POMOCY!!! punkcja ledzwiowa o godz. 11.00!!!

1. Data: 2004-08-13 08:29:15

Temat: POMOCY!!! punkcja ledzwiowa o godz. 11.00!!!
Od: "Anica" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziecko lat 3 ma miec przeprowadzana punkcje ledzwiowa (godz. 11.00 dzisiaj)
z powodu podejrzenia zapalenia opon mozgowych
dziecko ma od tygodnia swinke i od wczoraj bole glowy wymioty oraz
temperatura max 38 C
poniewaz nie ma wszystkich objawow zapalenia opon (dretwienie karku,
zachwiania rownowagi, bardzo wysoka temp)
to lekarze stwierdzili ze chca przeprowadzic punkcje ledzwiowa
matka ma podpisac zgode

co robic ?
czym grozi nie zgodzenie sie ?
czy sa inne metody stwierdzenia zapalenia opon?
BLAGAM NAPISZCIE COS!!!
Chodzi o zdrowie a moze i zycie dziecka ...

anka leniak

2. Data: 2004-08-13 10:22:45

Temat: Re: POMOCY!!! punkcja ledzwiowa o godz. 11.00!!!
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 10:29:15 +0200, Anica wrote:

Wiem, trochę za późno już, ale mimo to napiszę.

> [...]
> zachwiania rownowagi, bardzo wysoka temp)
> to lekarze stwierdzili ze chca przeprowadzic punkcje ledzwiowa

To chyba dobrze, że proszą rodziców o wyrażenie zgody na taką
rocedurę?...

> co robic ?

Podpisać, albo nie.

> czym grozi nie zgodzenie sie ?

Trudno powiedzieć. Być może przeoczeniem czegoś poważnego.

> czy sa inne metody stwierdzenia zapalenia opon?

Nie za bardzo.

> BLAGAM NAPISZCIE COS!!!
> Chodzi o zdrowie a moze i zycie dziecka ...

Więc w czym problem? Punkcja lędźwiowa to zabieg często wykonywany i
bardzo bezpieczny.

A czy mogę spytać dlaczego rodzice dziecka boją się punkcji lędźwiowej?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-13 10:32:31

Od: Projekty WWW <projekty_www@(wytnij)gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Aug 2004 11:22:45 +0100, Marek Bieniek napisał(a):

> A czy mogę spytać dlaczego rodzice dziecka boją się punkcji lędźwiowej?

Bo np. boli trochę bardziej niż pobieranie krwi?!?!

--
Tworzę strony WWW
******************************

4. Data: 2004-08-13 10:34:03

Od: Projekty WWW <projekty_www@(wytnij)gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Aug 2004 10:29:15 +0200, Anica napisał(a):

> co robic ?

Jako że jest już po 12:30, to może napisz czy się zgodziłaś / jak przebiegł
zabieg...

--
Tworzę strony WWW
******************************

5. Data: 2004-08-13 10:45:08

Od: "Anica" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy mogę spytać dlaczego rodzice dziecka boją się punkcji lędźwiowej?

nie wiedzac co to jest
bo lekarz nie pokwapil sie z wyjasnianiem...
jak zwykle bali sie nieznanego
nie wiedzac czym to grozi dziecku
juz jest po zabiegu...

6. Data: 2004-08-13 11:03:50

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 12:32:31 +0200, Projekty WWW wrote:

> Bo np. boli trochę bardziej niż pobieranie krwi?!?!

E tam.

Co prawda nie robiłem nigdy punkcji u dziecka, ale zrobiłem ich już
sporo. Najgorszy w tym badaniu jest stres; sam bol pacjenci oceniają
jako znikomy.

Zaryzykuję twierdzenie, ze pobranie krwi może boleć bardziej.

7. Data: 2004-08-13 11:07:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 12:45:08 +0200, Anica wrote:

> nie wiedzac co to jest
> bo lekarz nie pokwapil sie z wyjasnianiem...

Bardzo mi przykro. Piszę poważnie.
Ja mam to do siebie, ze procedurę punkcji tłumaczę każdemu swojemu
pacjentowi dość dokładnie i mam nadzieję obrazowo.

Jeśli lekarz nie informuje pacjenta / opiekunów o procedurze, to nie ma
prawa wymagać wyrażenia świadomej zgody.

> jak zwykle bali sie nieznanego

Tak myślałem...

> nie wiedzac czym to grozi dziecku
> juz jest po zabiegu...

To napisz jak to wyglądało z punktu widzenia rodziców. Żeby potem inni
mogli to znaleźć w archiwum i się nie bać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2004-08-13 11:35:52

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Marek,

Dnia 13 sierpnia 2004 (13:03:50)
Na temat "POMOCY!!! punkcja ledzwiowa o godz. 11.00!!!"
begin message:

> Zaryzykuję twierdzenie, ze pobranie krwi może boleć bardziej.

http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51214,949973.html
?a=9977829&v=3

;p

Posesjusz
ICQ: 3385742

9. Data: 2004-08-13 11:51:32

Od: "Dominika R" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| On Fri, 13 Aug 2004 12:32:31 +0200, Projekty WWW wrote:

| Zaryzykuję twierdzenie, ze pobranie krwi może boleć bardziej.

To dobrze, bo ja moja jedyna w zyciu punkcje mialam guzkow w tarczycy.
Koszmar! Jesli bede miala wskazania do zrobienia tego ponownie to chyba
trzeba mnie bedzie na sile do gabinetu zaprowadzic :( Caly czas sie
zastanawiam, czy tego naprawde nie da sie jakos znieczulic. Lekarze mowia,
ze nie :(

Dominika R

10. Data: 2004-08-13 12:29:07

Od: "Anica" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To napisz jak to wyglądało z punktu widzenia rodziców. Żeby potem inni
> mogli to znaleźć w archiwum i się nie bać.

wygladalo nie najlepiej
dziecie plakalo jakby je zywcem ze skory obdzierali
matka jak noz w serce taki placz dzieciecia
teraz pilnują (12 godzin)
żeby dziecie sie nie podnosilo
tylko leżało
wiec to wiele nie pomoże pozytywnie rodzicom...:(

niestety badanie potwierdzilo zapalenie opon
wiec samopoczucie rodzicow nie jest dobre
wyrzucaja sobie ze nie dosc pilnowali w czasie swinki
bo otwierali lufciki
bo nie okrecali szyji (np. w czasie wizyty kontrolnej w przychodni)
bo dali loda itp....

także przestrzegam rodziców dzieci chorych na świnkę
to poważna choroba i nie należy jej lekceważyć
nawet jeśli się wydaje że z dzieckiem jest wszystko w porządku...

pozdrawiam
anka leniak
ps. mam nadzieje ze moje chlopaki sie nie zarazily swinka
starszy Kacper (9l) byl szczepiony - ta potrójna na świnkę, różyczkę i odrę
bodajże
młodszy Maciuś (4l) nie byl i czekamy bo mial kontakt z chorym bratem
ciotecznym

[ginekologia] intensywne nagłe krwawienia
Ciezarna chce badania krwi, lekarz sie nie zgadza
Wazne pytanie: rozmiar stercza
krwiodawstwo
Wplyw lekow na stan watroby i nerek