WYSMAROWAŁAM ZAŻALENIE

51. Data: 2005-12-11 20:55:27

Temat: Re: WYSMAROWAŁAM ZAŻALENIE
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
news:dni3ft$b2v$2@proxy.provider.pl...

> Wydaje mi się, że warto bardziej nawet ze względu na poczucie
> sprawiedliwości dziecka niż na ten czerwony pasek. Sądzę tylko, że
> niekoniecznie takim kalibrem trzeba walczyć.

jestem ciekawa jak sie to skonczy na dluzsza mete.

iwon(k)a

52. Data: 2005-12-11 20:56:43

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> Nepotyzm = rodzina, kumoterstwo= rodzina+znajomi i przyjaciele.

Bzdura!

--
Ewa

53. Data: 2005-12-11 20:57:01

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dni3b3$b2v$1@proxy.provider.pl>
medea <e...@p...fm> pisze:

> Eh, nie chce mi się za bardzo dyskutować z kimś, komu nie chce się
> zajrzeć do słownika.

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/F40BEA1D3930
CC0FC125656F001CA64E.php
Nie rozumiem, o co Ci właściwie chodzi :)
Nepotyzm to przecież synonim kumoterstwa czy kolesiostwa.

--
PozdrawiaM

54. Data: 2005-12-11 20:57:25

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea z adresu <e...@p...fm> wymodził(a) :

> Bzdura!

A to czemuż?!

Pozdrawiam
Paulinka

55. Data: 2005-12-11 21:06:48

Temat: Re: PO POPRAWKACH
Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Paulinka [Sun, 11 Dec 2005 21:46:57 +0100]:

> Kira nie znasz realiów :). Pisma to zawsze ostateczność,
> władze jakiekolwiek nie lubia krytyki i jesli da się
> sprawę załatwić nieoficjalnie tym lepiej dla dziecka.

Ależ świetnie znam realia i dlatego już dawno nauczyłam się
wszystko na czym mi zależy mieć na piśmie, i to z imiennym
podpisem osoby odpowiedzialnej. Właśnie po to, żeby ta osoba
miała poczucie 'ostateczności' - znacznie lepiej się wtedy
rozmawia. A w każdym razie konkretniej.

> A może warto to odczytać tak, że nauczycielka jest do
> bani i dyrektor po rozmowie z matką załatwi problem,
> jesli nie jest pismo, zebranie itd.

Wiesz, ja to zawsze robię mniej więcej tak:

"Zwracam się do Pana(-i) ponieważ w moim odczuciu na tą
chwilę jest Pan(-i) osobą najbardziej kompetentną do
rozwiązania problemu XYZ"

I zapewniam Cię, że adresaci bardzo się starają tą
kompetencją popisać - choćby po to, żebym nie musiała
mieć nowego odczucia na inną chwilę ;> Bardzo też
pomaga wtrącenie w rozmowie "wie pan, przyjaciele
radzili mi się z tym zwrócić od razu do ABC, ale moim
zdaniem _zaczynanie_ od tego byłoby przesadą" - należy
podkreślić "zaczynanie", tak żeby nie było wątpliwości
że nie dotyczy to dalszego przebiegu sprawy.

Kira

56. Data: 2005-12-11 21:12:06

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kira z adresu <c...@-...pl> wymodził(a) :

> [...]
> podpisem osoby odpowiedzialnej. Właśnie po to, żeby ta osoba
> miała poczucie 'ostateczności' - znacznie lepiej się wtedy

Ja się tym zajmuję na codzień i wiem, że trzeba wyczuć sytuację, nie zawsze
to daje efekty.

> Wiesz, ja to zawsze robię mniej więcej tak:
> "Zwracam się do Pana(-i) ponieważ w moim odczuciu na tą
> chwilę jest Pan(-i) osobą najbardziej kompetentną do
> rozwiązania problemu XYZ"

Tylko, że pani X zna panią Y, a pan od rozwiązywania problemów zna je
wszystkie.

> I zapewniam Cię, że adresaci bardzo się starają tą
> kompetencją popisać - choćby po to, żebym nie musiała
> mieć nowego odczucia na inną chwilę ;>

Albo sa tak wyrachowani i obeznani z tematem, ze mają wszystko w 4 literach
i Twoje pismo po nich spływa.

> [...]
> podkreślić "zaczynanie", tak żeby nie było wątpliwości
> że nie dotyczy to dalszego przebiegu sprawy.

Kira do czubka góry lodowej koneksji i i układów Ci jeszcze daleko i dzieki
Bogu:>.

Pozdrawiam
Paulinka

57. Data: 2005-12-11 21:28:24

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> http://www.slownik-online.pl/kopalinski/F40BEA1D3930
CC0FC125656F001CA64E.php

> Nie rozumiem, o co Ci właściwie chodzi :)
> Nepotyzm to przecież synonim kumoterstwa czy kolesiostwa.

Słowo nepotyzm pierwotnie określało niepożądane zjawisko zapoczątkowane
bodajże w średniowieczu, polegające na obsadzaniu najwyższych urzędów
kościelnych (również papieża) przez rodzinę (głównie siostrzeńców,
bratanków) ustępujących. Później zaczęto nepotyzmem określać obsadzanie
stanowisk przez członków rodziny w każdej innej instytucji, ale zawsze
łączy się to słowo z _obsadzaniem stanowiska_. Kumoterstwo, kolesiostwo
nie musi (choć może) się łączyć z obsadzaniem stanowisk - może to być
faworyzowanie w jakiejkolwiek innej dziedzinie, chociażby przy sprawie
Eulalki ma miejsce (choć i to słowo uważam tu za zbyt mocne). Kierując
się kolesiostwem można udzielać na przykład preferencyjnych kredytów,
dawać zlecenia rządowe, państwowe, ale to nie jest _nepotyzm_. Słowo
nepotyzm jest zarezerwowane tylko i wyłącznie dla przekazywania
stanowisk. Jeżeli ktoś używa go inaczej, robi to błędnie. Hasło, które
podałaś jest mocno okrojone, powiedziałabym znacząco.

--
Ewa

58. Data: 2005-12-11 21:35:36

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea z adresu <e...@p...fm> wymodził(a)

Te definicje ewolują czy tego chcesz czy nie i cała w tym rzecz.

Pozdrawiam
Paulinka

59. Data: 2005-12-11 21:38:50

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dni5ld$ccm$1@proxy.provider.pl>
medea <e...@p...fm> pisze:

> zawsze łączy się to słowo z _obsadzaniem stanowiska_.

Definicja ze słownika Kopalińskiego temu przeczy :)
Owszem, w pierwotnym znaczeniu chodziło_jedynie_o obsadzanie stanowisk
krewnymi.
Dziś jednak słowo to jest_także_synonimem kumoterstwa, czyli po prostu
faworyzowania w jakikolwiek sposób najbliższych, przy wykorzystaniu własnego
stanowiska.

> Hasło, które podałaś jest mocno okrojone, powiedziałabym znacząco.

A ja powiedziałabym, że to Ty właśnie "okrajasz" jego znaczenie, upierając
się, że tylko jego pierwotne znaczenie jest właściwie.
Otóż niekoniecznie.

--
PozdrawiaM

60. Data: 2005-12-11 21:47:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):
> medea z adresu <e...@p...fm> wymodził(a)
>
> Te definicje ewolują czy tego chcesz czy nie i cała w tym rzecz.

Tak, niestety często z powodu niewiedzy i niedouczenia ludzi, którzy
bardzo chcą mundrych słów używać, choćby ich nie rozumieli do końca.

--
Ewa

Chłopek z kreski
Stopy wielkoluda?
POSZUKUJĘ ŚWIADKÓW WYPADKU SAMOCHODOWEGO
Szkolny problem z wychowawcą - krew mnie zalała :( dłuuuuugie
elo