POMOCY! Sernik innaczej

1. Data: 2005-03-16 17:00:39

Temat: POMOCY! Sernik innaczej
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Potrzebuję przepisu na sernik inaczej. Dawno temu mama taki robiła, ale
przepis diabli wzięli. Pamiętam jedynie, że były to 3-4 warstwy cienkiego
miodowego placka przekładane masą serową gotowaną lub ucieraną na parze.
Tzn. ser z żółtkami i (chyba) mąką cukrem ucierany w garnku (lub na parze).
Całość polana polewą czekoladową. Szukam dokładnego przepisu. POMOCY! Jutro
przekraczam kolejną dekadę i chcę przypomnieć smak z młodości :)
Niestety w goglach nie znalazłem tego czego szukam
Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2005-03-16 17:30:08

Temat: Re: POMOCY! Sernik innaczej
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przekraczam kolejną dekadę i chcę przypomnieć smak z młodości :)
> Niestety w goglach nie znalazłem tego czego szukam
Z plackami miodowymi nie ma problemu, jest tego w archiwum multum (choćby w
moim przepisie na królewiec). Natomiast nie spotkałam się z przekładaniem
placków miodowych twarogiem. Jeśli uda Ci się znaleźć ten przepis lub sam
coś wykombinujesz, to zdaj relację, proszę, chętnie skorzystam.
--
Ania

1. Data: 2005-03-16 17:37:19

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> placków miodowych twarogiem. Jeśli uda Ci się znaleźć ten przepis lub sam
> coś wykombinujesz, to zdaj relację, proszę, chętnie skorzystam.

Na jakiej wielkości blaszkę ten przepis? I jak gube placki wychodzą.

"Ciasto:
4 szkl maki tortowej
2 jajka
1 szkl cukru
2 lyzeczki sody
2 lyzeczki miodu
1/2 kostki margaryny"

1. Data: 2005-03-16 18:39:09

Temat: Re: POMOCY! Sernik innaczej [P]
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>Potrzebuję przepisu na sernik inaczej. Dawno temu mama taki robiła, ale
> przepis diabli wzięli. Pamiętam jedynie, że były to 3-4 warstwy cienkiego

Witam!
Proszę bardzo. Przepis mojej Mamy :-)
Sernik gotowany.

ciasto:
1 żółtko
1/2 kostki masła + łyżka margaryny
1 łyżka miodu
3 łyżki cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki śmietany
mąki ile się wgniecie :-)

Łyżkę miodu i 3 łyżki cukru rozpuścić w kilku łyżkach mleka. Zagnieść
ciasto, mąki ile się wgniecie. Podzielić na trzy części, upiec po kolei w
dużej tortownicy 25-26 cm. Można upiec kilka dni wcześniej.

Masa serowa:
1 kg sera
20 dkg masła
1 i 1/2 szkl. cukru
2 jajka
zapach cytrynowy
2-3 łyżki budyniu waniliowego (śmietankowego) + mleko do jego rozpuszczenia
Na garnek z parującą wodą postawić miskę. Wrzucić do niej pokrojone masło,
zmielony ser, cukier i jajka. Mieszać, aż się wszystko rozpuści. Przelać do
garnka. Mieszając zagotować, wlać rozrobiony budyń i zagotować jeszcze raz.
Mieszać, bo się przypala!! Dodać zapach, wymieszać, przekładać placki.
Ja ostatnio sobie upraszczam i tą masą serową przekładam herbatniki. Na trzy
warstwy wychodzi do 10 paczek herbatników tych pakowanych po 10 sztuk. Też
baaaardzo dobre i znacznie szybsze. :-)
Polecam i pozdrawiam!
Agnieszka i dwa kanarki :-)
--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2005-03-16 20:35:41

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na jakiej wielkości blaszkę ten przepis? I jak gube placki wychodzą.

Ten przepis jest na 3 placki na dużą blachę (format około A4), placki
wychodzą po upieczeniu około 4 mm grubości.
Widzę jednak, że Agnieszka już podała przepis na ciasto o które prosiłeś. Ja
chyba upiekę je na Wielkanoc.

--
Ania

1. Data: 2005-03-17 06:48:42

Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja także postanowiłam zrobić ten sernik i znalazłam taki przepis
http://szczecin.tvp.pl/naslodko/ns8.asp

Pozdrawiam Jeannette

[troche OT] czy ktos wie o co chodzi?
automat do makaronu