAZOLUM )
Lorinden C [krem] ( FLUMETHASONUM )
Lorinden N [maść]
Bedicort G [krem] ( BETAMETHASONI DIPROPLANS+GENTYMYCINI SULFAS)
Zincteral [tabletki] (ZINCI SULFAS)
Flumycon [tabletki] (FLUCONASOLUM)
Miconal [żel]
Cominsoni [ specjalnie robiona maść]

Na pewno nie jest to łupież pstry, gdyż plamy od razu robią się
białe. W łupieżu pstrym skóra najpierw się robi brązowa ,
czerwona, a potem dopiero biała. U mnie tak nie jest gdyż nawet na
nieopalonym ciele to widać i skóra w ogóle nie zmienia koloru, ona
po prostu się punktowo łuszczy.

Nie jest tez to wina antykoncepcji ( plastry ) i opalania. Plamy wtedy
są brązowe, ale dla pewności aby wykluczyć tą diagnozę
zrezygnowaliśmy na 5 miesiący z plastrów. Nic nie pomogło.

Alergia tez to nie jest gdyż biorę tabletki na alergie ( Zyrtec )
wiec wtedy powinno to zejść. Poza tym plamy nie występują
wszędzie, tylko na ramionach, rękach do łokci, w górnej części
placów i na klatce piersiowej, ale tylko punktowo, tak wiec alergia na
jakąś tkaninę odpada, poza tym można je opalić na bardzo krótko.

Z ciekawszych diagnoz słyszałam bajkę o ospałych melanocytach,
które trzeba pobudzić.
Mówiono mi tez, że to grzybica... ale jak wiadomo grzybica jest
wysoko zaraźliwa a ja nikogo nie zaraziłam, nawet chłopaka.

Powiem wam szczerze, że nie życzę takiego gówna nikomu, nawet nie
mogę założyć czegoś z krótkim rękawem, bo od razu się na mnie
gapią.

Jeśli ktoś ma pojęcie o dermatologii to bardzo proszę o pomoc,
tylko proszę nie piszcie ze mam iść do lekarza bo już nie mam
siły, z resztą oni i tak już nic nie wymyślą.

2. Data: 2006-08-02 18:00:29

Temat: Re: PLAMY NA SKÓRZE, PROSZE POMÓŻCIE !!!
Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta_tucha" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

-------
Może rodzaj uczulenia na słońce? Sama piszesz że po opalaniu skóra się
łuszczy?

Masz ogólnie bardzo dużo zmian na plecach, powinnaś używać tak czy siak
bardzo wysokiego filtra. Nie jestem dermatologiem, mówię tylko z własnego
doświadczenia :) Nie powiedziałaś czy pojawiają się cały czas czy np.
właśnie po opalaniu.

Większość rzeczy które wymieniłaś to antybiotyki albo leki
przeciwgrzybiczne. Nie bardzo rozumiem co miałyby leczyć - plamy na skórze?

Napisz więcej na temat ich pojawiania się, okoliczności :)

Agata

3. Data: 2006-08-02 18:27:44

Od: "marta_tucha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uczulenie na słońce odpada, plamy pojawiły się w marcu zeszłego
roku, wtedy słońca nie ma. Poza tym uczulenie byłoby na całym
ciele, a moje plamy objawiają się w postaci plam miejscowo.

Plamy są cały czas !!!! od ponad 1,5 roku. Pisałam że gdy się
opalę to na chwilę znikną ( ale tylko niektóre, inne są cały czas
), a tak to są cały czas, pojawiają się tylko nowe.

Jeśli chodzi o ich pojawianie to może tak. Wyobraźcie sobie ze
opaleni wychodzicie z solarium czy z plaży. Wszystko jest ok, ale
jeszcze tego samego wieczora w niektórych miejscach skóra zaczyna
się delikatnie łuszczyć. Następnego dnia w tychże miejscach są
już takie białe plamki jak widać na zdjęciach.

http://www.stojaki.org/PLAMKI/plamki.html

4. Data: 2006-08-02 18:33:18

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta_tucha" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]
---------------------------------

Czyli wychodzą po opalaniu! Chyba że dalej nie rozumiem. Idziesz do solarium
lub opalasz się a potem skóra się łuszczy i pojawia się plamka. Rozwiązanie
najlepsze: filtr 50 i żadnego promieniowania UV. Jak będą się pojawiać dalej
to szukać innych przyczyn, jak nie będą to już wiesz co było przyczyną. Przy
takiej ilości zmian na plecach nie powinnaś W ogóle chodzić do solarium!

Agata

5. Data: 2006-08-02 18:49:56

Od: "marta_tucha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

NIE !!! PLAMY SĄ CAŁY CZAS!!! tylko po opalaniu je najlepiej widać
dlatego tak te opalanie męcze. To nie ma nic wspólnego z opalaniem
itd, przynajmniej plamy nie wynikają z tego. Po prostu białej plamy
na nie opalonym ciele nie widać, a tak się składa że w wakacje
jesteśmy wszsycy opaleni i teraz je najlepiej widać. W zime plamy
też są, widać łuszczącą sie skórę.

To jest jakaś choroba i żaden filrt nie pomoże, tylko że nie wiem
jaka i dlatego piszę, może ktoś, np. jakiś dermatolog będzie
wiedział, bo tych co odwiedziłam nie mają zielonego pojecia.

6. Data: 2006-08-02 21:02:29

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

marta_tucha wrote:
> To jest jakaś choroba i żaden filrt nie pomoże, tylko że nie wiem
> jaka i dlatego piszę, może ktoś, np. jakiś dermatolog będzie
> wiedział, bo tych co odwiedziłam nie mają zielonego pojecia.

To lepiej napisz na pl.sci.medycyna

Zazula

7. Data: 2006-08-03 05:31:50

Od: "marta_tucha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałam !!!, jak również na każdym innym forum medycznym,
kosmetycznym, czy konkretnie związanym z dermatologią. Naprawde mam
juz dość tych plam i chce się ich pozbyć, a do następnego lekarza
nie mam po co iść.

8. Data: 2006-08-03 05:51:44

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta_tucha" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
>kosmetycznym, czy konkretnie związanym z dermatologią. Naprawde mam
>juz dość tych plam i chce się ich pozbyć, a do następnego lekarza

Moze zamiast zwyklego dermatologa poszukaj w swojej okolicy jakies centrum
medycyny estetycznej, tam lepiej sie znaja na chorobach, ktore sa mniej
znane i dokuczaja glownie ze wzgledu na nie fajny wyglad, do tego polecaja
mnostwo zabiegow kosmetycznych wspomagajacych leczenie. Sprobowac jeszcze
tam nie zaszkodzi. Przez internet to raczej malo prawdopodobne, ze uda sie
Ci pomoc.

--
pozdr,
ewka

9. Data: 2006-08-03 07:56:32

Od: "marta_tucha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaję sobie sprawę że dokładnej pomocy to może nie znajde, ale
jestem juz naprawdę zdesperowana i szukam chociaż czego o co można
by sie zaczepić. Bo lekarzy sobie juz odpuściłam, ale to co piszesz
o centrum medycyny estetycznej to jest warte zainteresowania. Dziekuje
za pomysł, napewno sprawdze czy coś takiego jest gdzieś w pobliżu
Bydgoszczy.

10. Data: 2006-08-03 08:00:44

Od: "marta_tucha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

peeling