PROPOZYCJA:pl.soc.dzieci.rowne-szanse

1. Data: 2003-08-25 05:00:35

Temat: PROPOZYCJA:pl.soc.dzieci.rowne-szanse
Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie od bardzo dziś słonecznego poniedziałku :-)
Na grupie pl.news.nowe-grupy mam nadzieję rozwinie się dyskusja o
popozycji nowej grupy pl.soc.dzieci.rowne-szanse
<bic4is$idd$1@inews.gazeta.pl>

Zapraszam do dyskusji :-)

pozdrawiam kameljanda

2. Data: 2003-08-25 05:47:21

Temat: Re: PROPOZYCJA:pl.soc.dzieci.rowne-szanse
Od: "Piotr M:-)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kameljanda napisał:

> Witajcie od bardzo dziś słonecznego poniedziałku :-)
> Na grupie pl.news.nowe-grupy mam nadzieję rozwinie się dyskusja o

Witaj możesz podać troszkę wiecej informacji o tematyce grupy nowej :)

Pozdrawiam

Piotr

3. Data: 2003-08-25 15:09:27

Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr M:-)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witaj możesz podać troszkę wiecej informacji o tematyce grupy nowej :)

Bardzo chętnie :-)
Jakiś czas temu zaistniała myśl, by grupa pl.soc.dzieci rozpączkowała
min. na grupę traktującą o niepełnosprawności ruchowej, umysłowej,
sensorycznej u dzieci, chorych przewlekle i odmiennych somatycznie
dzieci.
Jest wielu rodziców, borykających się z trudnościami dnia codziennego
jakie czekają po zamknięciu się drzwi gabinetu lekarskiego, mających
mnóstwo obaw, wątpliwości czy zwykłych zawiedzionych nadziei,
pogrzebanych marzeń czy paskudnego doła a też i takich, którzy chcą się
dzielić doświadczeniem czy radością tego nie znajdzie się bowiem w
żadnej mądrej książce :-)

Aby jednak grupa mogła powstać należy trzymać się pewnych prawideł oraz
ogłosić rzecz całą na grupie pl.news.nowe-grupy, gdzie pomysł ulega
analizie, krytyce i dyspucie ;-)
Zachęcona powyższym wklejam tzw. RFD, czyli propozycję do
przedyskutowania, proponowanej grupy:

-----------------RFD--(Request for Discussion)------------------
Nazwa grupy: pl.soc.dzieci.rowne-szanse

Krotki opis: Radosci i smutki bliskich dzieci sprawnych inaczej.
Moderowana: NIE

Opis: Osnową rozważań tej grupy jest niepełnosprawność umysłowa, ruchowa
i sensoryczna u dzieci, choroby przewlekłe, zaburzenia artykulacji i
odmienność somatyczna dzieci. Jak się nimi opiekować, jak uczyć ich
samodzielności, samoakceptacji, optymizmu, jak kształtować ich kulturę
osobistą i harmonijne kontakty społeczne, jak przygotować je do
autonomicznego funkcjonowania po wkroczeniu w świat dorosłych. Grupa
jest miejscem, gdzie rodzice, krewni i przyjaciele dzielą się
problemami, radościami i smutkami jakie wnoszą do rodziny dzieci
niepełnosprawne i przewlekle chore.

Mile widziane jest przenoszenie na tę grupę przedłuzających się dyskusji
o metodach rehabilitacji, o problemach z alergią, o pobycie dziecka w
szpitalu, które to rozpoczęły się na pl.soc.dzieci i są tam off topic.

Odzwierciedleniem problemów jakie nurtują rodziców są podane przykładowe
dylematy:
-"Jak przygotować psychicznie nasze dziecko do planowanej operacji?"
-"Jak rozmawiać z dzieckiem, które nie akceptuje swojej
niepełnosprawności, czuje się gorsze?"
-"Wiadomość o chorobie naszego dziecka spadła na nas nagle, jesteśmy
wstrząśnięci i załamani, jak radzić sobie w nowej sytuacji?"

Jak najbardziej na miejscu są tematy, gdzie rodzice wymieniają się
doświadczeniem w zakresie szczegółowej pielęgnacji chorego dziecka,
komponowania specyficznej diety, alternatywnych form leczenia,
prowadzenia w domu zalecanej terapii, meandrów prawa dotyczących osób
niepełnosprawnych i ich opiekunów.

Nie zezwala się na:
-dyskusje rozmijające się z tematyką grupy
-wysyłanie reklam, nawet jeśli są zgodne z tematem grupy
-wysyłanie listów z załącznikami, kodowanych w formacie HTML
-crosspostowanie artykułów z grupą pl.soc.dzieci bez ustawionego
nagłówka Followup To

Autorka propozycji: Małgorzata Włoch-Hofman <k...@w...pl>

Ogloszenie:
pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups
pl.sci.medycyna
pl.soc.inwalidzi
pl.soc.rodzina
pl.soc.dzieci

Czas trwania: dwa tygodnie
-----------------RFD-KONIEC-------------------------

Jednocześnie informuję, że ustawiałam nagłówek przekierowujący na grupę
pl.news.nowe-grupy, dla tych wszystkich chętnych, którzy zechcą powziąć
udział w dyskusji o przedstawionym projekcie :-)

serdecznie pozdrawiam:
kameljanda

4. Data: 2003-08-25 17:48:19

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bid927$k55$6@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Piotr M:-)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo chętnie :-)
---------------------------------------
Chęć chwalebna, ale crossposting całkiem niepotrzebny...
--
Zbig A G

5. Data: 2003-08-26 05:40:17

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chęć chwalebna, ale crossposting całkiem niepotrzebny...

A ja jak zwykle mam watpliwosci czy potrzebna jest tak szczegolowa
specjalizacja grup dyskusyjnych. Od razu przypominaja stare dowcipy o
specjalizacji w medycynie. O lekarzach, ktorzy zajmuja sie tylko jakims
bardzo szczegolowym zagadnieniem, a nie calym pacjentem. Widac teraz taka
moda zeby dzielic kazdy problem na coraz to mniejsze fragmenty.

Leszek

6. Data: 2003-08-26 07:32:18

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:bierv0$8de$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
taka
> moda zeby dzielic kazdy problem na coraz to mniejsze fragmenty.
---------------------------------
Może nie o to chodzi Leszek?
Gdyby było zwyczajnie na naszej grupie, to pewnie nic by nie
szkodziło, by wymiana poglądów czy też dyskusje o dzieciach
niepełnosprawnych czy chorych odbywały się tutaj. Gwarancji na
przychylne czy obojętne przynajmniej traktowanie takich tematow przez
osoby niezainteresowane jest mocno wątpliwe.
Od dłuższego czasu obserwuję, że grupa ożywa jedynie na czas "flame
wars", czego nie potrafię traktować jako przejaw normalności. Dlatego
nie dziwią mnie próby stworzenia odrębnej grupy, ale także komentarze
niektórych etatowych "jastrzębi" z pl.news.nowe-grupy, którzy jeśli
nawet nie mają nic do powiedzenia na określony temat... to i tak
"dokładają" komu trzeba (z zasady chyba...).
--
Zbig A G

7. Data: 2003-08-26 10:04:58

Od: r...@n...pl (Radosław Tatarczak) szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> wrote in
<bif2er$7bf$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
>szkodziło, by wymiana poglądów czy też dyskusje o dzieciach
>niepełnosprawnych czy chorych odbywały się tutaj. Gwarancji na

Jest prawie normalnie, wstap na soc.polityka, tam masz nienormalnie.
> [...]
>Od dłuższego czasu obserwuję, że grupa ożywa jedynie na czas "flame
>wars", czego nie potrafię traktować jako przejaw normalności. Dlatego

W takim razie, nie ma normalnych grup, te ktore czytam (sf-f, pcoa, x-muza)
pelne sa flejmow, ot koloryt. Mi to odpowiada, jesli nie flejmuje sie o
sprawach ON.
>nie dziwią mnie próby stworzenia odrębnej grupy, ale także komentarze

Mnie dziwia, mowimy o integracji, jesli zatem na pl.soc.dzieci nie ma
technicznej koniecznosci separacji to po co nowa grupa? O
niepelnosprawnosci dzieci mozna mowic na grupie ogolnej. I jestem Twego
zdania o tych sprawnych inaczej, czemu nie pl.soc.dzieci.niepelnosprawne?
>niektórych etatowych "jastrzębi" z pl.news.nowe-grupy, którzy jeśli
>nawet nie mają nic do powiedzenia na określony temat... to i tak
>"dokładają" komu trzeba (z zasady chyba...).

Eee po prostu reaguja alergicznie na jednostki niezdolne do zrozumienia
istoty zakladania grup.

pozdrawiam
Radek

8. Data: 2003-08-26 12:01:31

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Tatarczak" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> Jest prawie normalnie, wstap na soc.polityka, tam masz nienormalnie.
---------------------------
Akurat tę grupę znam i miałem okazję zobaczyć tam w akcji osobę
określoną przeze mnie jako wielebną (podczas czasowych występów na
psi), co zresztą zostało przyjęte jako obelga, natomiast na psp osoba
ta łyka zupełnie nieprawdopodobne obelgi i tkwi tam nadal. Szambo
zostanie szambem, nawet jeśli po jego powierzchni pływają przedmioty
szlachetniejszego gatunku. Podobne rzeczy dzieją się na słynnej
"ściepie", choć nie jest to grupa z domeny pl. To tylko potwierdzenia
tego, iż polityka jest dziedziną brudną i trudno jest się nie
popaprać, jeśli w jakiś sposób zaangażujemy sie w nią.
> [...]
x-muza)
> pelne sa flejmow, ot koloryt. Mi to odpowiada, jesli nie flejmuje
--------------------------------
Owszem są, ale dosyć elitarne i nie są one przedmiotem zainteresowania
osób, które można określić rymami poety odnoszacymi się do prasy (z
czasów "ancien regime'u"): - "Jeden as drugiego asa
Atakuje niżej pasa
Jeden wieszcz drugiego wieszcza
Z błotem miesza i zbeszczeszcza
A czytelnik dzięki prasie
Rozwija się, pogłebia się..."
> [...]
> niepelnosprawnosci dzieci mozna mowic na grupie ogolnej. I jestem
Twego
> zdania o tych sprawnych inaczej, czemu nie
-------------------------------
Zdanie moje jest takie, że integracja środowiska ON, która mogłaby się
dokonać, to jedynie w przypadku gdyby organizacje reprezentujące ON
mogły się dogadać i ma się to nijak do integracji grup usenetowych dla
takich osób albo ich rodziców. Dzieci mam dorosłe, wnuków na razie nie
mam, toteż nie mam zielonego pojęcia o tym, co się pisuje na
pl.soc.dzieci; mogę sobie jednak wyobrazić, że rodzice dzieci chorych
(zwłaszcza przewlekle) i niepełnosprawnych mogliby tam narobić całkiem
przypadkowo niezłego zamieszania. Dlatego staram się zrozumieć powody
dla których usiłuje się powołać do życia nową grupę dyskusyjną, choć
niekoniecznie jestem rzecznikiem takich zamierzeń.
Grupy pl.soc.dzieci.niepelnosprawne nie można założyć z prozaicznej
przyczyny: ostatnie słowo musiałoby być nieco "ucięte".
> Eee po prostu reaguja alergicznie na jednostki niezdolne do
zrozumienia
> istoty zakladania grup.
A co takiego jest tam do zrozumienia dla osoby która ma opanowaną
sztukę czytania? Surmacz wyłożył wszystko tak łopatologicznie (w 4
odcinkach), że nawet małpę (niekoniecznie z gatunku ponoć nam
najblizszego tj. Pan paniscus) można byłoby nauczyć odpowiedniej
procedury. Jeśli są jakieś uchybienia to raczej z powodu zaniedbań
formularzowych, a nie braku pomyślunku. Jastrzębie zaś, o których
wspomniałem, siedzą od lat na tych samych gałęziach i pretendują do
wszechwiedzy, a także bezinteresownie "dokładają" każdemu kto się
nawinie, choć na dobrą czy złą sprawę ani im w głowie korzystać z
możliwych efektów działania delikwentów poddawanych torturom. Jeśli
reagują alergicznie, to jest chyba choroba dość przewlekła i pewnie
nieuleczalna. Ostatecznie, chyba nie ma co się sierdzić: sępy też
spełniają w przyrodzie pożytecznę rolę uwalniając otoczenie od
padliny. Pewnie gdyby nie oni, to mielibyśmy już ponad setkę grup w
domenie pl.
--
Zbig A G

9. Data: 2003-08-26 14:59:44

Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chęć chwalebna, ale crossposting całkiem niepotrzebny...

Dlaczego?
Nie lubię niedomówień.

kameljanda

10. Data: 2003-08-26 15:03:18

Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Dubrowski" <l...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

> A ja jak zwykle mam watpliwosci czy potrzebna jest tak szczegolowa
> specjalizacja grup dyskusyjnych.

Przedstawiona propozycja nie wydziela problemów jednej ale zbiera wiele
problemów rozrzuconych po innych grupach, forach, stronach www.

. Widac teraz taka
> moda zeby dzielic kazdy problem na coraz to mniejsze fragmenty.

To nie moda, ni zachcianka lecz paląca potrzeba, że się tak wyrażę.

kameljanda

Wózek Invacare G40 - bardzo tanio sprzedam.
zboki
Brak tylko Lenina
Studium ekonomiczne, Liceum Ogólnokształcące przez internet
Bariery architektoniczne, w komunikowaniu się i techniczne.