POLAR PS 663S BIO - kłopoty z wirowaniem

1. Data: 2003-10-14 11:43:23

Temat: POLAR PS 663S BIO - kłopoty z wirowaniem
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pamiętacie pierwszą polską pralkę automatyczną? Mam taką i jeszcze
działa. Pojawił się jednak problem z wirowaniem. Przy większym
obciążeniu pralka przestaje wirować (a właściwie nie wiruje). Myślałem,
że ślizga się pasek klinowy, ale nie. Przypuszczalnie problem dotyczy
instalacji elektrycznej. Czy ktoś zetknął się z takimi objawami? Jak
zlokalizować usterkę?
Piotr

1. Data: 2003-10-14 12:55:03

Temat: Re: POLAR PS 663S BIO - kłopoty z wirowaniem
Od: "Vee Cha" <z...@z...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dotyczy
> instalacji elektrycznej. Czy ktoś zetknął się z takimi objawami? Jak

rodzice tez mieli taka pralke kiedys i opcja wirowania dosc szybko
wysiadla na dobre i zaden fachman sie za to nie bral - mowili: nowa
pralke sie bardziej oplaci. kiedys w koncu pojawil sie taki, co
wirowanie przywrocil, ale kosztem braku blokady drzwiczek: pralke
mozna bylo otworzyc na osciez podczas prania lub wirowania ;-)
generalnie problem dotyczyl elektryki, ale o co chodzilo? nie wiem.
skonczylo sie na whirpoolu.

doradzam raczej takie rozwiazanie, tym bardziej, ze ja rok temu
walczylem z inna stara polska pralka automatyczna (nowsza, otwierana
od gory), ktora uparcie wysadzala korki. dzikie zwierze dokonalo
zywota w polowie prania (pelna wody) i tylko byl klopot z jej
wyniesieniem z domu - cholernie ciezka jest pralka z woda ;-)

powodzenia w ujarzmianiu pralki

--
Z pozdrowieniem

1. Data: 2003-10-14 16:32:00

Od: Damork <d...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Tue, 14 Oct 2003 13:43:23 +0200, Piotr Fonon
<f...@p...onet.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Witam!
>Pamiętacie pierwszą polską pralkę automatyczną? Mam taką i jeszcze
>działa.

Oj, solidne toto było - u nas działała ponad dwadzieścia lat bez
żadnych większych napraw :) Dopiero niedawno przerdzewiał jej bęben i
stwierdziłem że już jednak nie będę naprawiał...

> [...]
>że ślizga się pasek klinowy, ale nie. Przypuszczalnie problem dotyczy
>instalacji elektrycznej. Czy ktoś zetknął się z takimi objawami? Jak

No takiego objawu to w niej akurat się nie doczekałem. Elektrozawór
siadał, amortyzator, fartuch sparciał, raz pompa wodna poszła, parę
razy trójnik - same drobiazgi. Gdybyś jednak potrzebował do niej
programatora, to kiedyś przy awarii właśnie elektrozaworu myślałem że
to programator i zdobyłem w sklepie (wtedy się jeszcze zdobywało)
zapasowy, który w końcu nie został nigdy zamontowany i tak sobie leży
po dziś dzień.

Jeszcze silnik sobie zostawiłem, ale tego nie odstąpię, bo mam zamiar
z niego szlifierkę zrobić :)

Ale właściwie co to znaczy "nie wiruje"?
Silnik kręci a bęben się nie obraca, czy nic nie kręci?
Czy w czasie pracy słychać że silnik się męczy, słychać pracę
łożysk... Już sam nie wiem.
Napisz coś bliżej, może coś się wymyśli :)

Pozdrawiam
Piotr Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisując na priv, usuń "NOSPAM" z adresu

1. Data: 2003-10-14 17:59:56

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem!
> Ale właściwie co to znaczy "nie wiruje"?
Gdy nadchodzi czas wirowania silnik nie zwiększa obrotów tylko obraca
bębnem z niewielką prędkością. Trudno ten moment uchwycić, bo nie ma
dodatkowych objawów. Jeśli się pralkę zatrzyma i wyjmie połowę
zawartości, to potem zaczyna kręcić jak należy. Nie zauważyłem, by
występowały jakieś dodatkowe opory a la padnięte łożyska itp. Stawiam na
niesprawność silnika, ale nie wiem jak odbywa się przełączenie do
wirowania. Wysokie obroty to inny tryb pracy niż przy praniu i płukaniu.
Pozdrawiam,
Piotr

1. Data: 2003-10-16 10:37:33

Od: "aliali" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> niesprawność silnika, ale nie wiem jak odbywa się przełączenie do
> wirowania. Wysokie obroty to inny tryb pracy niż przy praniu i płukaniu.

Miałem kiedyś podobny objaw. Winny był brak styku w kostce połączeniowej
silnika. Ale niewykluczone że może być gdzieś dalej.

1. Data: 2003-10-21 09:15:57

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za informację. Ja też prypuszczam, że coś jest nie tak z
przewodami dochodzącymi do kostki. Prawdopodobnie jeden z nich wewnątrz
jest nadpalony. Zanim rozetnę kabel chciałbym się jednak upewnić - kabel
jakiego koloru odpowiedzialny jest za wirowanie?
Piotr

Użytkownik aliali napisał:
> Miałem kiedyś podobny objaw. Winny był brak styku w kostce połączeniowej
> silnika. Ale niewykluczone że może być gdzieś dalej.

Stara oscieznica metalowa - nowe drzwi
Lodówka Mastercook LCE-185.2ELX
Drzwi antywlamaniowe
**Malowanie**Czysto**Sol idnie**Tanio**(22) 816-81-27**
Oswietlenie pokoju