[PODSTAWOWKA] Panstwowa czy prywatna?

41. Data: 2007-11-07 10:24:11

Temat: Re: [PODSTAWOWKA] Panstwowa czy prywatna?
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
news:1194430613.693247@slbhw0...
> A co złego widzisz w moich aspiracjach i ambicjach?
> Jest to szkodliwe? Chcę dziecku robić krzywdę?

O ile aspiracje i ambicje rodziców są różne od aspiracji i ambicji dziecka
(w obie strony) to mogą być szkodliwe i mogą wyrządzić dziecku krzywdę, nie
ma w tym nic odkrywczego.

Agnieszka

42. Data: 2007-11-07 10:26:42

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał
|A co złego widzisz w moich aspiracjach i ambicjach?

ja widzę bardzo dużo - ale ja to ja.

|Jest to szkodliwe? Chcę dziecku robić krzywdę?

w moim rozumieniu ? Tak

|Nie czepiaj się i nie prowokuj.

czepiać będę się zawsze i wszędzie ( pisałam wyżej dlaczego ), a prowokować
może i trzeba żeby ludzie zaczęli myśleć inaczej.

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

43. Data: 2007-11-07 10:29:19

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote, On 2007-11-07 10:31:
<< --
<< Kasia + Weronika ( 6-latka )- pójdzie do szkoły do której ma porostu
<< blisko :)
<< gg 181718
<< http://www.weronika.ckj.edu.pl

Też gratuluję prostego argumentu.
BTW. Nie słyszałaś o "wujkach", którzy tylko czyhają na takie zdjęcia?
agg

44. Data: 2007-11-07 10:36:20

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote, On 2007-11-07 11:26:
> Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał
> |
> ja widzę bardzo dużo - ale ja to ja.
Czy Ty mnie próbujesz obrazić?
Czy jakiegoś flejma dawno nie przeżyłaś i tęsknisz?

> w moim rozumieniu ? Tak
Swojemu robisz krzywdę zamieszczając w każdym poście w sygnaturce linka
do strony
ze zdjęciami ;-)

> czepiać będę się zawsze i wszędzie ( pisałam wyżej dlaczego ), a prowokować
> może i trzeba żeby ludzie zaczęli myśleć inaczej.
Mojego zdania nie zmienisz.
Nic złego nie widzę w wyborze szkoły prywatnej - one też dla ludzi.
Mnie taka bardziej odpowiada i już :-)
agg

45. Data: 2007-11-07 10:37:55

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote, On 2007-11-07 11:24:
> [...]
>
> O ile aspiracje i ambicje rodziców są różne od aspiracji i ambicji
> dziecka (w obie strony) to mogą być szkodliwe i mogą wyrządzić dziecku
To poproszę o konkret.
Bo odniosłaś się do słów, że ja swojemu dziecku krzywdę chcę zrobić?
Czym?
KONKRETY proszę
agg

46. Data: 2007-11-07 10:51:07

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To poproszę o konkret.
> Bo odniosłaś się do słów, że ja swojemu dziecku krzywdę chcę zrobić?
> Czym?
> KONKRETY proszę

Nie odniosłam się do Twojego dziecka, napisałam najbardziej ogólnie jak się
dało. Na podstawie swoich doświadczeń, na podstawie obserwacji.

Konkrety?

Moja matka zapisała mnie do szkoły muzycznej, gdy miałam 6 lat. Przemilczę
powody. 3 lata dzieciństwa straciam na rzępolenie na skrzypcach, których
szczerze nie znosiłam.

Koleżanka po liceum została w moim miasteczku, skończyła jakieś kursy,
szybko wyszła za mąż, klepie biedę. Mogła wyjechać na studia, ale matka
powiedziała jej, że nie przeżyje, jak zostanie sama.

Chłopak z mojej podstawówki wyskoczył z okna (nie przeżył), bo nie wytrzymał
presji rodziców - szanowanych prawników, którzy chcieli, żeby był naj ach i
och, a on był po prostu zwykłym chłopakiem, któremu - o zgrozo - zdarzyło
się nawet z kolegami spróbować piwa na dyskotece.

Uczennica mojej matki, nieprzeciętnie zdolna dziewczynka, musiała w 8 klasie
zrezygnować ze wszystkich zaplanowanych konkursów i wycofać podanie do
liceum, a złożyć do szkoły dziewiarskiej, bo matka stwierdziła, że nie
będzie marnować kasy na fanaberie, dzieciak ma zdobyć zawód i "iść na
swoje". Pierwszy raz w życiu wtedy zobaczyłam tak dramatyczną zmianę w
zachowaniu nastolatki.

Nie znam Twojej sytuacji, Ciebie i Twojego dziecka. Czasem tylko warto
popatrzeć z boku i zadać _sobie_ pytania, jakie zadałaś. Oby odpowiedzi
zawsze mogły brzmieć "nie".

Agnieszka

47. Data: 2007-11-07 10:52:55

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał
> Użytkownik "mamqa"
> |
> ja widzę bardzo dużo - ale ja to ja.
|Czy Ty mnie próbujesz obrazić?

a czujesz się obrażana ?

|Czy jakiegoś flejma dawno nie przeżyłaś i tęsknisz?

dobre flejmy to tylko z wybranymi osobami, nie pochlebiaj sobie

> w moim rozumieniu ? Tak
|Swojemu robisz krzywdę zamieszczając w każdym poście w sygnaturce |linka
|do strony
|ze zdjęciami ;-)

zieeeeeew, wymyśl lepszy banał

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

48. Data: 2007-11-07 10:59:49

Od: Księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Czy to jest argument za tym, żeby w ogóle do szkoły dzieci nie
> puszczać? Myślisz, że w szkołach prywatnych nauczyciele są lepiej
> wykształceni, z lepszym przygotowaniem zawodowym i większymi
> chęciami?

Myślę, że rekrutacja jest bardziej restrykcyjna niż w szkołach państwowych.
Wiadomo, że nauczyciele chcą pracować raczej w szkołach prywatnych, bo tam
jest szansa na rozwój i wyższe zarobki. Szkioła wybiera więc lepszych
nauczycieli.

Myślę, że średnia może być taka sama, jak w szkołach
> prywatnych.

Jak przeglądałam wyniki egzaminów po podstawówkach to zdecydowanie lepiej
wypadają szkoły prywatne.

Z tą jedynie różnicą, że ci pracujący w szkołach
> prywatnych są bardziej nastawieni na zarabianie pieniędzy, co
> niekoniecznie idzie w parze z przygotowaniem zawodowym.

Gdyby byli głównie na to nastawieni to IMO w ogóle nie pracowaliby w
szkołach.

Można by mieć
> nadzieję, że do szkoły prywatnej chodzą dzieci z "lepszych" rodzin
> tzn. nie zdarzy się raczej dziecko z patologii.

Raczej tak jest.

> Osobiście miałam w państwowej podstawówce (fakt, że wtedy innych nie
> było ;-) ) nauczycielkę, która ukierunkowała całą moją edukację, a
> rzeczy, których mnie nauczyła pamiętam do dziś i niejednokrotnie
> korzystałam z tej wiedzy na studiach i korzystam nawet teraz na
> podyplomówce.

Ja tez pamiętam wiele rzeczy, ale to raczej zasługa mojej nauki niz
nauczycieli.

> Trzeba IMO wybrać taką szkołę, która cieszy się dobrą opinią, jej
> absolwenci osiągają wyniki (np. dostają się później do innych
> wybranych szkół, czy na studia), bez znaczenia czy prywatna czy
> państwowa. BTW dużo zależy od dyrekcji.

No tak, ale dyrekcja w szkołach państwowych ma trochę związane ręce.
Pozdrawiam
Teli.

49. Data: 2007-11-07 11:06:37

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote, On 2007-11-07 11:51:
> Nie znam Twojej sytuacji, Ciebie i Twojego dziecka. Czasem tylko warto
> popatrzeć z boku i zadać _sobie_ pytania, jakie zadałaś. Oby odpowiedzi
> zawsze mogły brzmieć "nie".

No to przeczytaj jeszcze raz:

To jeszcze raz podam konkrety: wybrałam tą szkołę (padło na prywatną) bo:
- ma dobre opinie i dzieciaki świetnie zdają egzaminy po podstawówce i
gimnazjum,
- znam rodziców chłopca, który chodzi do niej i wiem jak funkcjonuje od
zaplecza,
- jest przyjazna i zapewnia dzieciakom mnóstwo zajęć pozalekcyjnych
( moja córka uwielbia tańczyć i chciałaby uczyć się baletu - ale nie
wyślę jej do szkoły baletowej, bo tak jak w Twoim przypadku było ze
skrzypcami, wiem, że to bardzo obciążające; niech najpierw pobawi się w
balet na zajęciach dodatkowych)
- nie chcę "marnować" czasu córki w państwowej świetlicy - moja praca,
jak chyba większości pracujących na etat, nie pozwala na odbieranie
dziecka w południe ze szkoły,
- szkoła spodobała się córce (dodatkowo trójka dzieci z przedszkola
(państwowego) będzie z nią chodzić do klasy),
- szkoła jest w podobnej odległości od domu jak najbliższa podstawówka.
Jedyna wada to czesne :-(

Ciągle nie widzę "złego".
agg

50. Data: 2007-11-07 11:08:52

Od: Księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta wrote:

> A Ty ze swoją kreatywnością i zaradnością to tylko dobrze i bogato
> wyszłaś za mąż, czy może pochwalisz się swoimi osiągnięciami i wysoką
> pensją.

Jestem na urlopie wychowawczym - co oznacza, że dotychczas pracowałam i że
po urlopie mogę wrócić do pracy. Chociaż ostatnio myślę, że raczej otworzę
coś swojego. Osiągnięciami zawodowymi też mogłabym się pochwalić, ale nie w
tym rzecz. Aaa.. i nie wyszłam bogato za mąż, jak wychodziłam za mąż oboje
pracowaliśmy i na wszystko co mamy zarabialiśmy wspólnie - to tak w kwestii
wyjaśnienia. Co do mojej wypowiedzi to chodzilo mi o to, że osoby twórcze
nie chcą siedzieć w państwowej szkole, w której nie mają możliwości rozwoju.
Oczywiście nie generalizuję, bo są jak już pisałam "perełki", ale właściwie
jestem ciekawa ich motywacji do pracy w szkole państwowej.
Pozdrawiam
Teli.

trochę OT do Warszawiaków
Bańki a pójście do szkoły
zdjecie do omówienia-lie kosztuja dzieci!!!!!
Re: pierwsza wizyta uniemowlaka?!
kapelusz na heeloween - szukam pomysłu.